شمانیوز
شما نیوز

اربعین | مسافران اربعین | سفر اربعین

وام اربعین بگیرید | توصیه مهم برای مسافران اربعین

به منظور پرداخت این وام، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت.

وام اربعین بگیرید | توصیه مهم برای مسافران اربعین

خاندوزی؛ وزیر اقتصاد:

تا سقف ۵ میلیون تومان تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین در بزرگترین اجتماع بشری جهان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش‌بینی شده است. به منظور پرداخت این وام، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند ، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانکها به حساب یارانه آنها واریز شده و با اقساط یکساله از یارانه آنها کسر خواهد شد.

توصیه مهم به زائران اربعین

اربعین

محمد مهدی اقبالی گفت: آن دسته از زائران اربعین که داروهای خاصی مصرف می‌کنند و عازم کشور عراق هستند، حتما نسخه پزشک به همراه داشته باشند. «محمد مهدی اقبالی» مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر یزد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید براینکه حمل داروهایی که از نظر دولت عراق جنبه مخدر دارد، در سفر به این کشور ممنوع است، افزود: آن دسته از زائران اربعین حسینی که از داروهای اعصاب و روان به‌عنوان داروهای کنترلی استفاده می‌کنند، حتما برای حمل داروهای مورد نیاز خود در سفر به عراق، نسخه پزشک همراه داشته باشند تا در صورت کنترل ماموران در گیت‌های ورودی به این کشور با مشکلی مواجه نشوند.

وی داروهای ممنوعه را شامل داروهای حاوی مورفین، متادون، دیازپام، استامینوفن کدئین، ترامادول، هیدروکدون بی تارتارات، هیدرومورفون، مپریدین هیدروکلراید و نظیر این داروها عنوان و گفت: ممکن است برخی داروهای تخصصی و مورد نیاز زائران در مراکز درمانی و دارویی هلال‌احمر مستقر در مسیر اربعین و پایانه های مرزی موجود نباشد بنابراین لازم است که زائران مصرف کننده داروهای خاص، دو برابر نیاز دارویی خود در مدت زمان سفر به همراه داشته باشند.

اقبالی در پایان افزود: هلال‌ احمر بر اساس تجارب سال‌های گذشته، ۳۰۰ قلم دارو که احتمالا مورد نیاز زائران اربعین حسینی در طول این راهپیمایی باشد، به عراق منتقل کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied