شمانیوز
شما نیوز

آلودگی هوای تهران

تهران در شرایط اضطراری قرار گرفت | کدام شهرها در شرایط اضطرار هستند؟

میانگین شاخص آلودگی هوای تهران هم‌اکنون با رسیدن به عدد ۱۵۱ در شرایط «ناسالم» قرار دارد؛ با ادامه‌دار بودن این شرایط احتمال دارد امروز جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل شود.

تهران در شرایط اضطراری قرار گرفت | کدام شهرها در شرایط اضطرار هستند؟

طی روزهای گذشته، شهر تهران روزهایی همراه با آلودگی هوا را تجربه کرده و این روند متاسفانه همچنان ادامه دارد. حالا افزایش شاخص آلودگی احتمالا امروز جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا برگزار می‌شود.

میانگین شاخص آلودگی هوای تهران هم‌اکنون با رسیدن به عدد 151 در شرایط «ناسالم» قرار گرفته است و البته امروز برخی از مناطق تهران، شاخص آلودگی هوای بسیار خطرناکی در حال تجربه کردن هستند مانند منطقه 19 که شاخص آن بر روی عدد 220 در وضعیت «بسیار ناسالم» قرار دارد.

شاخص هوای تهران در روز گذشته بر روی عدد 154 قرار داشت.

در صورت ادامه‌دار بودن این شرایط آلودگی هوا، احتمال دارد بعدازظهر امروز جلسه «کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران» در استانداری تشکیل شود و در رابطه با روز شنبه مصوبات و تصمیماتی برای تعطیلی اخذ شود.

هشدار زرد آلودگی هوا برای تهران

همچنین، سازمان هواشناسی کشور درباره «پایداری جو و آلودگی هوا» در سه شهر اراک، کرج و تهران هشدار سطح «زرد» صادر کرد.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به مخاطره «سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی» در سه شهر اراک، کرج و تهران از امروز پنجشنبه ۱۷ آذر تا دوشنبه ۲۱ آذر هشدار آلودگی سطح زرد صادر کرد.

افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها اثرات مخاطره یاد شده هستند.

در همین راستا سازمان هواشناسی کشور به مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، بویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه کرده است. (ایسنا)

منبع: تسنیم

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied