شمانیوز
شما نیوز

موجوات فضایی

موجوات فضایی در کمین زمین | آماده مواجهه با بیگانگان باشید!

اسکن سیگنال‌های احتمالی خارج از زمین برای شناسایی ساختارهای زبانی و پیوست معنا، فرآیندی پیچیده و زمان‌بر است که طی آن دانش ما در مراحل متعددی در مورد فرا زمینی‌ها ارتقا می‌یابد.

موجوات فضایی در کمین زمین | آماده مواجهه با بیگانگان باشید!

دانشمندان نمی‌خواهند در مورد احتمال وجود حیات فرازمینی محافظه کار باشند و می‌گویند بشر از همین حالا باید خود را برای رویارویی با بیگانگان آماده کند.

یک گروه از پژوهشگران در دانشگاه "سنت اندروز" در اسکاتلند می‌خواهند طرحی را تنظیم کنند مبنی بر اینکه در صورت مواجهه با بیگانگان در زمین باید چه کاری انجام شود.
آنها با کمک کارشناسانی از سراسر جهان به ارزیابی معاهدات و پروتکل‌های محکم و همچنین هرگونه شواهدی از تمدن‌های هوشمند خواهند پرداخت.
 
کار مقدماتی آنها در یک مرکز پژوهشی جدید در دانشگاه سنت اندروز انجام خواهد شد که به جستجوی هوش فرازمینی(SETI) اختصاص دارد.
دکتر جان الیوت(John Elliott) دانشمند کامپیوتر و هماهنگ کننده مرکز SETI می‌گوید: داستان‌های علمی-تخیلی مملو از کاوش‌های تأثیر بر جامعه بشری پس از کشف و حتی مواجهه با زندگی یا هوش در جای دیگری از کیهان است، اما ما باید از تفکر در مورد تأثیر آن بر بشریت فراتر برویم.
وی افزود: ما باید دانش تخصصی خود را نه تنها برای ارزیابی شواهد، بلکه برای در نظر گرفتن واکنش اجتماعی انسانی هماهنگ کنیم و زمان انجام این کار هم‌اکنون است.
 
وی ادامه داد: اسکن سیگنال‌های احتمالی خارج از زمین برای شناسایی ساختارهای زبانی و پیوست معنا، فرآیندی پیچیده و زمان‌بر است که طی آن دانش ما در مراحل متعددی در مورد فرا زمینی‌ها ارتقا می‌یابد.
این گروه پژوهشی احساس می‌کند که در صورت شناسایی اطلاعات بیگانه تاکنون توجه محدودی به عواقب آن شده است.
در حالی که سازمان ملل فرآیندها و نهادهایی را برای تهدید برخورد یک سیارک به زمین ایجاد کرده است، هیچ چیز مشابهی در مورد حیات فرازمینی وجود ندارد.
ناسا در ماه ژوئن اعلام کرد که اولین مطالعه خود را در مورد پدیده‌های هوایی ناشناس(UAP) معروف به یوفو(UFO) آغاز کرده است.
دانشمندان در طول ۹ ماه به بررسی داده‌های فعلی در مورد UAPها خواهند پرداخت و مشخص می‌کنند که کدام رویت‌ها به طور طبیعی رخ می‌دهند یا کدام یک از آنها ارزش بررسی بیشتر را ندارند.
 
پژوهشگران نوشتند: به دلیل کشف هزاران سیاره در اطراف ستاره‌های دور در کهکشان خودمان و نزدیک‌تر به زمین، از طریق کاوش در جهان‌های نزدیک مانند مریخ و زهره، علاقه اجتماعی به طور قابل توجهی برای شناسایی حیات در گذشته یا حال افزایش یافته است.
کشف بالقوه حیات میکروبی احتمالاً انواع مختلفی از نگرانی‌ها را در پی کشف حیات هوشمند ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که ما هنوز کاملاً برای یک حیات هوشمند آماده نیستیم.
 
اکنون این گردهمایی موسوم به "SETI Post-Detection" اولین خانه دائمی را برای توسعه یک چارچوب جامع برای آنچه پس از دریافت سیگنال رادیویی بیگانه اتفاق می‌افتد، فراهم می‌کند.
دانشمندان فرآیند کامل جستجوی شواهد، تأیید تشخیص، تجزیه و تحلیل و تفسیر الگوهای زبانی و مدیریت پاسخ بالقوه را مدیریت خواهند کرد. آنها با دانشگاهیان در علوم مختلف و همچنین اعضای جامعه SETI کار خواهند کرد.

 

آنها همچنین با کارشناسان سیاسی در زمینه رمزگشایی پیام، تجزیه و تحلیل داده‌ها، قوانین فضایی، توسعه مقررات و استراتژی‌های تأثیر اجتماعی هماهنگ می‌شوند تا به رفع شکاف اطلاعات سیاسی آن کمک کنند.
دکتر الیوت می‌گوید: آیا هرگز پیامی از بیگانگان دریافت خواهیم کرد؟ نمی‌دانیم. همچنین نمی‌دانیم چه زمانی این اتفاق می‌افتد. اما می‌دانیم که نمی‌توانیم برای رویدادی که ممکن است فردا به واقعیت تبدیل می‌شود، از نظر علمی، اجتماعی و سیاسی آماده نباشیم.

 

یک مطالعه در ماه ژوئیه نشان داد که بیگانگان می‌توانند با استفاده از ارتباطات کوانتومی پیام‌هایی را از طریق فضای میان‌ستاره‌ای ارسال کنند.
گروهی از دانشگاه ادینبرو(Edinburgh) محاسباتی را بر روی حرکت پرتوهای ایکس در فضای خالی انجام دادند تا ببینند آیا با موانعی مواجه خواهند شد یا خیر.
 
ذرات کوانتومی، مانند فوتون‌های نور، شکننده هستند و در صورت مواجهه با هر نوع تداخلی، مانند میدان گرانشی به راحتی شکسته می‌شوند.
با این حال مشخص شد که این کوانتا(جمع کوانتوم) می‌تواند حداقل در صدها هزار سال نوری سفر کند که معادل فاصله‌ای بیشتر از کل کهکشان راه شیری است. این تا حد زیادی به دلیل کوچک بودن چگالی متوسط ​​ماده در فضا است که احتمال انحراف یک ذره کوانتومی را کاهش می‌دهد.
 
به گفته پژوهشگران، سطح اطلاعاتی که می‌توان با استفاده از کوانتا با سرعت بالا به طور ایمن منتقل کرد، می‌تواند آن را به روشی مناسب برای ارتباط با سایر اشکال حیات تبدیل کند.
پژوهشگران ادعا می‌کنند در حال حاضر هیچ جرم شناخته شده‌ای وجود ندارد که به طور طبیعی پیام‌های کوانتومی را که می‌تواند با سیگنال‌های بیگانه اشتباه گرفته شود، منتقل کند.
 
این در حال حاضر تنها یک حدس و گمان است، اما این تحقیقات نشانه دیگری از حیات را به متخصصان می‌دهد که باید به دنبال آن باشند.
 
پژوهشگران می‌گویند: در اصل، باید به جایی برسیم که بتوان سیگنال کوانتومی را که از یک جرم اخترفیزیکی می‌آید یا حتی یک سیگنال هوشمند از یک تمدن فرازمینی را تشخیص داد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied