شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

قیمت دلار کاهش یافت | قیمت دلار یکشنبه 5 تیر

قیمت‌ دلار و طلا، امروز یکشنبه پنجم تیر ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

قیمت دلار کاهش یافت | قیمت دلار یکشنبه 5 تیر

به گزارش شمانیوز: بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی که با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۷۷۳۳ تومان اعلام شد.

بازار آزاد نیز این روزها روند کاهشی دارد و امروز نیز نسبت به روز گذشته قیمت‌ها نزولی است.

در عین حال، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت دلار نیمایی امروز روند کاهشی دارد و با ۳۱ تومان کاهش، به ۲۵۳۰۱ تومان رسیده است.

 

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و به کانال پایین‌تر رفته است. اکنون به یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۹۶ تومان رسیده است.

قیمت سکه نیز کاهشی است و به کانال پایین‌تر رفته. اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه طرح قدیم، نیز روند نزولی دارد و  به ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

 

سیگنال‌های موثر بر بازار دلار، طلا و سکه

در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و صدور قطعنامه شورای حکام قرار داشتند.

قیمت دلار صرافی ملی، در هفته گذشته ۱،۰۲ درصد و در ماه خرداد ۱۰،۵۷ رشد داشت. نرخ دلار در بازار آزاد نیز در هفته‌های گذشته نوسانات زیادی داشت. حالا سیگنال‌های داخلی و خارجی متضادی برای بازار ارسال می‌شود که می‌توانند روی روند قیمت‌ها اثرگذار باشند.

افزایش تورم، ادامه ابهام‌ها در مورد مذاکرات وین، صدور قطعنامه شورای حکام و اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه تحریم‌ها، از جمله مواردی هستند که روی قیمت دلار اثرگذار بوده‌اند. هر چند بانک مرکزی تلاش کرد با اقداماتی بازار را کنترل کند، اما برخی فعالان این حوزه معتقدند عدم تزریق ارز به بازار، زمینه‌ساز افزایش مجدد قیمت دلار در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شد.

 

تحرکات بین‌المللی در مورد مذاکرات وین

در مقابل سیگنال داخلی رکوردشکنی تورم ماهانه که می‌تواند اثر افزایشی بر قیمت دلار داشته باشد، برخی تحرکات بین‌المللی، ممکن است تا حدودی سیگنال کاهشی را برای بازار صادر کنند.

این روزها اخبار از افزایش تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات وین حکایت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین‌ها، سفر جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران است.

بورل در نشست خبری گفت: سفر من یک هدف اصلی دارد این‌که این بن بست را بشکنم. تنش‌ها را در خصوص مذاکرات برجام کم کنم. برای من اهمیت اصلی داشت و این‌که یک انگیزه جدید و فرصت جدیدی ایجاد کنیم که برجام و گفت‌وگوها را روی ریل قرار دهیم (فارس).

در این میان، نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی خبر داد که مذاکرات احیای برجام احتمالا از وین به قطر منتقل می‌شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، نیز در روزهای گذشته برای دیدار و گفتگو با مقامات ایرانی به کشور سفر کرده بود. کارشناسان، هدف از این سفر را کاهش تنش‌ها و یافتن راهی برای ازسرگیری مذاکرات وین می‌دانند.

در این میان، انریکه مورا، معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در توییتی با انتشار تصویری، از شام کاری با حضور جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا، و راب مالی، فرستاده ویژه ایالات متحده در موضوع ایران، در بروکسل خبر داد.

مورا، موضوع این دیدار را گفتگوی عمیق درباره برجام و چشم‌اندازهای منطقه‌ای در خاورمیانه توصیف کرد. (تسنیم).

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied