شمانیوز
شما نیوز

بهرام افشاری

بازیگر نقش اصلی سریال پایتخت بازداشت شد | بازیگر سریال پایتخت پشت میله های زندان افتاد

سکانسی از زندانی شدن بهرام افشاری در فیلم دل را در ادامه مشاهده می کنید.

بازیگر نقش اصلی سریال پایتخت بازداشت شد | بازیگر سریال پایتخت پشت میله های زندان افتاد

به گزارش شمانیوز: بهرام افشاری  بازیگر سینما و تلویزیون متولد سال 1366 در شهر همدان می باشد و هم اکنون 32 سال سن دارد. بهرام افشاری قد بلندترین بازیگر سینما و تلویزیون می باشد. بهرام افشاری با بازی در  سریال پایتخت 5 در نفش بهتاش به محبوبیت بالایی دست یافت و می توان گفت حضورش در این سریال سکوی پرتاب او گردید و به خوبی شناخته شد.

 

 

شروع بازیگری:  وی از سال 82 کار آماتور را شروع کرد و ازسال 88 به تهران آمد و خودش گفته است که افتخار این رو داشتم که شاگرد استاد سمندریان باشم و بعد از آن وارد بدنه حرفه ای تئاتر شدم منتها چون بیشتر دغدغه من حوزه تئاتر بود زیاد تمایل فعالیت در سینما و تلویزیون رو نداشتم اما بصورت جدی از سال 92 با کار آقای درمشیان در  و بعد از آن هم با آقای جوزانی در فیلم ایران برگر بازیگری را شروع نمود. البته وی پیش از این نقش کوتاهی در سریال پایتخت 2 نیز داشت.

وی با بازی در  سریال پایتخت 5 در نفش بهتاش به محبوبیت بالایی دست یافت و می توان گفت حضورش در این سریال سکوی پرتاب او گردید و به خوبی شناخته شد.

جدیدترین فعالیت او در سال 98 حضور در فیلم رحمان 1400 در سینماها و بازی در  سریال  شرایط خاص  به کارگردانی وحید رحیم خانی است که از شبکه سه پخش گردید.

 

 

بهرام افشاری

 

ازدواج و همسر بهرام افشاری

وی تاکنون  ازدواج  نکرده است و مجرد می باشد.

بهرام افشاری در یکی از گفتگوهای خود گفت : من بازیگری از صفر شروع نکردم بلکه از منفی 200 شروع کردم و سختی های زیادی را در این راه کشیدم و باید در پاسخ کسانی که می گویند من به خاطر فیزیک و قد بلندم به اینجا رسیده ام اشتباه می کنند.وی قد بلندترین بازیگر ایران می باشد!.

 

او در این خصوص گفته است :

«اگر بخواهم از دیدگاه خودم بگویم من این فیزیک بدنی را یک امتیاز می‌دانم. شاید این قدبلند برای هر نقشی خوب نباشد اما سلیقه خودم هم نیست که در همه کانال‌ها و سریال‌ها باشم. بیشتر به‌درد نقش‌های خاص و تجربه‌های خاص می‌خورم که متفاوت‌تر از کارهای عامیانه است.»

 

ماجرای آشنایی بهرام افشاری با گروه سریال پاییتخت چگونه بود ؟

احمد مهرانفر یکی از کارهای من را دید و خواست به دفتر آقای مقدم بروم. باورم نمی‌شد می‌خواهند برای پایتخت 2 از من تست بگیرند، چون خودم یکی از طرفداران پایتخت یک بودم. آن زمان برای اولین‌بار آقای تنابنده به من اعتماد کرد و با این‌که لهجه مازندرانی بلد نبودم این فرصت را داد تا یاد بگیرم. اتفاقا یکی از سختی‌های کار من در پایتخت 5 همین پیشینه بود.

بعضی‌ها که فصل دوم را دیده بودند در قسمت نخست این سری مدام می‌گفتند مگر این بازیگر نقش شیرافکن نبود!؟ از دو جهت فشار روی من بود. یکی این‌که قبلا با نقشی آمده بودم که مردم آن را هم خیلی دوست داشتند و حالا قرار بود در قالب جوان دیگری وارد شوم و از صفر شروع کنم. دوم این که من حکم پیاز وسط سیرترشی را داشتم!

 

 

بهرام افشاری

 

ماجرای اینکه فیزیک بدنی بهرام افشاری گاها مانع بازیگری اش شده است چه بوده است ؟

بگذارید این قضیه را از ابتدا توضیح دهم. رسانه زمانی سراغ شما می‌آید که کاری انجام داده باشی. من هم از این بابت طلبکار کسی نیستم. اما برای علی‌البدل در جشن حافظ، برای لانتوری در جشن خانه سینما و برای کارگر ساده نیازمندیم در جشن منتقدان نامزد شدم. اینها کم نبود. ولی رسانه‌ها هیچ خبری در این مورد پوشش ندادند و من فکر کردم لابد هنوز آن قدر برای آنها هیجان‌انگیز نیستم. به همین دلیل یک سال مصاحبه نکردم و تمرکزم را روی کار گذاشتم. مصاحبه‌ای هم که راجع ‌به فیزیکم این روزها در فضای مجازی منتشر شده مربوط به سه چهار سال پیش است. دیگر دوست ندارم در مورد فیزیکم صحبت کنم، اما حرفم در آن مصاحبه این بود که اوایل بعضی نقش‌ها را به خاطر قدم از دست می‌دادم، ولی کم کم تلاش کردم درونیاتم را به نمایش بگذارم و از مرحله فیزیک عبور کنم. در مورد آن گفت‌وگو باید اضافه کنم بزرگ‌ترین فیلسوف‌ها گاه بعد از سال‌ها تفکر و تعقل به یک تئوری می‌رسند و فردایش آن را عوض می‌کنند، حال منِ بهرام افشاری حرف دو روز پیشم را نمی‌توانم تغییر دهم!؟

در تلویزیون کمتر حضور داشته‌اید و در همین آثار انگشت‌شمار، بیشتر با سیروس مقدم همکاری کرده‌اید. کار کردن با او برایتان چه جذابیتی دارد؟

آقای مقدم به گونه‌ای دکوپاژ می‌کند که جزئیات بازی شما دیده می‌شود و این برای یک بازیگر نکته مثبت و پررنگی است. به طور کلی باید بگویم اولویت من تئاتر و سینماست، البته به این معنی نیست که اصلا به تلویزیون اهمیت نمی‌دهم. اگر فیلمنامه و نقش خوبی پیشنهاد شود با افتخار برای مردم بازی می‌کنم.

پس شما جزو آن دسته از بازیگرانی نیستید که بازی در آثار تلویزیونی را جدی نمی‌گیرند؟

دلایل کسانی که به تلویزیون نه می‌گویند را باید از خودشان بپرسید. برای من اما وقتی اتفاقی مانند پایتخت می‌افتد به نظرم تاثیرش بیشتر از 200 فیلم سینمایی است. هیچ مغازه‌داری دوست ندارد مشتری‌هایش کم باشد. تلویزیون بزرگ‌ترین ویترین برای بازیگر است که می‌تواند از طریق آن توانایی‌هایش را نشان دهد. من ابتدا سعی کردم پای خود را در تئاتر محکم کنم و بعد وارد سینما و تلویزیون شوم.

از سال 1382 کار تئاتر را شروع کردم، از سال 1388 به طور حرفه‌ای وارد این عرصه شدم و تا امروز درآمدم را از این راه کسب می‌کنم. تا امروز مقام‌های زیادی کسب کرده‌ام. جوان برتر ایران شده ام،‌ بهترین بازیگر تئاترشهر شده‌ام، دو سال نامزد بهترین بازیگر تئاتر سال بوده‌ام و تندیس جشنواره فجر را در 24 سالگی گرفته‌ام. اینها پشتوانه من است و به این معنی نیست که دارم از خودم تعریف می‌کنم. می‌خواهم بگویم اگر من بازیگری را انتخاب کردم تمام زندگی و انرژی‌ام را صرف این کار می‌کنم تا بتوانم برای خود جایگاهی کسب کنم.

 

فیلمهای بهرام افشاری

۱۳۹۸ چشم و گوش بسته

۱۳۹۷ رحمان 1400

۱۳۹۶ آقای سانسور

۱۳۹۴ لانتوری

۱۳۹۴ کارگر ساده نیازمندیم

۱۳۹۳ ایران برگر

۱۳۹۲ عصبانی نیستم!

 

سریالهای بهرام افشاری

پایتخت 2

آسمان من (محمدرضا اهنج)

علی البدل (سیروس مقدم -1395)

پایتخت 5

سریال شرایط خاص

 

جوایز و افتخارات بهرام افشاری

۱۳۹۷ – نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نوزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران برای فیلم لانتوری

۱۳۹۷- برنده تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی جشن حافظ برای مجموعه تلویزیونی پایتخت ۵

۱۳۹۶ – نامزد بهترین بازیگر مرد کمدی جشن حافظ برای مجموعه تلویزیونی علی‌البدل

۱۳۹۶ – نامزد بهترین بازیگر مرد ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر برای فیلم کارگر ساده نیازمندیم

۱۳۹۶ – نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن انجمن منتقدان و نویسندگان برای فیلم کارگر ساده نیازمندیم (منبع : ویکی پدیا)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied