شمانیوز
شما نیوز

شهره لرستانی

ببینید | مصاحبه جنجالی شهره لرستانی | شهره لرستانی من دیگر زن نیستم

شهره لرستانی با تیپ پسرانه اش در جمع بانوان سوژه شد. شهره لرستانی خبر از تغییر جنسیت خود داد.

ببینید  |  مصاحبه جنجالی شهره لرستانی  |  شهره لرستانی من دیگر زن نیستم

شهره لرستانی متولد ۳۱ خرداد ۱۳۴۵ در تهران است شهره لرستانی پدرش قاضی بازنشسته دادگستری و مادرش فرهنگی بازنشسته است. دقایقی قبل شهره لرستانی در صحفه خود خبر تغییر جنسیتش داد .​مصاحبه از شهره لرستانی میبینید : 

او در این‌باره نوشت: من، آهنگ‌هایی هستم که در تنهایی خود گوش می‌دهم …من تمام اشک‌هایی هستم که سراسر زندگی، در خفا ریخته‌ام… دردهایی که کشیده‌ام… من، تمام تجربه‌های تلخ و شیرین، تمام اتفاق‌های زندگی… آنان که فقط بر من رفته است، هستم… من…، تمام انتخاب‌هایم،… در تمام لحظات زیسته‌ام در این کره خاکم… این منم، منی که عاقبت، تکه‌های زخم خورده وجودش، یکپارچه شد… حالا.. تکه‌های وجود من، تمام زندگی‌ام شوید… کنارم بمانید تا با هم پیر شویم… همراه باشید با پاهای خسته و دل شکسته‌ام… و صدایی، از اعماق کودکی، مرا بنام، خواند: ما، زیاریم و به یار برمی‌گردیم… مازیار…. اسامی را، خدا می‌فرستد.
 
  •  

شهره لرستانی

 

پی‌نوشت: بعد از سردرگمی‌های بسیار…. و تلاطمی از پس تلاطم… و…. انسان، در لحظه مرگ هم، امکان دوباره زاده شدن دارد… زهی توفیق

 

که زنده‌ام و رسالتم مرا زنده نگه داشته

مازیار لرستانی سال ۱۳۴۵ در تهران با نام شهره صالحی لرستانی متولد شد.وی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران

شهره لرستانی

 
 

در سال ۱۳۶۹ و همچنین فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته فیلمنامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ بوده‌است. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ با نمایش‌های دانشجویی از جمله «آدم‌برفی»، «زیبایی بی‌اعتنا»، «من به باغ عرفان»، «آژاکس»، «پیشنهاد ازدواج» و «تبعیدی‌ها» تجربه کرد و تا ۱۳۶۹ ادامه داد. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد آغاز کرد.

شهره لرستانی

 

وی از سال ۱۳۶۶ تاکنون کارگردانی ۱۷ تئاتر حرفه‌ای در تئاترشهر از جمله «خسیس دهکده روگافورد»، «گالری»، «پرده‌برداری»، «عقاب»، «داش آکل»، «آنتیگون»، «متوری»، «بنگاه تئاترال»، «تلخ بازی قمر در عقرب»، «زندگی دوگانه» و «پیک‌نیک در میدان جنگ» را بر عهده داشته‌است؛ نمایش «سلطان مار» نوشتهٔ بهرام بیضایی، یکی از موفق‌ترین اجراهای تئاتر در دههٔ هفتاد از جمله کارهای اوست. همچنین کارگردانی نمایش تلویزیونی «در پوست شیر» نوشته شون اوکیسی، برای شبکه چهار را انجام داده‌است.

 
 

شهره لرستانی

مجموعه تلویزیونی «هتل» به کارگردانی مرضیه برومند و فیلم سینمایی «مأموریت آقای شادی» و چندین تله‌فیلم دیگر از جمله آثاری است که او به عنوان نویسنده در آنان حضور داشته‌است. چندین فیلم کوتاه و تله‌فیلم از جمله کارهایی است که وی نویسندگی و کارگردانی کرده‌است.لرستانی، روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ تغییر جنسیت خود را تأیید و نام مازیار را برای خود برگزید.

شهره لرستانی

 
 

دوران کودکی

یکی از تفریحات من و برادرم تابستان‌ ها این بود که با پدرم به دادگستری می رفتیم.

وقتی مراجعین می آمدند، زیر میز پدر پنهان می شدیم و یواشکی آنها را از لای ترک میز زیر نظر گرفته و به حرف‌ هایشان گوش می دادیم. عشق ما دعواهای زن و شوهری بود.

 

شاید دیدن مادری که هر روز شال و کلاه می کرد و سر کار می رفت، باعث شد تصویری که از زن در ذهن کودکانه من و خواهر بزرگم شکل گرفت، تصویر زنی شاغل باشد. اصلا فکر نمی کردیم چیزی به اسم زن خانه دار هم وجود داشته باشد.خانوم لرستانی فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی تئاتر و فوق لیسانس فیلمنامه نویسی سینما است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied