شمانیوز
شما نیوز

فیلترینگ اینستاگرام | فیلترینگ واتساپ

اینترنت وصل شد | واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر شدند؟

اینترنت همراه در بسیاری از مناطق وصل شد اما محدودیت اینستاگرام و واتس‌اپ فعلا برقرار است.

اینترنت وصل شد | واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر شدند؟

به گزارش شمانیوز به نقل از برنا: اینترنت همراه در بسیاری از مناطق به طور کامل وصل شد اما محدودیت اینستاگرام و واتس‌اپ فعلا برقرار است.

اغتشاشات روزهای گذشته و استفاده از بستر اینستاگرام و واتس اپ برای دامن زدن به آشوب و اغتشاش باعث شد مسئولان به این نتیجه برسند که دسترسی به اینترنت ، اینستاگرام و واتس اپ محدود شود.

 

چرا اینترنت، اینستاگرام و واتس‌اپ محدود شدند

احمد وحیدی وزیر کشور می گوید: در اتفاقات اخیر، بعضی از شبکه‌های مجازی آتش بیار معرکه بودند و ساماندهی اغتشاشات را بر عهده داشتند. بخش زیادی از آشوب‌ها تحت آموزش همین فضای مجازی بوده است و برای دور زدن قطعی اینترنت از روش‌هایی استفاده می‌کردند.

او گفت: برخی از این شبکه‌های مجازی با انتشار برخی تصاویر که بعضا واقعی هم نیستند، تلاش می‌کنند هم مردم را تحریک کرده و هم به آن‌ها آموزش دهند. طبیعی است در چنین حالتی ما برای حفظ امنیت، نظم عمومی، آرامش و حقوق شهروندی مردم، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم تا نتوانند آن‌ها از مسیر شبکه‌های مجازی، اغتشاشات را هدایت کنند.

به گفته وزیر کشور، تا پایان یافتن اغتشاشات محدودیت های اینترنتی ادامه دارد. اغتشاشگران موجب اعمال چنین محدودیت‌هایی می‌شوند و هرگاه دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مطمئن شود که دیگر چنین موضوعیتی نیست این محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

 

زمان رفع محدودیت اینترنت، اینستاگرام و واتس‌اپ

اکنون که شهرها به آرامش رسیده‌اند و آتش آشوبگران در حال فروکش کردن است کم‌کم می‌توان شاهد بازگشت دسترسی به اینترنت و رفع محدودیت از اینستاگرام و واتس‌اپ بود هرچند برخی حامیان آشوب در شبکه‌های صهیونیستی سعی دارند فضا را داغ نگه‌دارند تا بتوانند ماهی خود را از این آب گل‌آلود بگیرند.

در این مدیران اینستاگرام و واتس‌اپ همچنان خط آشوب را پیگیری می‌کنند و به نظر می‌رسد علاقه‌ای به کوتاه آمدن ندارند تا همچنان این پلتفرم‌ها بسته بمانند.

 

دسترسی به کدام سایت‌ها و پلتفرم‌ها باز است؟

نیازهای مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی، چه آنهایی که مرتبط هستند با خدمات سایت‌های داخلی مانند خرید و فروش، تاکسی‌های اینترنتی، بانک‌ها، خدمات مالی، خدمات حوزه سلامت و نسخه الکترونیکی و غیره یا نیازهایی که به شکل خدمات ارتباطی با استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی، برنامه‌های کاربردی، ابزارک‌ها و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه داخلی برقرار است و مشکل خاصی نیست.

در حوزه خدمات دولت از طریق پنجره واحد خدمات دولت، خدمات دولت الکترونیکی به شکل روان درحال انجام است.

 

سایت‌های با دامنه ir بدون مشکل باز می‌شوند

نرم افزارهای کاربردی موبایلی و وبگاه‌هایی که در دامنه IR هستند، اینها بدون مشکل و بدون وقفه فعالیت خود را ادامه می‌دهند؛ علاوه بر این در حوزه خدمات بین‌المللی هم اینترنت بین‌الملل بدون مشکل در دسترس است.

 

برخی پلتفرم‌های خارجی موقتا محدود شدند

فقط برای بعضی از پلتفرم‌ها و سکوهای خارجی به دستور مراجع ذی‌صلاح به صورت موقت محدودیت‌هایی وضع شده که مطابق ضوابط و مقررات، کار آنها به صورت موقت و محدود انجام می گیرد.

 

اینستاگرام و واتس اپ از دسترس خارج شدند

اینستاگرام و واتس اپ از شب گذشته از دسترس خارج شده‌اند و با فیلتر شکن هم دچار اختلال است و باز نمی شود.

اتفاقات شب‌های گذشته و استفاده از بسترهای این دو پلتفرم باعث این تصمیم شده است.

گفتنی است، اینترنت هم از شب گذشته قطع شد و از صبح امروز در حال وصل شدن است تا ظهر اکثر نقاط وصل می‌شود.

 

اینستاگرام و واتس‌اپ حذف شدند

اینستاگرام و واتس‌اپ که طی روزهای گذشته مسدود شده‌اند امروز از کافه بازار و مایکت حذف شدند.

زمانی که برای دانلود و نصب اپلیکیشن اینستاگرام و واتس‌اپ به کافه بازار می‌روید، نتیجه‌ یک پیغام است با این مضمون: متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه‌ این اپلیکیشن را نداریم. از اینکه محدودیت‌های ما را درک می‌کنید ممنونیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied