شمانیوز
شما نیوز

قیمت امروز طلا و سکه |

قیمت طلا و سکه خنثی ماند | نوسان اندک در بازار طلا

طلا در روزی که گذشت به طور کلی در بازه ای 15 دلاری نوسان داشت و قیمت فلز زرد در ناحیه قیمت روز قبل خود یعنی 1717 دلار نوسان می کرد.

قیمت طلا و سکه خنثی ماند | نوسان اندک در بازار طلا

به گزارش شمانیوز، موازنه قوا در بازار طلا به نحوی است که نگرانی های رکود اقتصادی شاخص دلار قدرتمند را خنثی کردند. طلا معمولا در مواقعی که رکود اقتصادی به وجود می آید به پناهگاه امن و محبوب سرمایه ها تبدیل می شود اما دلار ارزشمند تر سبب می شود که قیمت این فلز گرانبها برای دارندگان دیگر ارزها بیشتر و تقاضای آن کمتر شود.

روز سه شنبه برای طلا روز کم نوسانی بود و طلا به طور کلی روز آرامی را پشت سر گذاشت و این موضوع نشانه مکث طلا در آستانه نشست مهم بود.

همچنین در روز سه شنبه بازدهی خزانه داری ایالات متحده به شدت کاهش یافت، زیرا یک بحران قریب الوقوع عرضه گاز در اروپا، بازارها را دوباره متوجه رکود اقتصاد جهانی کرد.

قیمت اونس طلا امروز چهارشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۱ در بازارهای جهانی به ۱,۷۱۷.۲۸ دلار رسید. بر همین اساس در بازارهای داخلی معاملات طلا و سکه امروز، هر گرم طلا ۱۸ عیار به مبلغ ۱۳,۵۳۸,۰۰۰ ریال معامله شد.

قیمت سکه امامی، ۱۴۸,۲۲۰,۰۰۰ ریال و هر قطعه سکه بهار آزادی با مبلغ ۱۴۰,۵۱۰,۰۰۰ ریال قیمتگذاری شد.

همچنین هر قطعه نیم‌سکه به قیمت ۸۲,۲۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۲,۲۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۰,۴۵۰,۰۰۰ ریال رسید.

کاهش نرخ سود اوراق در آمریکا خبر خوبی برای طلا بود. البته از نظر تحلیلگران هنوز هم عوامل صعودی مانند ترس در بازارهای مالی، ناآرامی های ژئوپلیتیکی و تعمیق بحران انرژی برای طلا در بازارها وجود دارد. صندوق بین‌المللی پول نیز مجددا پیش‌بینی‌های رشد جهانی را کاهش و هشدار داد که خطرات کاهشی ناشی از تورم بالا و جنگ اوکراین در حال تحقق است.

اما موضوعی که می تواند طلا را به دردسر بیاندازد این موضوع است که معامله گران و سرمایه گذاران به این باور برسند که فدرال رزرو در نشست ماه سپتامبر خود نیز قصد دارد باز هم نرخ بهره را 75 صدم درصد افزایش دهد.

قیمت هر دلار آمریکا امروز چهارشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۱، در صرافی ملی به ۲۷۷,۹۴۳ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به مبلغ ۲۸۷,۵۷۱ ریال و قیمت هر پوند با مبلغ ۳۸۴,۵۶۰ ریال معامله شد.

قیمت طلا، هم‌اکنون و در آستانه نشست ماه جولای با مکث قیمتی، خنثی ماند تا نتیجه تصمیم سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا تعیین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied