شمانیوز
شما نیوز

مهدی یراحی

فوری | توهین بی شرمانه خواننده معروف از صدا سیما | مهدی یراحی از صدا سیما متنفرم | مهدی یراحی ممنوع کار شد

مهدی یراحی با انتشار توییتی تنفر خود را از رسانه ملی اعلام کرد.

فوری | توهین بی شرمانه خواننده معروف از صدا سیما |  مهدی یراحی از صدا سیما متنفرم | مهدی یراحی ممنوع کار شد

مهدی یراحی خواننده و آهنگساز و نوازنده پاپ محبوب ایرانی است . مهدی یراحی در 23 آبان سال 60 متولد شد. مهدی یراحی در اهواز دیده به جهان گشود. مهدی یراحی در رشته کارگردانی تحصیل کرده است و دارای مدرک رشته کارگردانی می باشد.خبر جدیدی درباره احتمال مهاجرت مهدی یراحی به گوش رسیده است.

مهدی یراحی

مهدی یراحی (زادهٔ ۲۳ آبان ۱۳۶۰) در اهواز، خواننده و آهنگساز ایرانی و در حال حاضر ساکن تهران است. مهدی یراحی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد.

مهدی یراحی در رشته کارگردانی تحصیل کرده و به فیلمنامه نویسی نیز علاقه دارد، اما در حال حاضر فقط در حوزه موسیقی و خوانندگی فعالیت می‌کند. 

علاقه ی مهدی یراحی به آهنگسازی در سال های ۱۰ تا ۱۳ سالگی اش ضمن شرکت در مسابقات تلاوت قرآن شکل گرفت ، ناخودآگاه مجذوب موسیقی درونی آیه ها و آهنگ چینش کلمات بود.

بعدها دوران تحصیل در مقطع راهنمائی را در حالی سپری می کند که تلاش هایی برای حضور در دنیای موسیقی بود ، با این همه طی کردن دوره ی آموزش تئوری تحت نظر علی کسرائی که تنها معلم موسیقی اش بود، سرآغازی می شود تا علاقه اش را به صورت جدی تری پیگیری کند.

مهدی یراحی هم چنین نواختن سازهای گیتار و پیانو را کاملا تجربی فراگرفته و در نوازندگی آنها مسلط است.

مهدی یراحی در سال ۱۳۸۸ با خواندن آهنگ «هوای تو» برای تیتراژ برنامه ماه عسل به شهرت رسید. او همچنین با بازخوانی ترانه عربی «علی مودک» ساخته کاظم الساهر که یکی از ترانه‌های قدیمی عراقی است؛ در خوزستان به شهرت و محبوبیت فراوانی دست یافت.  

در سال ۱۳۹۰ مهدی یراحی آلبوم «منو رها کن» که سه سال برای آن تلاش کرده و وقت گذاشته بود، با مجوز وزارت ارشاد روانه بازار و منتشر شد. آهنگ «تو بر می‌گردی» با تنظیم سیروان خسروی؛ خواننده و آهنگساز سرشناس کشورمان، از آهنگ‌های محبوب این آلبوم است.

مهدی یراحی

حاشیه های مهدی یراحی :

پنجشنبه اول آذر، مهدی یراحی در کنسرتش خبر از انتشار آلبومی با نام «سه‌گانه اجتماعی اول» داد. ۲۳ آبان ماه قطعه اول این آلبوم با نام «سرسام»، منتشر شده بود، اما یراحی در همان کنسرت خبر از قطعه دوم این آلبوم داد و دربارهٔ آن گفت: «آهنگ بعدی این آلبوم که فکر می‌کنم دردسرساز شود چون خیلی تند است، حدوداً ۲۰ روز دیگر منتشر می‌شود. این سه شعر و این سه ملودی که در آلبوم «سه‌گانه اجتماعی اول» می‌شنوید ربطی به بازار ندارد و درد من و ماست».

۷ دی این قطعه با نام «پاره سنگ» منتشر شد. پیش‌بینی یراحی درست از آب درآمد. علاوه بر متن، موزیک ویدئو هم واکنش‌های بسیاری، از جمله در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های تلویزیونی و نشریات داخلی و خارجی به همراه داشت. در متن این ترانه انتقاداتی نسبت به طولانی شدن جنگ ۸ ساله ایران و عراق مطرح شده بود، علاوه بر آن در نماهنگ این اثر یراحی لباسی نظامی بر تن داشت و در حالی که کلاه روسی به سر داشت، بازوبندی با طرح دولت آلمان نازی بر بازو بسته بود و همراه با دیگر المان‌ها در پوشش به اجرا می‌پرداخت، در پس زمینه هم صحنه‌هایی از دردها و رنج‌های مردم به تصویر کشیده شده بود.

واکنش‌ها نسبت به این موزیک ویدئو آنقدر ادامه پیدا کرد که حدوداً یک هفته بعد خبر ممنوع‌الکار شدن این خواننده مطرح شد. مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: «کلیپ منتشر شده «پاره سنگ» در فضای مجازی با کلیپی که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داده، مغایرت دارد.

مهدی یراحی

جوایز مهدی یراحی :

• برندهٔ تندیس بهترین آلبوم موسیقی پاپ (برای آلبوم «امپراتور»)، بخش کارشناسی، از دومین جشنوارهٔ سالانهٔ موسیقی‌ما در سال ۱۳۹۲

• برندهٔ تندیس بهترین قطعهٔ موسیقی پاپ (برای قطعهٔ «امپراتور»)، بخش کارشناسی، از دومین جشنوارهٔ سالانهٔ موسیقی‌ما در سال ۱۳۹۲ 

آلبوم‌های مهدی یراحی

۱۳۹۰  منو رها کن

۱۳۹۲  امپراتور

۱۳۹۴  مثل مجسمه

۱۳۹۵  آینه قدی    

۱۳۹۷  سه گانه اجتماعی اول  

مهدی یراحی

پدر و مادر مهدی یراحی

مهدی یراحی نخستین حامی اش برای حضور در عرصه‌ی موسیقی را مادرش می داند. سپس در ادامه راه از حمایت پدر نیز بهره مند میشود. او یک تک موزیک با نام «مادر» نیز در کارنامه خوانندگی خود دارد.

مهدی یراحی و مهاجرت به تهران

مهدی یراحی در ۱۹ سالگی تصمیم میگیرد به تهران مهاجرت و موسیقی رابه صورت حرفه‌ای دنبال کند. دراین سال او نخستین آلبومش «هجرت» رابه وزارت ارشاد عرضه کرد، اما مجوز نگرفت و هرگز وارد بازار موسیقی مجاز نشد.

مهدی یراحی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied