شمانیوز
شما نیوز

علی دایی

ماشین گران قیمت علی دایی در خیابان های تهران | برخورد شایسته علی دایی با طرفدارش

برخورد جالب علی دایی با یک هوادار که به صورت اتفاقی شهریار فوتبال ایران را در خیابان می‌بیند.

ماشین گران قیمت علی دایی در خیابان های تهران | برخورد شایسته علی دایی با طرفدارش

به گزارش شمانیوز، علی دایی اسطوره فوتبال فوتبال ایران است. علی دایی متولد ۱ فروردین ۱۳۴۸ در اردبیل است. علی دایی در سال 1383 با مونا فرخ آذری ازدواج کرد. دختر علی دایی چند سالی است در خارج از کشور زندگی می کند.

 

 

ماجرای ازدواج علی دایی

ازدواج علی دایی در اول بهمن ماه 1383 صورت گرفت و به جرگه متاهلین پیوست. علی دایی در سال 1384 در مصاحبه ای با سایت تبیان در خصوص شیوه آشنایی با همسرش و خصوصیات شریک زندگیش گفت:همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

علی دایی در خصوص انتخاب همسرش گفت:همسرم را هم من انتخاب کردم و هم مادرم. علی دایی در ادامه می گوید:همسرم فرزند اول خانواده است.

نکته جالب در مورد ازدواج دایی مهریه همسرشان است. «از آنجا که خانواده همسرم دارای اعتقادات ارزشمند اسلامی هستند، مهریه شان مثل مهریه حضرت فاطمه(س)، «آب» است. خیلی ها فکر می کردن که مهریه همسرم سکه های زیادی است، به قول این جدیدی ها!… اما با تفاهمی که بین ما بود، مهریه ضامن خوشبختی نیست، بلکه صداقت ها و حسن نیت ها، زمینه ساز یک زندگی مشترک است»

اولین فرزند علی دایی در سال 1388 به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد.

 

علی دایی

 

 

دعوای حقوقی علی دایی بر سر دنیز

چندی قبل نیز سایت‌های خبری بدون نام بردن از علی دایی نوشتند: مربی مشهور درخواست گرفتن حضانت دخترش از همسر سابقش را کرده و پیام داده که این ماجرا حتی اگر به مطبوعات و رسانه‌ها هم کشیده شود و آبروی او را به مخاطره بیندازد باز هم دست نمی‌کشد پس بهتر است همه چیز مسالمت‌آمیز حل شود.

البته بر طبق اخبار منابع موثق، همسر سابق این مربی مشهور هم پیغام داده که وی برود از طریق شکایت، خواسته‌ی خود را مطرح کند؛ چرا که به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد دخترش نزد این مربی و همسر سابقش زندگی کند.

 

شروع فوتبال علی دایی در ایران

علی دایی زندگی فوتبالی خود را با بازی در تیم شهری که در آن متولد شده بود، یعنی تیم استقلال اردبیل آغاز کرد. پس از استقلال اردبیل، به تهران رفت و پس از یک فصل بازی در تیم باشگاهی تاکسیرانی تهران، به تیم بانک تجارت ملحق شد.

او در طی چهار سال همکاری با باشگاه بانک تجارت در ۷۵ بازی نقش داشت و موفق شد که بیش از ۴۰ گل برای این تیم به ثمر برساند. باشگاه بعدی دایی که طرفداران زیادی هم دارد، پرسپولیس است. علی دایی در سال ۷۳ – ۷۴ شمسی به جمع قرمزپوشان پایتخت پیوست و افتخارات زیادی در این باشگاه کسب کرد.

 

علی دایی

 

 

ادامه زندگی فوتبالی علی دایی پس از ترک کشور

این بازیکن اسطوره‌ای پس از بازی فوق العاده‌ای که در مسابقات لیگ آسیایی به نمایش گذاشت به تیم السد قطر پیوست. حدودا یک سال در این باشگاه مشغول فعالیت بود و سپس در سال ۱۳۷۶ به همراه رفیق و هم تیمی سابقش کریم باقری به تیم آرمینیا بیله فلد پیوست و به واسطه این تیم، شروع فعالیت خود در بازی‌های اروپایی را رقم زد.

پس از یک فصل بازی در این تیم باشگاهی آلمانی، دائی تصمیم به ترک آرمینیا بیله فلد گرفت و به تیم محبوب بایرن مونیخ پیوست. پس از مدتی بازی در بایرن مونیخ، دائی به باشگاه آلمانی دیگری به نام هرتا پیوست. او در این تیم اولین گل خود را در لیگ باشگاه‌های اروپایی در مقابل تیم چلسی به ثمر رساند . علی دایی اولین بازیکن آسیایی بود که توانسته بود به این مسابقات راه یابد. باشگاه اروپایی بعدی او سان سیرو بود که در طی فعالیت در آن نیز موفق به گل زدن به تیم مشهور آث میلان شد.

 

علی دایی

 

 

شغل دوم علی دایی

 علی دایی مثل همیشه اول است. در فوتبال که همیشه پیشرو بود و در کار تجارت هم خصلت «اول بودنش» را دارد. دایی از همان زمانی که پول حرفه‌ای گرفت به وصیت پدرش عمل کرد و این پول را سرمایه گذاری کرد. خود دایی بارها در مصاحبه هایش گفته است: «حتی زمانی که در بایرن مونیخ بازی می‌کردم پول‌هایم را به پدرم می‌دادم، او برای من سرمایه گذاری می‌کرد و حالا نتیجه‌اش را دیده‌ام.»

فروشگاه علی دایی در میدان منیریه تهران یادگار همان سال هاست. فروشگاهی که رفته رفته به یکی از چند نماینده معتبر برند دایی تبدیل شد. این حقیقت دارد که می‌گویند فوتبال شغل دهم علی دایی است. خرید و فروش مرسدس بنز و بی‌ام دبلیو، تولید پوشاک ورزشی، مغازه داری در نقاط مختلف شهر تهران و ... از شغل های مختلف آقای گل جهان است. شهریار فوتبال ایران در سال‌ قبل نمایندگی آدیداس و نایک را هم در تهران افتتاح کرد تا انحصار این دو برند معروف را هم در پایتخت ایران داشته باشد. بدون شک دایی در شغل‌های دیگر هم مشغول فعالیت است و شرکای تجاری زیادی در جاهای مختلف دارد که این شغل های او کمتر رسانه‌‌ای شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied