شمانیوز
شما نیوز

الهام حمیدی

حرف های جالب الهام حمیدی در اینستاگرام | صحبت های الهام حمیدی فضای مجازی را ترکوند

الهام حمیدی متولد ۸ آذر ۱۳۵۶ است. الهام حمیدی بعد از ۲۱ سال مجردی برای بار دوم در ۴۱ سالگی برای دومین بار با آقای علیرضا صادقی ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند است.

حرف های جالب الهام حمیدی در اینستاگرام  | صحبت های الهام حمیدی فضای مجازی را ترکوند

الهام حمیدی (زادهٔ ۸ آذر ۱۳۵۶) بازیگر ایرانی است.  الهام حمیدی با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی مسافری از هند و مدتی بعد در فیلم خیلی دور، خیلی نزدیک،در سینما و تلویزیون شناخته شد. الهام حمیدی تحصیلاتش را در رشتهٔ حسابداری در دانشگاه آزاد رودهن به پایان رسانده و از همین دانشگاه لیسانس گرفته‌است. الهام حمیدی یک ترم به کلاس‌های بازیگری رفته‌است و همان کلاس‌ها بود که برای بازی در «آوایی در گلستان» رامین لباسچی انتخاب شد. الهام حمیدی در سال ۱۳۸۴ برای بازی در فیلم سینمایی «خیلی دور خیلی نزدیک»، موفق به کسب تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن، از جشن خانهٔ سینما گردید. او همچنین در سال ۱۳۹۱ موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم گهواره ای برای مادر شده‌است.

الهام حمیدی

از مجموعه‌های تلویزیونی که حمیدی در آنها به ایفای نقش پرداخته‌است؛ می‌توان از «مسافری از هند»، «زیر تیغ»، «آخرین دعوت»، «شوق پرواز» و «یوسف پیامبر» نام برد. او همچنین بازی در فیلم‌هایی نظیر «بچه‌های ابدی»، «ملک سلیمان» و «گهواره‌ای برای مادر» را در کارنامه هنری خود دارد. او در سیزدهم بهمن سال ۱۳۹۷، خبر ازدواجش را در اینستاگرام خود اعلام کرد.

الهام حمیدی که به نظر می‌رسد این روزها درحال سپری کردن زندگی عاشقانه ای است در جدیدترین پست اینستاگرامی خود با انتشار عکسی از خودش نوشته است: مردم همه هفته را برای جمعه منتظر می مانند همه سال را برای تابستان و همه زندگی را برای خوشبختی و تو مثل آنها نباش همین الان خوشحال باش

الهام حمیدی

ازدواج اول الهام حمیدی

الهام حمیدی اولین بار سال ۱۳۷۶ در سن ۲۰ سالگی قبل از ورود به عرصه بازیگری ازدواج کرد اما این رابطه دوان چندانی نداشت و خیلی زود به طلاق ختم شد.

مادر شدن الهام حمیدی

حمیدی در ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ خبر به دنیا آمد فرزند پسرش بنام «الوین» را رسانه ای کرد که نام خاص این پسر برای طرفداران ایشان جالب بود. فرزند دوم ایشان یک دختر روز ۲۲ مهر ۱۴۰۰ چشم به جهان گشود.

الهام حمیدی چگونه بازیگر شد؟

اولین بار سال ۱۳۶۳ وقتی ۷ ساله بود با تئاتر بازیگری را تجربه کرد و توانست جایزه اول منطقه را نیز بگیرید

بعد از ۱۶ سال دوری از هنر سال ۱۳۷۹ وقتی ۲۳ ساله بود به کلاس بازیگری رفت و از آنجا برای بازی در سریال «طنز معجزه ازدواج» بکاگردانی علیرضا خمسه معرفی شد.

بازی در سینما را سال ۱۳۸۰ با فیلم «دنیا» تجربه کرد اما شروع شهرت وی با سریال پرمخاطب «مسافری از هند» به کارگردان قاسم جعفری در سال ۱۳۸۲ بود.

الهام حمیدی

جوایز و افتخارات

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم گهواره‌ای برای مادر - ۱۳۹۱

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم گهواره‌ای برای مادر - ۱۳۹۱

نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن سینما برای فیلم خیلی دور،خیلی نزدیک از نهمین جشن دنیای تصویر - ۱۳۸۵

برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از نهمین جشن خانهٔ سینما برای فیلم خیلی دور،خیلی نزدیک - ۱۳۸۴

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم خیلی دور،خیلی نزدیک - ۱۳۸۳

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied