شمانیوز
شما نیوز

یارانه 40 میلیون ریالی به این کودکان اختصاص می باید!

مدیرعامل مؤسسه خیریه اُتیسم کاشان گفت: هزینه ماهانه درمانی و توان‌بخشی هر یک از کودکان اختلال طیف اُتیسم بالغ بر ۴۰ میلیون ریال است که برقراری یارانه برای این گروه از توان‌یابان، اقدام مؤثری از طرف سازمان بهزیستی است.

یارانه 40 میلیون ریالی به این کودکان اختصاص می باید!

به گزارش شمانیوز: مریم خیامی‌پور اظهار کرد: تاکنون درمان قطعی برای اختلال رفتاری اُتیسم پیدا نشده، ولی با توان‌بخشی و آموزش مهارت‌های اجتماعی قابل کنترل است.

وی افزود: راه‌اندازی مرکز مهارت‌آموزی، وجود سیستم مراقبتی و حمایتی برای نگهداری گروه‌های سنی طیف اختلال اُتیسم، حمایت از معیشت خانواده و پوشش هزینه‌های توان‌بخشی و درمانی توسط بیمه‌های پایه، جامعه اُتیسم را از بحران فرسایشی نجات می‌دهد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه اُتیسم کاشان با تقدیر از  اداره بهزیستی کاشان، گفت: شهریورماه گذشته برای ۲۰ نفر از کودکان دارای اختلال اُتیسمِ تحت پوشش خیریه اُتیسم کاشان ماهانه ۱۵ میلیون ریال یارانه مالی برقرار شد که این حمایت تأثیر خوبی بر روند کار مجموعه آموزشی، توان‌بخشی سرای امید داشته است.

خیامی‌پور تصریح کرد: مرکز آموزشی و توان‌بخشی سرای امید فقط مجوز ارائه خدمت روزانه به ۳۰ نفر در گروه سنی کمتر از ۱۵ سال را دارد و ۹۰ نفر از نوجوانان تحت پوشش این موسسه در حال حاضر هیچ برنامه آموزشی روزانه‌ای ندارند.

وی گفت: رها شدن این کودکان در سنین بالاتر منجر به پسرفت و از دست رفتن اثر تلاش‌های توان‌بخشی قبل از آن خواهد شد تا جایی که رفتارهای ناهنجار ایجاد شده در این نوجوانان عرصه را بر خانواده‌ها به شدت تنگ می‌کند، مخصوصاً وقتی با بحران بلوغ همراه شود.

مدیرعامل مؤسسه خیریه اُتیسم کاشان گفت: گروه سنی بالای ۱۵ سال طیف اتیسم نیازمند برنامه‌ریزی است و امیدواریم با حمایت نیکوکاران و موافقت سازمان بهزیستی با صدور مجوز پیش حرفه‌ای، تحت پوشش خدمات روزانه قرار بگیرند.

خیامی پور افزود: مرکز آموزشی و توان‌بخشی سرای امید، اولین مرکز تخصصی اُتیسم است که خدمات کار درمانی، گفتار درمانی، بازی درمانی، هنر درمانی، روانشناسی و مشاوره خانواده را با تکنیک‌های به روز در زمینه شناختی_رفتاری، به صورت انفرادی و گروهی به خانواده اُتیسم منطقه کاشان ارائه می‌کند.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین چالش جامعه اُتیسم ایران، ورود کودکان به سن نوجوانی و بزرگسالی، نبود مرکز شبانه‌روزی مخصوص طیف اختلال اُتیسم و کمبود مرکز نگهداری موقت شرایط دردناکی را بر خانواده آنها تحمیل کرده و بسیاری از خانواده را منزوی کرده است.

خیامی‌پور تصریح کرد: درخواست جامعه اُتیسم، رسیدگی جامع و کامل، برنامه‌ریزی مدون و بازبینی بخشنامه‌های بین بخشی در راستای یکپارچه کردن نظام ارائه خدمات توان‌بخشی با رویکرد رسیدگی به طیف اختلال اُتیسم است.

مؤسسه خیریه اُتیسم کاشان، اولین تشکل غیردولتی ویژه اختلالات طیف اُتیسم است که در جهت افزایش آگاهی جامعه، توانمندسازی والدین و افزایش مهارت و استقلال فردی مبتلایان اختلال اُتیسم با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی به ثبت رسیده است و از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در کاشان آغاز کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied