شمانیوز
شما نیوز

علی شادمان

حرکت عجیب امیر جعفری و علی شادمان در اکران یاغی |تماشاچیان از حرکت غیر متعارف امیر جعفری شکه شدن

عصر دیروز اولین اکران مردمی سریال یاغی در شیراز با استقبال بسیار مردم برگزار شد.در این اکران، محمدکارت، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، امیر جعفری و علی شادمان حضور یافتند. یکی از حواشی اکران سریال یاغی رابطه صمیمی امیر جعفری و علی شادمان بود.

حرکت عجیب امیر جعفری و علی شادمان در اکران یاغی  |تماشاچیان از حرکت غیر متعارف امیر جعفری شکه شدن

محمدعلی شادمان (زادهٔ ۴ آذر ۱۳۷۵) بازیگر ایرانی است. اولین حضور علی شادمان بر روی پردهٔ سینما در ۱۰ سالگی و در درام میم مثل مادر (۱۳۸۵) بود که برایش برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر کودک از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شد. علی شادمان در زمانی برای دوست‌داشتن (۱۳۸۶) ظاهر شد و نقش برجستهٔ خود را در رؤیای سینما (۱۳۹۰) به دست آورد که در آن نقش یک بازیگر نوجوان مشتاق را ایفا می‌کند. علی شادمان برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی سرزمین مادری (۱۳۹۲) و کیمیا (۱۳۹۴) شناخته شد.عصر دیروز اولین اکران مردمی سریال یاغی در شیراز با استقبال بسیار مردم برگزار شد.در این اکران، محمدکارت، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، امیر جعفری و علی شادمان حضور یافتند. یکی از حواشی اکران سریال یاغی رابطه صمیمی امیر جعفری و علی شادمان بود.

عکس مادر علی شادمان، اولین عشق زندگی اش

بازیگر نقش کیوان در سریال کیمیا نه تنها با خواهرش رابطه دوستانه و خوبی دارد بلکه بسیار علاقمند به خانواده بوده و مادرش را اولین عشق زندگیش می‌داند و با انتشار تصویری متفاوت از خود و مادرش در اینستاگرامش نوشته است:

 

علی شادمان

من

روی شانه های تو

همیشه همین بوده

اگر جسمم هم نبوده

غم ها و درد هایم روی شانه هایت بوده...

شادی هایم روی لبت به شکل یک تبسمِ با شکوه.

ای که من از « تو »

تو هم‌ دلیلی و هم مدلول هر چه که هست و هستم.

تو قدرتمند ترین زن زندگی منی

تو بند بند وجود منی

تو فرشته ی منی

تو اولین عشق زندگی منی

تو به واقع با شکوهی

« مامان »

تولدت مبارک من، بابا جانم و آرینا جانم

بیوگرافی علی شادمان

محمد علی شادمان از جمله بازیگران خوب کشورمان بوده که در ایلام متولد شد. سن علی شادمان ۲۵ سال است و او در چهارمین روز ماه آذر و در سال ۱۳۷۵ متولد شد. اولین کار حرفه‌ای او در سال ۱۳۸۵ (زمانی که کلاس چهام بود) در فیلم معروف میم مثل مادر انجام شد. رسول ملاقلی (کارگردان فیلم میم مثل مادر) علی شادمان را برای بازی در این فیلم انتخاب کرد، چون او توانایی خوبی در نواختن ویولن داشت.

فیلمی که به عنـوان نمایـنده ایران در هشتـادمین دوره جوایز اسکار انـتخاب شد. تحصیلات علی شادمان لیسانس رشته کارگردانی بوده و در دبیرستان رشته تجربی خوانده است. به گفته خودش همیشه سعی کرد است که در نقش هایی بازی کند که به آن ها علاقه دارد. بنابراین در این سال ها در تعدادی کم تری فیلم ایفای نقش کرده است.

علی شادمان

زندگی شخصی علی شادمان

بد نیست در بیوگرافی علی شادمان مطالبی را نیز در مورد زندگی شخصی او مطرح کنیم. علی شادمان در یک خانواده چهار نفره متولد و در حال زندگی کردن می باشد. پدرش دارای مدرک دکترای تاریخ بوده و در دانشگاه تدریس می کند. مادرش نیز معلم بوده و به تدریس علوم مشغول است.

او یک خواهر از خودش کوچک تر به اسم مارینا دارد. علی شادمان در حال حاضر مجرد بوده و به سختی مشغول بازیگری است. طبق گفته خودش خیلی به کارگردانی و فیلم نامه نویسی علاقه دارد. همچنین در حال حاضر مشغول نوشتن یک فیلمنامه بوده و امیدوار است که به زودی آن را بسازد.

تفریحات علی شادمان

علی شادمان خیلی اهل بیرون رفتن نیست (دقیقا مثل شخص نویسنده!). اما علاقه زیادی به عکاسی دارد و تقریبا خود را در این حرفه ماهر می داند. بعلاوه تماشای فیلم و کتاب خواندن نیز از علاقه های او بوده و در مورد آن‌ها با دوستانش صحبت می کند. قد علی شادمان ۱۷۵ سانتی متر بوده و او ورزش بدنسازی را نیز انجام می دهد. به گفته خودش دوستان بسیار زیادی ندارد و معتقد است که کیفیت در روابط بهتر از کمیت است.

کمتربازیگری را می توان پیدا کرد که تئاتر کار نکند یا به آن علاقه نداشته باشد. در بیوگرافی علی شادمان باید این را نیز مطرح کنیم که او علاقه زیادی به تئاتر دارد. او معتقد است که تئاتر شیرینی خاصی دارد که فقط کسی که آن را انجام داده باشد؛ درک خواهد کرد.

علی شادمان

تلاش برای رسیدن به زندگی مستقل

در زندگینامه علی شادمان باید بحثی را به تلاش ها و سختی هایی که کشیده است؛ اختصاص دهیم. چون در این صورت بهتر خواهیم توانست عوامل رسیدن او را به موفقیت درک کنیم. با اینکه سن علی شادمان هنوز به دهه سوم زندگی اش نرسیده است؛ اما او در سن ۱۰ سالگی زندگی مستقل خود را شروع کرد.

بدیهی است که او در آن سال ها به کار بازیگری مشغول بوده و درآمد داشته است. اما رسیدن به این جایگاه قطعا کار آسانی برای او نبوده است. علی شادمان در یکی از پروژه های بازیگری اش، صبح ساعت ۶ برای ایفای نقش به سر کار می رفت.

این کار که گاهی تا شب نیز ادامه پیدا می کرد؛ نتوانست که جلوی موفقیت او را در درس بگیرد. بعد از برگشت از سر پروژه، معلم خصوصی درس های مدرسه را با او کار می کرد. سپس شام می خورد و بعد کمی دوباره درس هایش را مرور می کرد. بعد فردا صبح دوباره ساعت ۶ به سر کار می رفت. این تلاش مثال زدنی او باعث شد که او به یکی از بازیگران خوب ایران تبدیل شود.

علی شادمان

نقش آفرینی علی شادمان در سینما:

نای پروانه به کارگردانی محمد کارت

مردن در آب مطهر به کارگردانی نوید محمودی

ما همه با هم هستیم به کارگردانـی کمال تبریزی

شین به کارگردانی میثم کزازی

ویلایی ها به کارگردانـی منیر قیدی

اروند به کارگردانی پوریا آذربایجانی

یتیم خانه ایران به کارگردانـی ابوالقاسم طالبی

ساکن طبقه وسط به کارگردانی شهاب حسینی

رویای سینمای به کارگردانـی علی شاه حاتمی

کلانتری غیر انتفاعی به کارگردانی ید الله صمدی

زمانی برای دوست داشتن به کارگردانـی ابراهیم فروزش

صد سال به این سال ها به کارگردانی سامان مقدم

میم مثل مادر به کارگردانـی رسول ملاقلی پور

آثار علی شادمان در تلوزیون:

دیوار به دیوار ۱ و دیوار به دیوار ۲ به کارگردانـی سامان مقدم

محکومین به کارگردانی سید جمال سید حاتمی

ماه و پلنگ به کارگردانـی احمد امینی

کیمیا به کارگردانی جواد افشار

سرزمین مادری به کارگردانـی کمال تبریزی

آثار او در نمایش خانگی:

 می خواهم زنده بمانم به کارگردانـی شهرام شاه حسینی

یاغی

جوایز برنده شده

علی شادمان در سال ۱۳۸۶ برنده بهترین بازیگر کودک برای فیلم میم مثل مادر شد. همچنین وی در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت جایزه ویژه سینه کید هلند به خاطر بازی در فیلم زمانی برای دوست داشتن شد. جوایز علی شادمان تنها محدود به این موارد نیست و او برای فیلم زمانی برای دوست داشتن توانست پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان را دریافت کند. همچنین او تواسنت برای فیلم رویای سینما در سال ۱۳۹۰، پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان را به دست آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied