شمانیوز
شما نیوز

رضا کیانیان

فخر فروشی بازیگر کیمیا برای خارج رفتن پسرش | حرف های فخر فروشانه بازیگر کیمیا درباره پسرش

رضا کیانیان بازیگر و نویسنده کشورمان در یک برنامه از خارج رفتن پسرش و شرایط تحصیل در کشورهای دیگر گفت.

فخر فروشی بازیگر کیمیا برای خارج رفتن پسرش | حرف های فخر فروشانه بازیگر کیمیا درباره پسرش

رضا کیانیان بازیگر شناخته شده و خوب کشورمان است. رضا کیانیان فقط یک بازیگر نیست و در سایر زمینه‌های هنری هم دستی بر آتش دارد. رضا کیانیان طرفداران بسیاری دارد.رضا کیانیان (زاده ۲۹ خرداد ۱۳۳۰، تهران) بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و نویسنده ایرانی است.

رضا کیانیان

رضا کیانیان در سال ۱۳۳۰ در محله میدان خراسان تهران به دنیا آمد. به گفته خودش، پدرش معروف به حسین تهرانی، باستانی کار قدیمی تهران و همدوره هفت کچلون و حسین رمضون یخی بود. رضا دومین فرزند خانواده و دارای ۴ برادر و دو خواهر می‌باشد. او در ۱ سالگی به همراه خانواده به مشهد نقل مکان کرد. در مشهد علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، در حوزه علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخت.

اولین استاد بازیگری رضا کیانیان برادرش داوود بود که در سال ۱۳۴۵ وی را در نمایشنامه از پانیفتاده‌ها به قلم غلامحسین ساعدی کارگردانی کرد. رضا به مدت سه سال در گروه تئاتر برادرش داوود فعالیت داشت. رضا کیانیان در سال ۱۳۵۵ از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شد. [۳]همسر او هایده قراچه داغی، خواهرزادهٔ سهراب سپهری است.

رضا کیانیان

در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «ارویوش» که اولین دوره از برگزای خود را از تاریخ اول تاهشتم جولای (۱۱ تا ۱۸ تیرماه) در شهر لیسبون پرتغال تجربه می‌کند، رضا کیانیان در راس هیات داوران مسئولیت اصلی انتخاب برندگان بخش رقابتی جشنواره را بر عهده دارد. در بخش رقابتی این رویداد سینمایی ۵۶ فیلم در سه بخش فیلم کوتاه داستانی، مستند کوتاه و انیمیشن کوتاه با هم رقابت خواهند کرد و کشورهای آمریکا، پرتغال، ایران، برزیل، اسپانیا، فرانسه و انگلستان بیشترین تعداد فیلم را در بخش رقابتی دارند. «بیشتر از دو ساعت» (داستانی)، «بام برفی» (مستند) و همچنین «کمک»، «خط قرمز» و «ناگهان باد» (انیمشن) پنج اثر کوتاه ایرانی هستند که در بخش رقابتی این رویداد سینمایی پذیرفته شده‌اند. ۳۲۰۰ فیلم کوتاه (داستانی، مستند، انیمیشن) از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره سینمایی ویژه فیلم کوتاه به دفتر جشنواره ارسال شده‌اند که رکوردی بی سابقه در میان جشنواره‌های سینمایی محسوب می‌شود. از میان ۳۲۰۰ اثر ارسالی به جشنواره در نهایت ۵۶ فیلم در بخش رقابتی و همچنین ۴۲ فیلم در بخش غیررقابتی و کودکان پذیرفته شده‌اند. سایر اعضای هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «ارویوش» هنوز معرفی نشده است.

رضا کیانیان

رضا کیانیان با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش با تبریک روز هنرمند، از اکران «خانه پدری» دفاع کرد و نوشت: روز هنرمند مبارک. با امید این که هیچ اثر هنری توقیف نشود. و با امید به این که فیلم «صد سال به این سال ها»هم رفع توقیف شود. این روزها به همت آقای انتظامی فیلم «خانه پدری» رفع توقیف شد. نه جامعه به هم ریخت و نه نظم اجتماعی کن فیکون شد. بلکه راه دیدن و انتخاب کردن باز شد، فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» هم مدتی پیش‌تر رفع توقیف شد. هیچ انقلابی رخ نداد.​

کیانیان در ادامه با اشاره به انتقادها به ساخت تیزر آلبوم علیرضا قربانی و همایون شجریان در یک مجتمع تجاری نوشت: این روزها هم به دو خواننده بزرگ کشورمان علیرضا قربانی و همایون شجریان حمله کرده‌اند که چرا در فلان جا عکس گرفته‌اید. اینها همه «دلواپسی»های بیهوده‌اند.... که سعی می‌کنند امنیت ایجاد کنند اما برعکس امنیت اجتماعی و فردی را می‌آشوبند.
هنرمند با خلق و ستایش زیبایی‌ها و پس راندن زشتی‌ها به جهان آرامش می‌بخشد. و تمام آنهایی که در برابر هنر ایستادند و می‌ایستند فقط چندی به خود بالیدند ولی نهایتا کنار زده شدند و آن چه ماند وخواهد ماند «هنر» است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied