شمانیوز
شما نیوز

شب یلدا

برای شب یلدا این غذاها رو درست کن تا همه انگشت به دهان بمونن | منوی شام برای شب یلدا

شب یلدا یکی از بهترین شب ها برای ایرانیان است که در این شب علاوه بر خوراکی های خوشمزه می توانید یک غذای منحصر به فرد و مخصوص یلدا برای اعضای خانواده درست کنید.

برای شب یلدا این غذاها رو درست کن تا همه انگشت به دهان بمونن | منوی شام برای شب یلدا

شب یلدا یکی از بهترین شب ها برای ایرانیان است که در این شب علاوه بر خوراکی های خوشمزه می توانید یک غذای منحصر به فرد و مخصوص یلدا برای اعضای خانواده درست کنید.

امسال شب یلدا شام چی درست کنیم؟

شب یلدا از جمله شب های به یاد ماندنی و خاطره انگیزی است که برای تمامی ایرانیان از اهمیت بالایی برخوردار است. شبی که با فرا رسیدن فصل زمستان متجلی شده و طولانی ترین شب سال محسوب می شود.

در این شب خاطره ساز خانواده ها به دور هم جمع می شوند و محفلی بسیار صمیمانه تشکیل می دهند و سپس با آداب و رسوم مختص این شب مثل حافظ خوانی، قصه گویی، فال گرفتن، موسیقی گوش دادن و یا دیگر رسم های رایجی که از گذشتگان به جامانده است خود را سرگرم می کنند.

خوراکی هایی که از دیرباز به عنوان نماد شب یلدا در همه جهان شناخته شده هستند. شما با انواع دسر، غذا و آش های مخصوص شب یلدا می توانید یک منوی کاملی برای پذیرایی مهمانان یلدایی خود باشید به همین منظور آشپزخانه نمناک با گردآوری مجموعه ای از تمام خوراکیهای خوشمزه مخصوص شب یلدا کار شما کاربران گرامی را آسان کرده تا بتوانید بدون هیچ استرسی لیست کاملی برای سفره شب یلدای خود داشته باشید.

منوی شام شب یلدا مخصوص بانوان با سلیقه ایرانی

در این بخش از سایت نمناک شما با فهرستی از غذاهای خوشمزه مختص وعده شام شب یلدا آشنا خواهید شد. چرا که تدارک دیدن برای وعده شام یکی از ملزومات و آداب و رسوم مهم شب یلدا می باشد، پس چه بهتر که شما با تهیه یک غذای منحصر به فرد این شب را برای اعضای خانواده و مهمانان خود لذت بخش تر کنید.

خورش انار مسما

خورشت انار مسما از جمله خورشت هایی است که در شب یلدا پخته می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. این غذای مجلسی و پاییزی از غذاهای سنتی گیلان نیز به شمار می رود که طعم و عطر بسیار منحصر به فردی دارد و از ترکیب موادی همچون مرغ، پیاز، رب انار، زعفران دم کرده، انار دانه شده، روغن، نمک و فلفل تهیه می شود.

خورشت فسنجان با مرغ و خورش فسنجان با قلقی از آن دسته غذاهای لذیذی است که با طعم های مختلفی و با انواع گوشت ها تهیه می شود و هر شهری طبق آداب و رسوم سنتی خود این غذا را در برنامه غذایی خود لحاظ می کند اما یک چیز در اکثر شهر ها در مورد فسنجان به طور رایج وجود دارد آنهم اینکه یکی از گزینه های بسیار با اهمیت و پرطرفدار شام شب یلدا می باشد و ایرانیان هر سال فسنجان را به عنوان یک غذای خاص و لذیذ در سفره شب یلدای خود قرار می دهند.

خورش اناربیج

خورشت اناربیج جزو غذاهای معروف و خوشمزه شمال به شمار می رود که طرز تهیه نسبتاً راحتی در مقایسه با غذاهای دیگر دارد. از این غذا در شب یلدا تهیه می کنند و در پخت آن موادی همچون گوشت، رب انار، گردو، آب انار، پودر گلپر، سبزی خرد شده، نمک، زردچوبه و پیاز به کار برده می شود.

سینه مرغ بریان با سس انار

یک غذای فوق العاده که مخصوص شام شب یلدا است سینه مرغ بریان با سس انار می باشد. اگر می خواهید شب یلدای متفاوتی تجربه کنید این غذا را در سفره شام این شب خاص بگنجانید.

برای اینکه این غذا را تهیه کنید به موادی همچون سینه مرغ با پوست و استخوان، روغن زیتون، سماق، پودر هل، پودر فلفل قرمز، رب انار، آب مرغ، آویشن، دانه انار و پیازچه خرد شده احتیاج دارید.

خورش ناردون

در شمال کشور اصلی ترین غذای شام شب یلدا خورشت ناردون می باشد که با انار درست می شود. اسم این غذا " کِرک اِنار تیم پهلو" می باشد که به اسم خورشت ناردون معروف است.

علاوه بر انار در تهیه غذا می توان از مرغ گوشت پرنده های بومی همچون مرغابی و اردک استفاده کرد. از دیگر موادی که در این غذا به کار می رود می توان به پیاز، رب انار، شکر، آلو، نمک و فلفل اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied