شمانیوز
شما نیوز

آلودگی هوا

اهواز تعطیل شد | خوزستان در گرد و غبار فرو رفت

با اعلام دبیر کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان توده گرد و غبار هنوز وارد استان خوزستان نشده بنابراین تصمیمی مبنی بر تعطیلی اهواز فعلا اتخاذ نشده است.

اهواز تعطیل شد | خوزستان در گرد و غبار فرو رفت

به گزارش شمانیوز: محمدجواد اشرفی  با اشاره به اعلام تعطیلی پنج شهرستان از دیشب، گفت: قرار بود صبح امروز با توجه به شرایط توده گرد و غبار در کشور عراق، برای تعطیلی سایر شهرستان‌ها تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که با کاهش سرعت باد، حرکت توده گرد و غبار به سمت استان کند شده، بطوریکه هنوز وارد خوزستان نشده است بنابراین تعطیلی ادارات و یا تاخیر در ساعت اداری منتفی خواهد بود و فعالیت این ادارات طبق روال همیشگی است.

اشرفی اضافه کرد: براساس پایش هوا در ساعات آینده، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تصمیمات لازم را اتخاذ و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، دیشب، ادارات و سازمان های پنج شهرستان شامل آبادان، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان و شادگان را به دلیل ورود توده گرد و غبار، برای امروز یکشنبه تعطیل اعلام کرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود توده گرد و غبار با منشا کشور عراق از روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه در مناطق غربی، جنوب غربی، مرکزی و جنوبی خوزستان در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

چهارشنبه گذشته نیز توده گرد و غبار اغلب شهرهای خوزستان را درگیر کرده بود که بیشترین آن در شهرستان‌های اهواز و کارون به ۶ برابر حد مجاز رسید.

آخرین بار، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان ساعت آغاز به کار همه ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی ۱۴ شهرستان را در روز سه شنبه ۲۴ خرداد ماه، با ۲ ساعت تاخیر اعلام کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied