شمانیوز
شما نیوز

رنگ مو

ماندگاری رنگ مو را چگونه بالا ببریم؟ | روش افزایش ماندگاری رنگ مو

از آن جایی که رشد مو به زمان نسبتا طولانی نیاز دارد، اغلب افراد ترجیح می‌دهند برای تغییر ظاهر خود به جای کوتاه کردن موهای خود، آن‌ها را رنگ کنند.

ماندگاری رنگ مو را چگونه بالا ببریم؟ | روش افزایش ماندگاری رنگ مو

رنگ کردن مو یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر چشمگیر در ظاهر شما است. از آن جایی که رشد مو به زمان نسبتا طولانی نیاز دارد، اغلب افراد ترجیح می‌دهند برای تغییر ظاهر خود به جای کوتاه کردن موهای خود، آن‌ها را رنگ کنند. از طرفی بهترین قسمت این است که رنگ‌ها طیف گسترده ای دارند و می‌توانید رنگ موی خود را مطابق با پوست خود انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید رنگ کردن مو هزینه دارد، پس باید رنگی را انتخاب کنید که هم به سلامت موی شما کمک کند و هم ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین سعی کنید از روش‌هایی استفاده کنید که به افزایش ماندگاری رنگ مو کمک می‌کنند.

افزایش ماندگاری رنگ مو

پس از رنگ کردن مو، فورا شامپو نزنید

رنگ مو طی ۲۴ ساعت پس از استفاده روی موها می‌نشیند. فرایند رنگ گیری مو حتی پس از شستن موهایتان همچنان ادامه دارد. پس اگر به خانه می‌روید و بلافاصله موهایتان را با شامپو می‌شویید، منتظر رنگ خوبی روی آن‌ها نباشید. زیرا منجر به از بین رفتن رنگ مو می‌شود. اگر می‌خواهید رنگ موی شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، باید حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید که زمان کافی برای رنگ گیری موها گذاشته اید. پس از رنگ کردن موهای خود در برابر شستشوی موهای خود با شامپو مقاومت کنید. اما اگر نمی‌توانید صبر کنید، موهایتان را تنها با آب سرد آبکشی کنید.

از محصولات مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید

برای افزایش ماندگاری رنگ مو، باید از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید که مخصوص موهای رنگ شده هستند. این نکته خیلی مهم است زیرا سایر محصولات دیگر رنگ موهای شما را از بین ببرند. از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید که حاوی SLS، الکل و غیره نیستند. زیرا این مواد می‌توانند روی عمر رنگ موهای شما تأثیر بگذارند. همچنین موهای شما را خشک کنند. شما باید از محصولاتی استفاده کنید که برای موهای شما مغذی هستند زیرا رنگ می‌تواند ساقه موهای شما را خشک کنند.

افزایش ماندگاری رنگ مو؛ به آب داغ نه بگویید تا رنگ مو ماندگار شود

بسیاری از خانم‌ها دوست دارند با آب گرم دوش طولانی بگیرند. غافل از این که آب گرم رطوبت مو و پوست آن‌ها را از بین می‌برد. نه تنها این، بلکه آب داغ می‌تواند رنگ موها را نیز کدر نشان دهد. اگر می‌خواهید موهایتان برای مدت طولانی درخشان و سالم بمانند، دمای آب را برای شستشوی موهایتان کم کنید و همچنین تعداد دفعات شستن موهایتان را در هفته کاهش دهید. وقتی موهایتان را شامپو می‌زنید، فقط باید به ریشه‌ موها شامپو بزنید. از زدن شامپو به طول موها خودداری کنید زیرا می‌تواند رنگ موهای شما را از بین ببرد. همچنین سبب خشک شدن موهای شما می‌شود. از طرفی می‌توانید از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده کنید تا چربی اضافه آن از بین برود. با این روش هم موهای شما تمیز می‌ماند و هم رنگ ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

از ماسک‌های مو و سایر حالت دهنده‌های مو استفاده کنید

موهای رنگ شده ممکن است کمی ‌شکننده باشند و نیاز به مراقبت و توجه بیشتری داشته باشند. پول خود را صرف خرید حالت دهنده‌های مو مانند ماسک موهای تقویت کننده و روغن‌های مو کنید. تا رطوبت را به موهای رنگ شده خود برگردانید. از متخصص مو توصیه‌های لازم در مورد موهای خود را بگیرید و به صورت منظم از آن‌ها استفاده کنید. موهای خشک هیچ درخششی ندارند و حتی اگر موهای رنگ شده خود را به طور منظم حالت ندهید، حتی رنگ آن نیز زیبایی ندارد. همچنین می‌توانید از آب گرم نه زیاد داغ و نه سرد برای بازگشتاندن رطوبت به موهای خود استفاده کنید.

از حرارت زیاد برای حالت دادن موهایتان خودداری کنید

حتی اگر موهایتان رنگ شده نیست، ابزارهای حالت دهنده داغ می‌توانند آسیب زیادی به موها وارد کنند. موهای خود را زیاد سشوار نکشید یا از اتوی صاف و فر کننده با  حرارت بالا برای حالت دادن به موهای خود استفاده نکنید. اگر همچنان می‌خواهید از سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید، درجه حرارت آن را پایین بیاورید. از طرفی استفاده از اسپری یا سرم محافظ حرارت می‌تواند به عنوان یک مانع فیزیکی بین موهای شما و ابزار حالت دهنده داغ عمل کند و به محافظت از ساقه مو در برابر آسیب کمک کند.

نور خورشید نیز می‌تواند باعث از بین رفتن سریع تر رنگ موهای شما شود. اگر به دنبال افزایش ماندگاری رنگ مو هستید، یک نرم‌کننده با SPF روی موهایتان بزنید، یا وقتی زیر نور آفتاب هستید، موهایتان را با کلاه یا شال بپوشانید. اگر اقدامات احتیاطی را انجام دهید و مدتی را صرف مراقبت از موهای خود کنید، رنگ موهای شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت و حتی می‌تواند برای ماه‌ها باقی بماند. از طرفی به سلامت موهای شما کمک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied