شمانیوز
شما نیوز

شهره لرستانی

بازیگرانی که مثل شهره لرستانی تغییر جنسیت دادن | اسامی بازیگرانی که تغییر جنسیت دادن

پس از تطبیق جنسیت شهره لرستانی یا بهتر است بگوییم مازیار لرستانی، نام یکی دیگر از بازیگران و کارگردانان در همین رابطه این روزها بیشتر به چشم می خورد.

بازیگرانی که مثل شهره لرستانی تغییر جنسیت دادن | اسامی بازیگرانی که تغییر جنسیت دادن

شهره لرستانی متولد ۳۱ خرداد ۱۳۴۵ در تهران است شهره لرستانی پدرش قاضی بازنشسته دادگستری و مادرش فرهنگی بازنشسته است.  چند روز قبل شهره لرستانی در صحفه خود خبر تغییر جنسیتش داد .​ در ادامه تصاویر از بازیگری که ماننده شهره لرستانی تغییر جنسیت داده است  را مشاهده می کنید: 

سامان-ارسطو

شهره لرستانی بازیگر پیشکسوت که مدتهاست تصاویری از خود با پوشش مردانه و کلاه در صفحه شخصی اش منتشر می کرد، بالاخره بعد از مدت ها خبر تطبیق جنسیت خود را تایید کرد و در روز چهارشنبه 22 تیر ماه 1401 در تازه ترین پست اینستاگرامی خود از تولد دوباره و تغییر نامش خبر داد.

برخلاف تصور بسیاری از افراد او تنها بازیگری نبوده که تطبیق جنسیت داده است و سالها قبل از تغییر جنسیت شهره لرستانی (مازیار) یکی دیگر از بازیگرانی که در این بخش از نمناک معرفی می کنیم جسارت انجام این کار را داشته و تغییر اسم و جنسیت خود را اعلام کرده است.

شهره لرستانی 31 خرداد 1345 در شهر تهران به دنیا آمد. او در فیلم هایی چون نیاز، لیلی با من است، زیر درخت هلو، اخراجی‌ها، نصف مال من نصف مال تو، هزارپا، امام علی، مختارنامه، کلاه پهلوی، سه در چهار، خوشنام، زیر خاکی، بی‌بی خاتون و … ایفای نقش نموده است.

تطبیق جنسیت سامان ارسطو(فرزانه ارسطو)

فرزانه ارسطو یکی دیگر از بازیگرانی بود که در سال 1387، در 41 سالگی، تغییر جنسیت داد و نام سامان را برای خود انتخاب کرد. او در یکی از مصاحبه هایش گفته است که از همان شش یا هفت سالگی متوجه تفاوتم با دختر بچه های دیگر شدم و هیچ وقت مانند آنها کفش پاشنه بلند و پیراهن نپوشیدم اما ترس از تنها شدن باعث شد که به تغییر جنسیت فکر نکنم تا اینکه در سال 1387، در 41 سالگی بالاخره تصمیمم را گرفتم و با کمک دوستانم در داخل ایران عمل های تطبیق جنسیت را انجام دادم.

سامان ارسطو متولد 15 خرداد 1346 در شاهرود، بازیگر و کارگردان است، او فعالیت هنری خود را از تئاتر در سال 1364 آغاز کرد. یازده سال بعد از شروع به کار در زمینهٔ بازیگری حرفه‌ای در تئاتر، ارسطو با بازی در سریال «سفرهٔ عقد» پا به عرصهٔ بازیگری در سینما و تلویزیون گذاشت و در سال 1385 فیلم کوتاه «یک روز بالاخره ما رو از کافه می‌ندازن بیرون» را ساخت. او در آثاری چون سربازهای جمعه، استشهادی برای خدا، تیغ زن و... ایفای نقش نموده و تا کنون برنده و کاندید جوایز متعددی، در زمینهٔ بازیگری و کارگردانی، از سوی جشنواره‌های بین‌المللی، ملی، استانی و منطقه‌ای بوده‌است.

مازیار لرستانی با انتشار عکسی در کنار دکتری که جنسیتش را تغییر داد نوشت: دکتر خوب و حرفه ای من  دکتر تغییر جنسیت شهره لرستانی نیز در واکنش به او نوشت: مازیار عزیز با هر نامی قطعا تو بهترینی

شهره لرستانی ازدواج کرده بود؟

مازیار لرستانی درباره حواشی این اتفاق توضیحات جدیدی ارائه کرد و نوشت:

چند توضیح ضروری (برای دفع شایعات):

اول اینکه:من هرگز جلای وطن نکردم و ایران سرزمین پدری و مادری من است تا ابد الاباد.....

دوم:تمام اقدامات من برای تطبیق جنسیت، قانونی و شرعی است

سوم:من هرگز تا به امروز با احدی ازدواج نکرده ام...چون اساسا شرایطش رو نداشتم

چهارم:شروع این تغییرات به سالها پیش برمی گردد و اصلا ابتدا به ساکن نبوده و من هنوز در سیکل درمانم و تغییرات، زمان بر هستند

پنجم:من فرزند این آب و خاکم و با آبرو در همین جامعه و کنار همین مردم شریف زندگی و کار می کنم

 

و لازم میدانم مراتب قدردانی خود را از صیانت صدا و سیما و حراست وزارت ارشاد و قوه قضاییه امور حسبی، سازمان پزشکی قانونی و.... اعلام کنم

ششم:لطفا به شایعات و پیج های فیک توجه نکنید

هفتم :عید بزرگ مردی و جوانمردی و آقایی و لوطی گری و مرام و معرفت به همه مبارک...امیر المومنین یارتون...این تصویر از کودکی در اتاق من بوده است. 

 
او در این‌باره نوشت: من، آهنگ‌هایی هستم که در تنهایی خود گوش می‌دهم …من تمام اشک‌هایی هستم که سراسر زندگی، در خفا ریخته‌ام… دردهایی که کشیده‌ام… من، تمام تجربه‌های تلخ و شیرین، تمام اتفاق‌های زندگی… آنان که فقط بر من رفته است، هستم… من…، تمام انتخاب‌هایم،… در تمام لحظات زیسته‌ام در این کره خاکم… این منم، منی که عاقبت، تکه‌های زخم خورده وجودش، یکپارچه شد… حالا.. تکه‌های وجود من، تمام زندگی‌ام شوید… کنارم بمانید تا با هم پیر شویم… همراه باشید با پاهای خسته و دل شکسته‌ام… و صدایی، از اعماق کودکی، مرا بنام، خواند: ما، زیاریم و به یار برمی‌گردیم… مازیار…. اسامی را، خدا می‌فرستد.
 
  •  

شهره لرستانی

 
 
 

پی‌نوشت: بعد از سردرگمی‌های بسیار…. و تلاطمی از پس تلاطم… و…. انسان، در لحظه مرگ هم، امکان دوباره زاده شدن دارد… زهی توفیق

که زنده‌ام و رسالتم مرا زنده نگه داشته

مازیار لرستانی سال ۱۳۴۵ در تهران با نام شهره صالحی لرستانی متولد شد.وی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران

شهره لرستانی

در سال ۱۳۶۹ و همچنین فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته فیلمنامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ بوده‌است. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ با نمایش‌های دانشجویی از جمله «آدم‌برفی»، «زیبایی بی‌اعتنا»، «من به باغ عرفان»، «آژاکس»، «پیشنهاد ازدواج» و «تبعیدی‌ها» تجربه کرد و تا ۱۳۶۹ ادامه داد. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد آغاز کرد.

شهره لرستانی

وی از سال ۱۳۶۶ تاکنون کارگردانی ۱۷ تئاتر حرفه‌ای در تئاترشهر از جمله «خسیس دهکده روگافورد»، «گالری»، «پرده‌برداری»، «عقاب»، «داش آکل»، «آنتیگون»، «متوری»، «بنگاه تئاترال»، «تلخ بازی قمر در عقرب»، «زندگی دوگانه» و «پیک‌نیک در میدان جنگ» را بر عهده داشته‌است؛ نمایش «سلطان مار» نوشتهٔ بهرام بیضایی، یکی از موفق‌ترین اجراهای تئاتر در دههٔ هفتاد از جمله کارهای اوست. همچنین کارگردانی نمایش تلویزیونی «در پوست شیر» نوشته شون اوکیسی، برای شبکه چهار را انجام داده‌است.

شهره لرستانی

مجموعه تلویزیونی «هتل» به کارگردانی مرضیه برومند و فیلم سینمایی «مأموریت آقای شادی» و چندین تله‌فیلم دیگر از جمله آثاری است که او به عنوان نویسنده در آنان حضور داشته‌است. چندین فیلم کوتاه و تله‌فیلم از جمله کارهایی است که وی نویسندگی و کارگردانی کرده‌است.لرستانی، روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ تغییر جنسیت خود را تأیید و نام مازیار را برای خود برگزید.

شهره لرستانی

دوران کودکی

یکی از تفریحات من و برادرم تابستان‌ ها این بود که با پدرم به دادگستری می رفتیم.

وقتی مراجعین می آمدند، زیر میز پدر پنهان می شدیم و یواشکی آنها را از لای ترک میز زیر نظر گرفته و به حرف‌ هایشان گوش می دادیم. عشق ما دعواهای زن و شوهری بود.

شاید دیدن مادری که هر روز شال و کلاه می کرد و سر کار می رفت، باعث شد تصویری که از زن در ذهن کودکانه من و خواهر بزرگم شکل گرفت، تصویر زنی شاغل باشد. اصلا فکر نمی کردیم چیزی به اسم زن خانه دار هم وجود داشته باشد.خانوم لرستانی فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی تئاتر و فوق لیسانس فیلمنامه نویسی سینما است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied