شمانیوز
شما نیوز

شقایق فراهانی

شقایق فراهانی از ایران رفت | رازی که گلشیفته فاش کرد

گلشیفته فراهانی با انتشار پستی درباره خاطره تلخش از ترک ایران توسط خواهرش نوشت.

شقایق فراهانی از ایران رفت  |  رازی که گلشیفته فاش کرد

شقایق فراهانی فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا، و خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و آذرخش فراهانی سرپرست، نوازنده، ترانه‌سرا و خواننده گروه موسیقی «کوچ‌نشین» است. شقایق فرهانی در طول مدت بازیگری‌اش پرکار بوده‌است و منتقدین بازی شقایق فرهانی را در فیلم چتری برای دو نفر ستوده‌اند. این بازیگر نقش‌هایش در فیلم‌های چتری برای دو نفر، پروانه‌ای در باد و سریال کلاه پهلوی را ماندگار می‌داند. شقایق فرهانی از کودکی در کنار پدر و مادرش در تئاتر بازی می‌کرد. شقایق فرهانی با حضور در فیلم لیلا به سینما آمد. در بزرگسالی با بازی در فیلم پروانه در سطح بین‌المللی توانست موفق شود.

شقایق فرهانی

گلشیفته فراهانی با انتشار عکسی از کودکی خود و شقایق فراهانی تولد 52 سالگی خواهرش را تبریک گفت و نوشت: خواهر نازنینم شقایق این لحظه رو هنوز به خاطر دارم جنگ بود و خاموشی و بمبماران تو داشتی از ایران میرفتی و من نمیدونستم از غصه چیکار کنم نبودن تو در اون سالها یکی از دردناکترین تجارب کودکی من بود.

داشتن خواهری مثل تو با قلبی به این وسعت من رو خوشبخت ترین دختر دنیا میکنه شقایق نازم گل همیشه عاشق تولدت مبارک

بیوگرافی شقایق فراهانی

شقایق فراهانی متولد ۲ مرداد ۱۳۵۱ در تهران بازیگر ایرانی است. دیپلم گرافیک را از هنرستان هنرهای تجسمی گرفته و فارغ التحصیل نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی است.شقایق فرهانی

او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم نیا، و خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی، بازیگران سینما و تلویزیون است. شقایق از همان کودکی همراه پدر و مادرش بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمی نیا به بازی در تئاتر پرداخت.

 

ماجرای بازیگر شدن شقایق فراهانی

او با حضوری کوتاه در فیلم لیلا وارد عرصه سینما شد. وی در فیلم چتری برای دو نفر توانست توانایی های خود را به نمایش بگذارد. بازی او در این فیلم کاملا بر بازی بازیگران مقابلش رضا کیانیان و هدیه تهرانی برتری داشت. شقایق فراهانی با بازی بسیار خوبش در فیلم پروانه در سطح بین المللی هم توانست موفقیت هایی را بدست آورد.

رابطه شقایق فراهانی با پسرش

او درباره پسرش گفته است: اعتراف می کنم هرچقدر که سنم بالاتر می رود بیشتر از قبل به اشتباهاتم در رابطه با بزرگ کردن پسرم پی می برم. البته فکر می کنم همه پدر و مادرها در زندگی به چنین دیدگاهی می رسند. خدا را شکر در سال 94 رابطه بهتری با پسرم داشته ام و فکر می کنم بچه ها واقعا به وجود پدر و مادر نیازمند هستند و چون دوست دور و برشان زیاد دارند باید والدین وقت بیشتری را برای هدایت و حمایت آنها صرف کنند. اعتراف می کنم باید یاد می گرفتم که بیشتر برای پسرم مادری کنم.

متفاوت و باورپذیر
شقایق فراهانی: بدون شک خیلی از دوستان و همکاران من در عرصه بازیگری دوست دارند در نقش‌های متفاوت از کارهای قبلی‌شان حضور داشته باشند چرا که کلیشه شدن برای هیچکس خوشایند نیست. من هم دوست دارم نقش‌های متفاوتی بازی کنم و از طرف دیگر دوست دارم نوع بازی‌ام برای مخاطب باورپذیر باشد. این موضوع را قبلا هم گفته‌ام که اگر مخاطب هنگام تماشای فیلم این حس را داشته باشد که من برایش فقط نقش بازی می‌کنم، من شکست خورده‌ام!

شقایق فرهانی

از غم نان تا عشق
من کارهای متعددی را بازی کرده‌ام که بیشترشان را دوست دارم. جاهایی بوده که به عللی مانند همان غم ‌نان معروف یا رودربایستی رفته‌ام سر یک فیلم اما نمی‌توانم بگویم همه کارهایم را این‌طوری انتخاب کرده‌ام. خیلی از کارهایی را که بازی کرده‌ام واقعا دوست دارم و برای‌شان زحمت کشیده‌ام.


الگویی برای همیشه
شقایق فراهانی: در میان بازیگران، چهره‌های مختلفی بوده‌اند که هنر و توانایی‌های‌شان را قبول داشتم ولی چندان به این مساله که الگویی داشته باشم، فکر نکرده‌ام. بازیگر باید خودش باشد؛ نه حتی کپی خوب یک نمونه قبلی. اصلا زیبایی بازیگری به همین تنوع آن است نه تکرار شدن‌های متوالی. با این ‌همه سوسن تسلیمی را یکی از بهترین‌ها می‌دانم که حتی سال‌ها بعد از آنکه در سینمای ما حضور ندارد اما هنرش مانند اثری پررنگ و تازه در بازیگری می‌درخشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied