شمانیوز
شما نیوز

۷ خاصیت بی نظیر دمنوش پوست انار + طرز تهیه

با این که خیلی از ما در مورد فواید انار می‌دانیم اما افراد خیلی کمی ‌از فواید پوست انار آگاهی دارند. ما اغلب پوست انار را دور می‌ریزیم. در حالی که پوست انار فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد. یکی از راه‌های استفاده از پوست انار نوشیدن دمنوش یا چای آن است. در این نوشتار به مهم‌ترین خواص دمنوش پوست انار پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

۷ خاصیت بی نظیر دمنوش پوست انار + طرز تهیه

به گزارش شمانیوز: با این که خیلی از ما در مورد فواید انار می‌دانیم اما افراد خیلی کمی ‌از فواید پوست انار آگاهی دارند. ما اغلب پوست انار را دور می‌ریزیم. در حالی که پوست انار فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد. یکی از راه‌های استفاده از پوست انار نوشیدن دمنوش یا چای آن است. در این نوشتار به مهم‌ترین خواص دمنوش پوست انار پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

خواص دمنوش پوست انار

دمنوش پوست انار به درمان عفونت‌های معده، لوزه‌های گلو، بیماری‌های قلبی، آکنه، چین و چروک، بوی دهان، بواسیر و سرفه کمک می‌کند. پوست انار دارای آنتی اکسیدان‌های قوی تری مانند فلاونوئیدها، فنول‌ها و پروآنیتوسیانیدین‌ها نسبت به دانه آن است. در این مطلب به ۷ خاصیت چای پوست انار پرداخته ایم که می‌تواند به سلامت بدن شما کمک کنند.

۱. جلوگیری از چین و چروک و علائم پیری زودرس

نوشیدن دمنوش پوست انار از تجزیه کلاژن در پوست جلوگیری می‌کند. این دمنوش با تقویت رشد سلولی باعث به تعویق انداختن علائم پیری زودرس و چین و چروک می‌شود.

۲. بهبود و تقویت بهداشت دهان و دندان

چای پوست انار می‌تواند مشکلات و بیماری‌های دندان شما مانند بوی بد دهان، التهاب لثه و زخم‌های دهان را درمان کند.

۳. درمان گلو درد یکی از خواص دمنوش پوست انار

اگر گلودرد دارید یا از درد لوزه رنج می‌برید، دمنوش پوست انار بنوشید. این دمنوش به شما در تسکین فوری گلودرد کمک می‌کند.

۴. تقویت سلامت روده

پوست‌ انار حاوی تاننی است که به کاهش التهاب روده، تورم بواسیر، جلوگیری از خونریزی در طول اسهال و بهبود هضم کمک می‌کند.

۵. سلامت قلب

یکی دیگر از خواص دمنوش پوست انار فایده آن برای جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی است. این چای سبب کاهش استرس و فشار خون می‌شود. پودر پوست انار خشک شده را با آب گرم مخلوط کنید و روزانه از آن بنوشید تا سبب تقویت سلامت قلب شما شود.

۶. جلوگیری از سرطان پوست

عصاره انار حاوی یک عامل پیشگیری کننده است که از بروز سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

۷. مرطوب کننده خوب

انار حاوی اسید الاژیک است. این ماده یک مرطوب کننده خیلی خوب است که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. پوست انار به رطوبت سلول‌های پوستی از کمک می‌کند. این دمنوش به هیدراته ماندن پوست کمک می‌کند.

 

طرز تهیه دمنوش پوست انار خانگی

مواد لازم:

پودر پوست انار

نعناع

زنجبیل

زیره

برگ‌های چای سبز ارگانیک

۱ قاشق چایخوری عسل

 

دستورالعمل:

همه مواد را آسیاب کنید تا پودر شوند. ۱ قاشق چایخوری از مخلوط را به ۱ و ¼ فنجان آب اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱ دقیقه بجوشد. سپس آن را از روی آتش بردارید و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد. چای را صاف کرده و عسل به آن اضافه کنید.

حالا از نوشیدن و خواص دمنوش پوست انار لذت ببرید!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied