شمانیوز
شما نیوز

وضعیت آب و هوا

پاییز از راه رسید | شروع بارش ها از امروز در برخی استان ها

در مخاطره جوی پیش بینی شده احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر بطور محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد.

پاییز از راه رسید | شروع بارش ها از امروز در برخی استان ها

به گزارش شمانیوز: سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک از سه‌شنبه تا پنجشنبه ( ۲۹ تا ۳۱ شهریور) خبر داد.

این شرایط جوی روز سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، شرق و شمال و غرب فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شرق چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان و جنوب مرکزی، چهارشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام، جنوب و غرب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و پنجشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، غرب و جنوب اصفهان، ارتفاعات البرز، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و شرق و شمال فارس پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر بطور محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی این مخاطره احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به صنعت کشاورزی را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی در ادامه این هشدار ازخیزش و نفوذ گردوخاک و وزش باد، گردوخاک و انتقال گردوخاک به آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، غرب و شمال کرمانشاه از اواخر وقت چهارشنبه تا پنجشنبه ( ۳۰ تا ۳۱ شهریور) خبر داد.  

در اثر این مخاطره وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک، احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

به توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد آسیب‌پذیر با بیماری‌های تنفسی، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه‌کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied