شمانیوز
شما نیوز

رسوایی جنسی در ارتش اتریش

رسانه‌های اتریشی از افشای اتهام تجاوز جنسی یک مقام ارتش اتریش علیه یک کارمند قراردادی خبر دادند که به دنبال آن وزارت دفاع ۱۰۰ فرمانده ارتش را فراخوانده است.

رسوایی جنسی در ارتش اتریش

به گزارش شمانیوز: روزنامه اتریشی "کوریر" در مطلبی نوشت: به دلیل افشای تجاوز جنسی در ارتش اتریش بیش از 100 فرمانده فراخوانده شدند. وزارت دفاع پس از این حادثه ادعایی در سنت پولتن فعال می‌شود.

از روز جمعه، دفتر دادستان عمومی سنت پولتن نیز درگیر پرونده ای شده است که در سرتاسر اتریش خبرساز شده است. در این پرونده اتهامات جدی علیه مارتین جاورک، فرمانده نظامی اتریش سفلی وارد شده است. همانطور که گزارش شده، گفته می‌شود که یک تجاوز جنسی در پادگان هسر در سنت پولتن رخ داده است. بر اساس این پرونده قربانی این تجاوز یک کارمند قراردادی بوده و عامل مظنون به این تجاوز سرتیپ مارتین جاورک بوده است.

البته این افسر ارشد این اتهامات را رد می‌کند. وی در این باره گفت: من به قوه قضائیه اطمینان کامل دارم. همه چیز روشن می‌شود زیرا من کار اشتباهی انجام ندادم. این شوک به عمق فرماندهی نظامی اتریش سفلی وارد شد. در حال حاضر موضوع دیگری برای گفتگو وجود ندارد.

یک سرباز ارتش اتریش در این باره گفت: این اتهامات برای همه ما بسیار ناراحت کننده است. اما باید صبر کرد و دید و هیچ تعصبی نباید به خرج داد. وی افزود: در واقع، مرجع انضباطی فدرال در حال حاضر در حال بررسی تعلیق موقت سرتیپ جاورک است. در همین حال، دفتر دادستان عمومی در سنت پولتن یک جرم جنایی احتمالی را روشن خواهد کرد.

این رسوایی به سیاست اتریش هم مربوط می‌شود. کلادیا تانر، وزیر دفاع اتریش همه فرماندهان ارتش را برای روز دوشنبه گردهم آورده است. در این نشست فرماندهان که بیش از صد فرمانده از سطح گردان به آن احضار شده‌اند، قرار است در مورد چگونگی پیشگیری از خشونت جنسی در آینده، اقدامات مشخصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. اینکه چه اقداماتی انجام خواهد شد مشخص نیست.

در 19 اکتبر، تانر، طی دستوری اقدامات اتخاذ شده و الزامات گزارش در زمینه افراط گرایی با انگیزه‌های سیاسی یا مذهبی و آزار جنسی در نیروهای مسلح را تشدید کرد. این دستورالعمل به طور خاص بیان می‌کند که همه فرماندهان و رهبران مسئول باید حوادث انضباطی و جنایی را پیگیری کنند و در رسیدگی‌های انضباطی باید از محدوده کامل مجازات که قانون اجازه داده است استفاده شود. و اینکه تمام رویدادهای افراط گرایی با انگیزه سیاسی یا مذهبی و آزار جنسی باید به مراجع انضباطی گزارش شود.

سبزها از این تدابیر سریع و تصمیمات در این باره استقبال کردند اما پیشنهاد خود را نیز وارد بحث کردند. آن ها اعلام کردند که یک کمیسیون پارلمانی برای ارتش فدرال وجود دارد، اما کافی نیست. علاوه بر این، فقط مردان در این کمیسیون هستند. آنها خواستار مرکز تماس ناشناس و مستقل و مشاوره قربانیان برای هر نوع خشونت - به ویژه خشونت جنسی در ارتش هستند.

مری دیسوسکی، معاون رئیس سبزها در این باره گفت: این نیاز به شجاعت زیادی از جانب کسانی دارد که آسیب دیده‌اند تا به فردی مورد اعتماد یا مقامات مراجعه کنند، به‌ویژه جایی که سلسله مراتب قوی و روابط قدرت نابرابر در ارتش وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied