شمانیوز
شما نیوز

سهام عدالت

تورم، پلکانی کاهش می‌یابد | تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به زودی

وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات دولت برای مهار رشد نقدینگی به عنوان یکی از مهمترین عوامل ایجاد تورم، اظهار امیدواری کرد که با تصمیمات ستاد اقتصادی دولت در تیر ماه شاهد کاهش تورم و به مرور مهار پلکانی آن در ماه‌های آینده باشیم.

تورم، پلکانی کاهش می‌یابد |  تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به زودی

سید احسان خاندوزی در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه تابستانه سیاستگذاری اقتصادی در جمع خبرنگاران، یکی از عوامل تورم را رشد نقدینگی دانست و با تشریح برنامه های دولت در این زمینه، گفت: دولت عواملی همچون کسری بودجه را که به تورم دامن می‌زند، کنترل و مدیریت کرده و نسبت به دوره قبل موفق‌تر بوده است. 
وی افزود: در زمینه رشد نقدینگی ناشی از عملکرد بانک‌ها نیز عملکرد خوبی ثبت شده و بانک مرکزی مراقبت لازم را در برابر رشد ترازنامه بانک‌ها، همچنان در دستور کار دارد.
  
خاندوزی گفت: بخشی از رشد نرخ تورم در اردیبهشت و خرداد، ناشی از عوامل طرف هزینه در تورم و افزایش قیمت تمام شده کالاها است. 
وزیر اقتصاد تصریح کرد: مسائل خارجی اعم از تورم وارداتی و عوامل داخلی همچون افزایش قیمت نهاده‌ها، دستمزد و اصلاحات یارانه‌ای که در کشور رخ داد، مهم‌ترین عوامل کوتاه‌مدت رشد نرخ تورم هستند که در دستور کار اصلی ستاد دولت قرار دارد.
وی اظهار امیدواری کرد که با مصوبات ستاد اقتصادی دولت در تیرماه شاهد کاهش نرخ رشد تورم باشیم و در ماه‌های آینده نیز تورم را به‌صورت پلکانی کنترل کنیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گفت: بر اساس قانون بودجه امسال در بحث سهام عدالت، وزارت اقتصاد با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (که باید مشمولان را با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تعیین کند،) تکالیفی را برعهده دارند.  
وی گفت: بر اساس این تکلیف، پیش‌نویس مصوبه مربوط به سهام عدالت جاماندگان باید در هیات دولت بررسی شود، این پیش نویس را به کمیسیون اقتصادی دولت ارسال کرده‌ایم و به محض تصویب هیات وزیران، اجرایی خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied