شمانیوز
شما نیوز

ایران خودرو

سورپرایز ایران خودرو برای مردم | فروش این خودرو ۲۰۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار

امروز از ۹۰۰ دستگاه خودرو هایما عرضه شده در بورس کالا، حدود ۲۰۰ دستگاه خریدار نداشت.

سورپرایز ایران خودرو برای مردم | فروش این خودرو ۲۰۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار

امروز ۹۰۰ دستگاه خودرو هایما در بورس کالا عرضه شد که برخی از این خودرو‌ها مورد استقبال قرار نگرفت و خریداری نداشت. در زیر معاملات این خودرو‌ها را مشاهده می‌کنید.

 

هایما قرمز خریدار نداشت

امروز هفتم آذر ماه ۵۰ دستگاه هایما s۵ قرمز ونیزی محصول شرکت ایران‌خودرو در تابلو بورس‌ کالا عرضه شد و در نهایت با یازده تقاضا در همان قیمت پایه معامله شد. قیمت پایه این خودرو ۷۲۰ میلیون تومان اعلام شده بود.

 

هایما s۷ سفید با ۰.۷۱ درصد رقابت معامله شد

امروز هفتم آذر ماه ۴۰۰ دستگاه هایما s۷ سفید محصول شرکت ایران‌خودرو در بورس‌ کالا عرضه شد و در نهایت با ۰.۷۱ درصد رقابت با قیمت ۸۱۵ میلیون معامله شد. قیمت پایه این خودرو ۸۱۰ میلیون تومان اعلام شده بود.

 

۲۰۰ دستگاه هایما s۷ مشکی آبنوس سفارشی معامله شد

امروز هفتم آذر ماه ۲۰۰ دستگاه هایما s۷ مشکی آبنوس سفارشی محصول شرکت ایران‌خودرو در بورس‌کالا با ۰.۱۴ درصد رقابت معامله شد. قیمت پایه این خودرو ۸۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده بود.

 

هایما s۵ نقره‌ای تیتانیوم با قیمت پایه معامله شد

شرکت ایران‌خودرو همچنین ۵۰ دستگاه هایما s۵ نقره‌ای تیتانیوم را در بورس‌کالا با قیمت پایه ۷۲۰ میلیون تومان عرضه کرد. این خودرو که ۴۶ متقاضی داشت بدون رقابت و با همان قیمت پایه معامله شد.

 

۲۰۰ دستگاه هایما s۵ سفید معامله شد

هایما s۵ سفید نیز امروز در میان خودرو‌های عرضه شده ایران‌خودرو در بورس‌کالا بود و در نهایت این خودرو با ۲۷۴ متقاضی ۲.۲۱ درصد بالاتر از قیمت پایه و با قیمت ۷۲۱ میلیون و ۷۲ هزار تومان معامله شد. قیمت پایه این خودرو ۷۰۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده بود.

لازم به ذکر است که هایما S۷ سفید در بازار در حال حاضر به قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود، بدین ترتیب در بورس کالا هایما S۷ سفید حدود ۳۰۰ میلیون تومان زیر ارزش بازار به فروش رسید.

همچنین پس از برنده شدن در فرایند خرید خودرو از بورس کالا، یک لیست هزینه توسط کارگزاری برای مشتری ارسال می‌شود که شامل کارمزد کارگزار تقریبا ۲ میلیون تومان، مالیات بر ارزش افزوده ۶۸ میلیون تومان، عوارض و مالیات نقل و انتقال مجموعا ۳۰ میلیون تومان، هزینه صدور کارت خودرو و کارت بنزین ۳،۲ میلیون تومان، هزینه خدمات پست در حدود ۱۶۳ هزار تومان، هزینه تولید پلاک و شماره گذاری به مبلغ ۲ میلیون و ۶۳۵ هزار ریال، هزینه بیمه شخص ثالث به مبلغ ۳۸ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال است. مجموعا برای خودرو هایما S ۷ مشکی رنگ ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به عدد قیمتی پایه قیمت خودرو اضافه می‌شود. اگر هزینه‌های جانبی خودرو هایما را از قیمت پایه هایما کم کنیم، فاصله قیمتی خودرو هایما بورس کالا با بازار آزاد به حدود ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

 

ایران خودرو

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied