شمانیوز
شما نیوز

دور‌همی

برنامه دورهمی داد آقای بازیگر را درآورد | داد وحشت ناک سیروس همتی در برنامه دور همی

در ادامه فیلمی را مشاهده می کنید که در آن سیروس همتی در برنامه دور همی شرکت می کند و زمانی که در گردونه قرار می گیرید فریادهای وحشت ناکی می زند.

برنامه دورهمی داد آقای بازیگر را درآورد | داد وحشت ناک سیروس همتی در برنامه دور همی

 

دورهمی نام یک برنامه تلویزیونی با اجرای مهران مدیری است که ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ با تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی و هاشم رضایت در شبکه نسیم شروع به پخش کرد. دورهمی در ابتدا ساعت ۲۱:۰۰ شب پخش می شد اما کمی بعد زمان آن به ساعت ۲۳:۰۰ تغییر پیدا کرد و تا پایان در این ساعت پخش می شد.  دور همی ابتدا مهراب قاسم خانی کارگردانی این برنامه تلویزیونی را بر عهده داشت که به‌دلیل ممنوع‌الکار بودن قاسم‌خانی از قسمت ۱۳ به بعد مهران مدیری کارگردانی را بر عهده گرفت. دورهمی در آغاز هدف سازندگان، ساختاری کاملاً متفاوت نسبت به سایر آثار نمایشی پیشین تلویزیون بود که بسیار موفق نیز شد اما با گذشت زمان و حذف قاسم‌خانی، ایده‌های مدیری برنامه را سری به سری به افول و تکرار برد و به‌تدریج تفاوت اولیه با سایر تاک‌شوها از بین رفت.

سیدمصطفی احمدی تهیه‌کننده سری سوم این مجموعه در خرداد ۹۸ با قاطعیت از منتفی شدن سری چهارم دورهمی خبر داد. اما در شب یلدای ۹۸ قسمت جدید پخش شد و سری چهار از فصل اول دورهمی از زمستان ۱۳۹۸ آغاز شد. سپس پس از ۴ سری از فصل اول دورهمی با موضوع تاک‌شو، این برنامه به مسابقه تبدیل شد که آغازگر فصل جدید و دوم دورهمی می‌باشد. این مسابقه هم اطلاعات عمومی است. طراحی ، کارگردانی و اجرا با مهران مدیری و تهیه‌ کننده نیز فیلم مارکت است . سری اول از مسابقه دورهمی در ۳۳ قسمت تولید شد. سروش جمشیدی شهرت خود را بازی در نقش قیمت در این مجموعه کسب کرد. 

دورهمی

محتوای برنامه

در هر قسمت از برنامه مهران مدیری در مورد یک موضوع خاص چندین استندآپ کمدی اجرا می‌کند در ابتدا میان آیتم‌ها و در پایان و تحت عنوان حرف آخر یا کلام آخر از نگاه دیگر گفته‌ها و نمایش‌ها در این برنامه سعی در بیان مشکلات جامعه به صورت طنز یا کنایه مانند دارند.در فصل‌های اول بازیگران ثابت و در هر قسمت یک بازیگر مهمان نیز حضور داشت که با حضور در مقابل دوربین همراه با سایر بازیگران سعی در ایجاد یک فضای شیرین و کمدی داشتند.در فصل‌های بعدی تعداد بازیگران بخش‌های نمایشی به تدریج کم و کمتر شد و در فصل‌های اخیر آیتم نمایشی به کلی حذف و برنامه منحصر به استندآپ‌ های مجری گفتگو با مهمان یا تماشاگران و خواندن نظرات تماشاچیان منزل (کامنت‌ها) گردید.

فصل اول (سری اول؛ بخش اول)

داستان بخش اول سری اول این بخش مربوط به یک خانواده پولدار است که در خانه‌ای بزرگ زندگی می‌کنند کاپیتان (محمد نادری) صاحبخانه و هما (الیکا عبدالرزاقی) همسر کاپیتان هستند. که در ادامه پیمان(سیامک انصاری) و مهرناز (شقایق دهقان) هم به آن‌ها ملحق می‌شوند در این میان خدمتکار فضول و پررویی به اسم نادر (امیرمهدی ژوله) هم استخدام می‌شود و پیمان باید طوری رفتار کند که به او انگ داماد سرخانه نخورد.

دورهمی

فصل اول (سری اول؛ بخش دوم)

در بخش دوم از سری اول بخش نمایشی چند بازیگر از پروژه جدا شدند و چند بازیگر اضافه شدند. شقایق دهقان و امیرمهدی ژوله دو بازیگری بودند که در سری دوم نمایش حضور نداشتند. داستان این سری در یک خانه بزرگ می‌گذرد و مالک آن آقای ارسلان مظفری (سیامک انصاری) است که در خارج از ایران زندگی می‌کند اما چند نفر آن ملک را از یک کلاهبردار اجاره می‌کنند. مظفری وقتی به ایران برمی‌گردد و این وضع را می‌بیند سعی می‌کند آن‌ها را بیرون کند اما افراد به دلیل داشتن قرارداد می‌توانند در خانه بمانند مظفری شکایت می‌کند و مراحل قانونی این شکایت طول می‌کشد و برای همین باید چند خانواده با یکدیگر کنار بیایند و صلح‌ آمیز زندگی کنند. دست فروشی به نام قیمت (سروش جمشیدی) هم در خانه رفت‌وآمد دارد.

فصل اول؛ سری دوم

در سری دوم بازیگرانی چون (الیکا عبدالرزاقی) و (محمد نادری) و (امیر جنانی) و (لیلا ایرانی) و (رامین ناصرنصیر) و (مهران رنجبر) از پروژه جدا شدند. ولی بازیگرانی همچون (سیامک انصاری) و (سروش جمشیدی) در گروه ماندند و (مه‌لقا باقری) هم به پروژه اضافه شد. در این سری قیمت (سروش جمشیدی) با آناستازیا (مه‌لقا باقری) ازدواج کرده‌ است.

فصل اول؛ سری سوم

در سری سوم بازیگرانی چون سیامک انصاری و مه‌لقا باقری از گروه جدا شدند ولی (قیمت) سروش جمشیدی در گروه ماند و شمسی مظفری (سحر ولدبیگی) به او ملحق شد که به جای همسر اولش و نقش همسر دوم شخصیت قیمت را داشت. البته سحر ولدبیگی نیز بعد از چند قسمت از پروژه جدا شد و نمایش‌ دهی این سری از فصل اول تا پایان آن با تعامل میان سروش جمشیدی و مهران مدیری ادامه یافت. این سری آخرین سری دورهمی بود که نمایش داشت و از سری چهارم نمایش حذف شد.

فصل اول؛ سری چهارم

به گفته امیر وفایی وضعیت دورهمی معلوم نبود و پخش این سری در هاله ای از ابهام قرار داشت ولی پخش این فصل ادامه داشت در این فصل نمایش حذف شده‌است و برنامه منحصر شده‌است به استندآپ کمدی‌های مجری گفتگو با مهمان و تماشاگران و آواز خواندن مهمانان خواننده و خواندن نظرات بینندگان توسط مجری در خرداد ماه ۱۳۹۹ مهران مدیری بارها قول داد به زودی برنامه دچار تغییرات زیادی خواهد شد و از تکرار و ملالت بیرون خواهد آمد.

فصل پنجم

مقالهٔ اصلی: دورهمی (مسابقه تلویزیونی)

فصل پنجم برنامه دورهمی با تغییر کلی نسبت به فصل اول و در قالب مسابقه تلویزیونی دورهمی برگزار می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied