شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

سیل ایران را فرا گرفت

با گسترده تر شدن سیل و بارش های شدید باران در نقاط مختلف کشور سازمان هواشناسی نسبت به تداوم و گسترش رگبارهای موسمی در ۲۷ استان هشدار داد. بر همین اساس هلال احمر طی آماری متاثر کننده از مرگ ۱۲ تن تاکنون در کشور بر اثر سیل اخیر در کشور خبر داد.

سیل ایران را فرا گرفت

به گزارش شمانیوز: سیل مرگبار در سیستان و بلوچستان جان 5 هموطن را گرفت و در تهران میز 7 نفر بر اثر سیل جان خود را از دست دادند. در پی بارش شدید باران در شب گذشته و جاری شدن سیلاب در منطقه امام‌زاده داوود (ع) تهران، ۱۴ تن مفقود و تعداد فوتی‌ها به ۶ تن رسید.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، شمار کشته‌شدگان سیل و رانش زمین در امامزاده داود به ۶ نفر و مصدومان به ۹ نفر رسید. همچنین جست‌وجوی ۱۴ مفقودی ادامه دارد.

بدنبال هشدارهای سازمان هواشناسی، از شامگاه شب گذشته شاهد بارش شدید باران در استان تهران بودیم که در پی این بارش‌ها در چند نقطه از استان بویژه نقاط غربی و جنوبی شاهد آبگرفتگی، رانش زمین و وجود گل و لای بویژه در منطقه کن (امامزاده داوود) هستیم.

 

 

گزارش‌ها از سیل امامزاده داوود نگران‌کننده است، هنوز از تعداد مفقودین خبری نیست و طبق پیش‌بینی هواشناسی بعد از ظهر امروز مجددا بارندگی خواهیم داشت و این کار را برای امدادرسانی سخت می‌کند.

نه تنها در تهران و سیستان و بلوچستان بلکه در مناطق دیگری از کشور نیز شاهد سیلاب هستیم. در معابر شهر سمیرم استان اصفهان و اقلید استان فارس شاهد آبگرفتگی هستیم.

 

هواشناسی هشدار داد

سازمان هواشناسی کشور با انتشار اطلاعیه‌ای از تداوم و گسترش رگبارهای موسمی و فعالیت سامانه بارشی در ۲۷ استان کشور خبر داد.

در این اطلاعیه زمان شروع رگبارهای موسمی پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ و زمان پایان آن یک‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ اعلام شده است.

همچنین نوع مخاطره در این اطلاعیه، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد تگرگ، خیزش گردو خاک در مناطق مستعد، اعلام شده است.

بر این اساس در روز پنج‌شنبه، استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی، مرکزی، هرمزگان، شمال شرق کردستان، شمال خراسان رضوی درگیر رگبارهای موسمی می‌شوند.

همچنین این سامانه در روز جمعه، استان‌های سیستان و بلوچستان، مرکز و غرب کرمان، هرمزگان، بوشهر، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، مرکزی، قزوین، قم، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، زنجان، گلستان، مازندران، گیلان، شمال و شرق کردستان، شرق لرستان، را دربرخواهد گرفت.

 

 

روز شنبه نیز استان‌های کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، غرب یزد، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، مازندران، ارتفاعات و دامنه در گلستان، جنوب آذربایجان شرقی، غرب کردستان، تهران، البرز، ارتفاعات سمنان، با این سامانه درگیر خواهند بود.

همچنین روز یک‌شنبه هم، استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، نیمه شرقی لرستان، شرق و جنوب خوزستان، مرکزی، قم، البرز، تهران، زنجان، قزوین، شرق و شمال آذربایجان شرقی، بوشهر، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، غرب یزد، نیمه غربی اصفهان، درگیر رگبارهای موسمی می‌شوند.

بر اثر فعالیت این سامانه، جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل، رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه به مردم توصیه شده است تا از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود.

 

هشدار برای تهران

 توده قدرتمند تندری از سمت جنوب در حال ورود به شهر است. طوفان و باران شدید و سیلاب پیامد این سیستم است.

 

مفقودی بیش از ۲۰ خودرو در سیل رودهن

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیش از بیست خودرو در این سیل رودهن (تهران) مفقود شدند و خسارت‌های بسیاری به بار آمده است. متأسفانه بر اثر این سیل یک نفر جان خود را از دست داد.

 

بارش شدید باران در تهران

دمای هوای تهران پس از این بارش‌ها ۱۰ درجه کاهش پیدا کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied