شمانیوز
شما نیوز

گاف های جنجالی در حد جهانی!

سخنرانی اشتباه آنتونیو گوترش اولین اشتباه در سطح سخنرانی بین المللی نبود. در این گزارش به چند نمونه دیگر پرداخته‌ایم.

گاف های جنجالی در حد جهانی!

به گزارش شمانیوز: کمتر کسی است که از وضعیتی که آنتونیو گوترش، با آن مواجه شد، باخبر نباشد. زمانی که دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس آب و هوای COP27 شروع به خواندن از روی متن اشتباه سخنرانی‌اش کرد. آن هم قبل از اینکه با خنده به حضار این پیام را بدهد که اشتباهی رخ داده است و بخواهد آن را اصلاح کند تا سخنرانی صحیح را ارائه دهد.

به گزارش یک روزنامه محلی مصری، گوترش قرار بود سخنرانی افتتاحیه را برای جلسه‌ای در سالن اصلی کنفرانس که در شرم الشیخ مصر با حضور ال گور معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در زمینه ردیابی انتشار کربن برگزار شد، ایراد کند.

سخنرانی با این جمله آغاز شد: «جهان در مواجهه با بحران آب و هوا رقابت را از دست می دهد، اما من به حضور شما خوشبین هستم.» حاضران که در سالن هنگام بیان سخنان صحیح خود کف زدند، از هیچ جا خبر نداشتند.

گوترش بعد از افشای این اتفاق به حضار گفت: «قرار بود پس از این سخنرانی با گروهی از جوانان صحبت کنم.»

رکورددار گاف

وضعیت خارج از عادت که گوترش در معرض آن قرار گرفت، در طول زندگی تعدادی از رهبران سیاسی جهان نیز رخ داده است، اما به شیوه‌های مختلف. معروف‌ترین عنوان‌دار و رکورد دار تعداد گاف در بین مسئولین جهان را در سخنرانی های بزرگ، جو بایدن است. او که با گاف‌های خود در ابتدا توجه اهالی رسانه را به خود جلب کرد، با بیشتر شدن تعداد این اتفاق، آن را به امری عادی تبدیل کرده است به طوری‌که اگر در یک برنامه سوتی‌ای از او دیده نشود غیرعادی محسوب می شود.

زنبور

در آگوست ۲۰۲۲، داگ فورد، فرماندار انتاریو، ۵۷ ساله، در حالی که به سوالات خبرنگاران در یک کنفرانس سیاسی در مورد مراقبت های بهداشتی در منطقه پاسخ می داد، در حالی که زنبوری مستقیماً در دهان او پرواز می کرد، در وضعیت عجیبی قرار گرفت که مورد توجه مخاطبان بود.

تلفن همراه

در سال ۲۰۲۰، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، در جریان سخنرانی خود در اجلاس سران کشورهای عربی و اروپا، در معرض وضعیت مشابه قرار گرفت، جایی که همسرش با او تماس گرفته بود و حین سخنرانی تلفن همراهش زنگ خورد و و او مجبور شد تلفن را خاموش کند و گفت: «من نمی دانم چه کسی این دستگاه را اختراع کرده است زیرا بد است.»

در مقابل اصرار همسرش و تماس مکرر او، از حضار اجازه پاسخ دادن تلفن خواست و گفت: «اینجا می‌ایستم چون تلفن قطع نمی شود.» او تلفن را پاسخ داد تا به همسرش اطلاع دهد که مشغول است و بعد از آن به حاضران گفت: «مظنون همیشگی! همسرم بود.(اشاره به این‌که تماس‌های زیادی از سمت همسرش دریافت می‌کند.)» به طوری که حضار با صدای بلند خندیدند.

سخنرانی با موضوع فناوری اطلاعات

در اکتبر ۲۰۱۳، وزیر وقت کار و گردشگری اردن، نضال القطامین، زمانی که شروع به صحبت در مورد فناوری اطلاعات کرد. این در حالی بود که موضوع جلسه ارتباطی به فناوری اطلاعات نداشت و او تازه پشت تریبون با موضوع جلسه که «برابری جنسیتی» بود مواجه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied