شمانیوز
شما نیوز

ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب درگذشت؟ + بیوگرافی ابوالفضل پورعرب

برخی منابع می گویند ابوالفضل پورعرب به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در بیمارستان لحظاتی پیش درگذشت.

ابوالفضل پورعرب درگذشت؟ + بیوگرافی ابوالفضل پورعرب

به گزارش شمانیوز: برخی منابع خبری از  درگذشت ابوالفضل پورعرب بازیگر سینما و تلویزیون بر اثر بیماری سرطان خبر دادندابوالفضل پورعرب بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۴۰ چشم به جهان گشود.

فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر می باشد که تجربه سه ازدواج ناموفق داشته و مدتی هم با بیماری سرطان دست به قریبان بود

 

ابوالفضل پورعرب

 

ابوالفضل پورعرب تاکنون از دو تجربه ازدواج اول و دوم ناموفق خود صحبت نکرده است اما از این ازدواج ها صاحب یک پسر بنام «پوریا» و یک دختر بنام «رویا» می باشد

پورعرب برای سومین بار در سال ۱۳۷۹ وقتی ۳۹ ساله بود با آنا نعمتی ۲۳ ساله ازدواج کرد که حاصل این زندگی دختری بنام «رایکا» می‌باشد.

او بعد از ازدواج مخالف بازیگری همسرش بود به همین خاطر خانم نعمتی فقط در فیلم «مسافر» 1379 کنار ایشان بازی کرد تا اینکه از هم جدا شدند.

از مهم‌ترین آثار ابوالفضل پورعرب می‌توان به بازیگری در سریال شهرزاد ۱، سریال وضعیت سفید و سریال تنهاترین سردار اشاره کرد.

ابوالفضل پورعرب نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۶۲ در ۲۲ سالگی در فیلم زخمه به کارگردانی خسرو ملکان بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال شهرزاد ۱، بیشتر نبود، اما تجربه خوبی برای ابوالفضل پورعرب محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مهدی فخیم‌زاده، فخری خوروش، رضا کرم‌رضایی و هوشنگ منصورخاکی را تجربه کرد.

 

ابوالفضل پورعرب

 

ابوالفضل پورعرب در سال ۱۳۹۴ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم ابوالفضل پورعرب در این سال، بازیگری در سریال شهرزاد ۱ به کارگردانی حسن فتحی و فیلم سایه‌های موازی به کارگردانی اصغر نعیمی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ابوالفضل پورعرب بازی در سریال شهرزاد ۱ بوده است. ابوالفضل پورعرب سال ۱۳۹۴ در ۵۴ سالگی در سریال شهرزاد ۱ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با حسن فتحی همکاری داشته است. ابوالفضل پورعرب توانست با بازی در سریال شهرزاد ۱ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر علی نصیریان، ترانه علیدوستی، سید شهاب حسینی و مصطفی زمانی بر تجارب او افزود.

ابوالفضل پورعرب علاوه‌بر سریال شهرزاد ۱، سال ۱۳۹۰ در ۵۰ سالگی در سریال وضعیت سفید نیز بازی کرده است. ابوالفضل پورعرب این‌بار با حمید نعمت‌الله یعنی کارگردان سریال وضعیت سفید و هنرمندانی، چون عرفان ابراهیمی، مونا احمدی، یونس غزالی و افسانه بایگان همکاری داشت.

وی تاکنون موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌ها کسب کرده است. ابوالفضل پورعرب سال ۱۳۷۵ در ۳۵ سالگی برای فیلم مردی شبیه باران به کارگردانی سعید سهیلی توانست در ۱۵ مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول مرد برنده شود. همچنین ابوالفضل پورعرب سال ۱۳۷۰ در ۳۰ سالگی برای فیلم نرگس به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد توانست در ۱۰ مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول مرد نامزد شود. همچنین ابوالفضل پورعرب سال ۱۳۶۹ در ۲۹ سالگی برای فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی توانست در ۹ مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول مرد نامزد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied