شمانیوز
شما نیوز

قیمت خودرو| قیمت خودرو امروز| قیمت خودرو دربازار

آخرین و جدیدترین قیمت خودرو امروز سشنبه 15 آذر 1401 | پژو پارس نیم میلیاردی شد

بازار خودرو در آغاز هفته روز پر تلاطمی را پشت سرگذاشت و افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا رکوردهای جدیدی را ثبت کرد.

آخرین و جدیدترین قیمت خودرو امروز سشنبه 15 آذر 1401 | پژو پارس نیم میلیاردی شد

بازار خودرو در کنار ارز، بورس و مسکن یکی از بازارهای جذاب سرمایه‌گذاری در ایران بوده و پیش‌بینی قیمت خودرو کار ساده‌ای نیست. موازی با نوسانات چشمگیر دلار، شاهد نوسانات قیمت خودرو در بازار هستیم اوایل امسال بود که  قیمت خودرو  بین کارخانه و حاشیه بازار به شدت زیاد بود و پس از آن برای کنترل قیمت خودرو طرح قرعه کشی راه اندازی شد به هر حال  برخی معامله گران در بازار خودرو روی موج اخبار سیاسی نوسان قیمت ایجاد کردند و این امر موجب شد تا قیمت خودرو در بازار دوباره دچار نوسان باشد.

طبق گزارش معاملات در روز گذشته، قیمت خودروهای داخلی ثابت مانده است، حالا باید منتظر ماند و دید که موج افزایش قیمت‌ها تمام می‌شود یا این یک ثبات موقتی است.

روزهای ابتدایی هفته شاهد رکورد زنی قیمت خودروهای داخلی بودیم، اما روز گذشته شیب صعود قیمت‌ها متوقف شد. با این حال طبق گفته کارشناسان ثبات قیمت دلار نمی‌تواند افزایش قیمت خودرو را کنترل کند و کوچ سرمایه‌داران به بازار خودرو روند صعودی را ادامه‌دار می‌کند.

قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در جریان معاملات روز سه شنبه ثابت ماند. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حوالی ۳۴۵ میلیون تومان معامله شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم که روز شنبه ۱۲ میلیون بالا رفته بود، طی سه روز گذشته ثابت ماند و ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورد.

نسخه دستی پژو ۲۰۷ با اینکه روز شنبه افزایش قیمت ۱۵ میلیون تومانی به ثبت رسانده بود اما پس از آن تغییری نکرد و قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما امروز به ۴۷۵ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس LX بدون تغییر ۴۴۰ میلیون تومان به ثبت رسید.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵،‌ هم که روز شنبه را با ۱۲ میلیون افزایش آغاز کرده بود سه روز گذشته بدون تغییر ماند و حالا ۵۱۲ میلیونی است.

قیمت پژو پارس XU۷ با اینکه روز شنبه ۱۵ میلیون تومان جهش داشت اما پس از آن ثابت مانده و ۳۹۰ میلیون است.

قیمت سمند EF۷ ثابت ماند. قیمت سمند EF۷ در بازار خودرو ۳۷۵ میلیون تومان اعلام شده است.

در اولین روز هفته قیمت دنا اتوماتیک توربو ۱۰ میلیون افزایش داشت اما پس از آن با ثبات همراه بود و درحال حاضر قیمت دنا اتوماتیک توربو ۶۰۰ میلیون تومان است.

قیمت تارا دنده ای هم نسبت به روز گذشته ثابت ماند و به ۵۱۵ میلیون تومان اعلام شد.

قیمت تارا اتوماتیک ثابت ماند و به ۶۴۰ میلیون تومان رسید.

قیمت محصولات سایپا

قیمت پراید ۱۳۱ ثابت ماند و به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

قیمت تیبا هاچبک پلاس هم تغییری نکرد. قیمت تیبا هاچبک پلاس به ۲۲۹ میلیون تومان رسیده است.

ساینا S دنده ای‌ ۴ میلیون افزایش قیمت داشت. قیمت ساینا به ۲۳۸ میلیون تومان رسید.

قیمت شاهین هم بدون تغییر ماند و در حال حاضر ۳۹۰ میلیونی است.

منبع: فرارو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو در حال حاضر تنها متاثر از نوسانات ارزی کشور است. تا زمانی که دلار به ثبات نرسد، بازار خودرو به همین روند فعلی خود، یعنی افزایش قیمت‌ها و تدوام رکود ادامه می‌دهد.

او افزود: هرچند که دلار پس از سقف‌شکنی مجددا به کانال‌های قبلی بازگشت، اما این کاهش به حدی نبوده که بر قیمت‌ها در بازار خودرو تاثیر بگذارد. در نتیجه انتظار می‌رود قیمت دلار بیش از این‌ها کاهش یابد تا روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو متوقف شود.

چندی پیش نیز، امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو تبدیل به یک بازار حساس شده است که به کوچک‌ترین محرکی واکنش نشان می‌دهد.

او افزود: در حال حاضر هیچ عاملی، مثل افزایش دلار وجود ندارد که بر قیمت‌ها تاثیر بگذارد. اما مشاهدات نشان می‌دهد که قیمت خودرو به‌صورت روزانه در حال افزایش است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که با توجه به تورم حداقل 40 درصدی کشور، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودروهای تولید داخل در بازار تا پایان سال حداقل 40 تا 50 درصد افزایش یابد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: اما به نظر می‌رسد بازار خودروهای خارجی تا پایان سال تغییری نکند و به همین روند فعلی خود ادامه دهد.

راه حل مجلس برای کاهش قیمت خودرو چیست؟ 

به گزارش سایت شماره یک، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هدف اصلی قانون گذار از تصویب قانون واردات خودرو افزایش کیفیت و حمایت از مصرف کننده بوده و آئین نامه واردات خودرو نیز باید در راستای تحقق این هدف باشد.

روح الله عباسپور درباره آئین نامه نوشته شده برای واردات خودرو، بیان کرد: مجلس برای ساماندهی بازار خودرو، واردات را به تصویب رساند و انتظار داریم آئین نامه نوشته شده نیز اهداف قانون‌گذار را مد نظر قرار دهد و در چهارچوب قانون مصوب مجلس باشد، البته بنده هنوز این آئین نامه را مطالعه نکرده ام، اما اگر آیین نامه چهارچوب قانون مصوب مجلس را زیرپا بگذارد مجلس می تواند این آئین نامه را باطل کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در ادامه با تاکید بر اینکه واردات خودرو جزو ضرورت‌هاست، اظهار کرد: برای اینکه یک رقابتی در صنعت خودرو در راستای ارتقای کیفیت شکل بگیرد و شاهد کاهش قیمت تمام شده خودرو و حمایت از مصرف کننده باشیم، واردات خودرو ضروری است و هدف اصلی قانون گذار از تصویب واردات خودرو همین موضوع است.

عباسپور در پایان تاکید کرد: ما در سال ۱۳۸۶ قانون حمایت از مصرف کننده خودرو را به تصویب رساندیم و قانون جدیدی که در مجلس برای ساماندهی بازار خودرو به تصویب رسیده است برای حمایت واقعی از مصرف کننده خودرو است. آئین نامه واردات خودرو نیز باید در چهارچوب قانون باشد در غیر این صورت قابل قبول نخواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied