شمانیوز
شما نیوز

پودینگ بیسکویت و موز

طرز تهیه پودینگ بیسکویت و موز

طرز تهیه پودینگ بیسکویت و موز ر در ادامه بخوانید و لذت ببرید.

طرز تهیه پودینگ بیسکویت و موز

به گزارش شمانیوز: طرز تهیه پودینگ بیسکویت و موز ر در ادامه بخوانید و لذت ببرید.

مواد لازم:

شیر

2 لیوان

نشاسته ذرت

2 قاشق غذاخوری

شکر

4 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ

2 عدد

وانیل

مقدار کافی

گلاب

2 قاشق غذاخوری

زعفران دمکرده

مقدار کافی

خامه

2 قاشق غذاخوری

بیسکویت پتی پور

مقدار کافی

موز

مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت:

دسر یک نوع خوردنی است که در کشورهای مختلف در اخر و پایان یک وعده غذایی خورده می شود و معمولا شیرین است.دسرها انواع مختلفی دارند و امروزه اهمیت ویژه ای در جلوه بخشیدن به میز غذایی ما ایرانی ها ایجاد کرده اند. برخی دسرها بسیار اسان و راحت و یا بعبارتی تکراری هستند و در زمانی اندک درست می شوند مانند ژله و پودینگ و کرم کارامل و کیک و بیسکویت و ...چون برخی از انها به صورت پودر اماده در سوپر مارکتها وجود دارند و فقط باید ان را با اب و یا شیر و یا مواد دیگر طبق دستور روی بسته انها ، ترکیب کرد و دسر مورد نظر را به شکل ساده تهیه کرد.

اما همین دسرهای ساده و تکراری را نیز می توان به صورت ترکیبی و یا چند لایه و ...درست کرد که دیگر درست کردن انها چندان ساده نخواهد بود و زمان بر است و شکلی جدید از دسرهای ساده است مانند ژله رولی و ژله موزاییکی و ترکیب ژله با کیک - پودینگ ترکیبی با مواد مختلف و پودینگ چند لایه و ...

در این مطلب طرز تهیه پودینگ ترکیبی بیسکویت و موز را که در واقع به علت ترکیب پودینگ با این مواد شکل جدیدی از پودینگ بوده و بسیار خوشمزه است و طرز تهیه راحتی دارد را برایتان می نویسم و امیدوارم ان را در منزل چه به صورت لیوانی و تک نفره و یا به صورت ظرفی و چند نفره درست کرده و ان را برای دسر خوشمزه بعد از غذا میل کنید و از خوردنش لذت ببرید و جلوه خاصی به میز پذیراییتان ببخشید.

مرحله اول تهیه پودینگ بیسکویت و موز:

ابتدا و برای شروع تهیه این پودینگ ، 2 عدد زرده تخم مرغ را داخل یک ظرف می ریزیم و ان را همراه با کمی وانیل و 4 قاشق غذاخوری شکر با همزن خوب مخلوط می کنیم تا شکر کاملا با زرده قاطی شود و رنگ ان کرمی و روشن شود.

مرحله دوم تهیه پودینگ بیسکویت و موز:

در ادامه کار 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را در 2 لیوان شیر می ریزیم و ان را در شیر حل می کنیم تا باز شود و نشاسته گلوله نشود و مایع یکدستی به دست اید .

سپس ان را به مخلوط زرده تخم مرغ و شکر در مرحله قبل اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه مواد را داخل یک قابلمه می ریزیم و انها را روی حرارت ملایم گاز می گذاریم( توجه شود حتما شعله گاز باید ملایم باشد و نه زیاد چون مواد ما ته می گیرد) .

مرحله سوم تهیه پودینگ بیسکویت و موز:

در ادامه مواد داخل قابلمه در مرحله قبل را مدام هم می زنیم تا شیر کم کم داغ شود و سپس 2 قاشق غذاخوری خامه را به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و ان را هم می زنیم تا خامه کاملا در مواد ما حل شود و یکدست شود و منتظر می شویم تا دسر ارام آرام غلیظ شود و شبیه فرنی شود. حرارت حتما ملایم باشد روی حرارت قرار دادان نشاسته داخل شیر کمک می کند تا بوی خامی نشاسته از بین رود و دسر ما ته نگیرد و گلوله نشود.

مرحله چهارم تهیه پودینگ بیسکویت و موز:

سپس در اخر 2 قاشق غذاخوری گلاب و مقدار کافی زعفران دمکرده را به دسر اضافه می کنیم تا پودینگ ما خوش رنگ و خوش عطر شود و باز هم دسر را هم می زنیم و وقتی دسر به اندازه کافی غلیظ شد قابلمه ان را از روی گاز بر می داریم

سپس لیوانهای سرو دسر را اماده می کنیم و کمی از دسر اماده شده را داخل تمام لیوان ها می ریزیم و سپس مقداری بیسکویت پتی پور را خرد کرده و داخل لیوان می ریزیم و موزها را نیر به صورت حلقه ای برش می زنیم و داخل لیوان می ریزیم و سپس مجدا روی موز و بیسکویت را دسر پودینگ می ریزیم.اکنون دسر ما اماده است . ان را در یخچال می گذاریم تا سفت شود و بعد از 3 ساعت از یخچال بیرون اورده و ان را روی میز شام و یا ناهار قرار داده و بعد از غذا انها را میل می کنیم و میز مهمانی خود را با این دسر زیباتر می کنیم.امیدوارم از دستور این دسر لذت برده باشید و ان را در منزل تهیه نمایید و از خوردنش لذت ببرید.نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied