شمانیوز
شما نیوز

انار پلو شیرازی

طرز تهیه انار پلو شیرازی مجلسی با مرغ مخصوص شب یلدا

انار پلو یک غذای مجلسی و خاص است که در منزل با طعم رستورانی می توانید درست کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببریید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انار پلو شیرازی خوشمزه و مجلسی با دانه انار .

طرز تهیه انار پلو شیرازی مجلسی با مرغ مخصوص شب یلدا
زرشک پلو غذایی بسیار مجلسی و خوشمزه است این غذا بسیار ساده و راحت آماده می شود و برای مهمانی ها و مجالس گزینه فوق العاده ای می باشد.
 انار پلو شیرازی

مواد لازم برای ۴ نفر

دانه انار ۲ پیمانه
برنج ۴ پیمانه
پیاز متوسط ۲ عدد
سینه مرغ ۳ عدد
خلال پسته نصف پیمانه
چوب دارچین ۱ عدد
گشنیز خرد شده یک و نیم پیمانه
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان کافی
طرز تهیه انار پلو

مرحله اول

برای درست کردن انار پلو شیرازی در ابتدا مرغ را شسته و در یک قابلمه بگذارید و آب بریزید سپس پیاز را پوست بگیرید و ۴ قاچ کرده و به همراه چوب دارچین داخل قابلمه بیاندازید.

مرحله دوم

قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا مرغ کاملا بپزد حدود یک ساعت زمان لازم دارید می توانید در ابتدا آب را جوش کنید سپس مرغ و بقیه مواد را به آن بیافزایید از هر دو روش می توانید استفاده نمایید.

مرحله سوم

بعد از این که مرغ پخت آن را از قابلمه خارج کرده و آن را با کمک دو چنگال ریش ریش کنید سپس پیاز را پوست گرفته و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد کنید در تابه روغن بریزید.

مرحله چهارم

تابه را روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود سپس پیازها را اضافه کنید تا تفت داده شوند بعد از این که پیازها سبک و طلایی شدند مرغ را به همراه گشنیز، خلال پسته و دانه‌های انار می افزاییم.

مرحله پنجم

همه مواد را با هم برای ۵ دقیقه تفت می دهیم و از روی اجاق گاز برمی داریم آب را به همراه نمک در قابلمه به جوش می آوریم سپس برنج شسته شده را به آن می افزاییم.

مرحله ششم

بعد از ۵ دقیقه برنج را تست کنید اگر مغز برنج پخته شده آبکش کنید مقداری آب سرد روی برنج بریزید و زیر و رو کنید تا بخار برنج خارج شود در این مرحله در قابلمه روغن می ریزیم و ته دیگ می گذاریم.
 انار پلو شیرازی

مرحله هفتم

می توانید ته دیگ نان یا سیب زمینی بگذارید مقداری برنج ریخته و یک لایه مخلوط انار اضافه می کنیم به همین ترتیب همه مواد را لایه لایه می ریزیم و درب قابلمه را گذاشته و روی حرارت می گذاریم.

مرحله هشتم

دما را روی متوسط می گذاریم تا داخل قابلمه بخار بپیچد سپس حرارت را کم می کنیم تا برنج به آرامی دم بکشد حدود یک ساعت زمان لازم داریم تا انار پلو دم بکشد و آماده شود.

مرحله نهم

بعد از آماده شدن در دیس می کشیم و با پلو زعفرانی و دانه های انار تزیین می کنیم می توانید از خلال پسته نیز استفاده کنید غذای شیرازی ما آماده است از خوردن آن لذت ببریید. نوش جان.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied