شمانیوز
شما نیوز

محسن شکاری

فیلمی از خانواده محسن شکاری بعد از اعدام فرزندشان | محسن شکاری در دادگاه چی گفت ؟

فیلمی از خانواده محسن شکاری پس از اعدام او را ببینید.

فیلمی از خانواده محسن شکاری بعد از اعدام فرزندشان | محسن شکاری در دادگاه چی گفت ؟

محسن شکاری متولد سال ۱۳۷۸ در نارمک تهران یکی از بازداشت شدگان و دستگیر شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در خیابان ستارخان تهران بود محسن شکاری  که در سن ۲۳ سالگی بامداد ۱۷ آذر ۱۴۰۱ به جرم محاربه اعدام شد . محسن شکاری به جرم بستن خیابان ستارگان و حمله به یکی از ماموران در ۳ مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت و دستگیر شدجلسه دادگاه محسن شکاری در ۱۰ آبان برگزار شد که حکم اعدام او در این جلسه رسیدگی صادر شد و سپس به دیوان عالی کشور رفت و در آنجا نیز اقدام او مصداق «هراس انداختن در میان مردم» یا  «اخافه ناس» تشخیص داده شد و با همین محکومیت در سحرگاه ۱۷ آذر به دار آویخته شد.

جرم محسن شکاری چه بود

محسن شکاری روز سوم مهر امسال (۱۴۰۱) در جریان اعتراضات خیابانی در خیابان ستارگان تهران دستگیر شد و دادگاه انقلاب اسلامی در تهران، به دلیل بستن خیابان ستارخان و مجروح کردن یک مامور بسیج، حکم محاربه برایش صادر شد. اولین جلسه دادگاه او در ۱۰ آبان ماه برگزار شد و پس از صدور حکم اعدام این حکم در دیوان عالی نیز تایید و اتهام او را «مصداق اخافه ناس» تشخیص داد.

به گزارش میزان: « چندی پیش حکم اولیه پرونده یکی از اغتشاشگران صادر شد. براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران، محسن شکاری به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور بسیج حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه به اعدام محکوم شده بود.

محسن شکاری فرزند مسعود سوم مهر ماه ۱۴۰۱ دستگیر شده بود و اولین جلسه دادگاه وی در مورخه ۱۰ آبان ماه برگزار شد. این فرد، سوم مهر ماه در منطقه ستارخان تهران ضمن بستن خیابان با در دست داشتن «قمه» مردم را تهدید به هم‌صدایی و همراهی با خود می‌کرد. وی در ادامه اقدامات مجرمانه با حمله مسلحانه به یکی از نیروهای حافظ امنیت با قمه ضرباتی را به بدن وی وارد کرد و کتف سمت چپ این نیروی حافظ امنیت را به نحوی مورد ضربه قرار داد که منجر به بخیه خوردن محل زخم به تعداد ۱۳ عدد شد. متهم پس از وارد کردن ضربه به نیروی حافظ امنیت، قصد فرار از مهلکه را داشت که در نهایت توسط ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

دادگاه و اعترافات

محسن شکاری در خصوص چگونگی شرکت در اغتشاشات عنوان کرده است که بعد از اتمام کارمان به همراه علی (رفیقش) از محله نارمک ابتدا به میدان ولیعصر (عج) آمدیم و از آنجایی که این محل شلوغ نبود به محله ستارخان آمده و در تقاطع خیابان بهبودی راه را بر مردم بستیم.

این متهم ذکر کرد: علی به من گفت که برویم در تجمعات شرکت کنیم. با موتور علی رفتیم و او به من هم از قبل یک قبضه قمه داد تا ماموران را با آن بزنم.علی گفت اگر ماموری را بزنی پول خوبی می‌دهم و با این وعده آمدیم و در اغتشاشات شرکت کردیم. 

روایت شاکی پرونده از روز درگیری

شاکی پرونده در اظهارات خود در رابطه با روز حادثه گفته است: روز سوم مهر ماه بود و طبق ماموریتی که به ما ابلاغ شده بود برای گشت زنی در محدوده راهی محل شدیم. ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه بود که وارد محدوده خیابان بهبودی در محله ستارخان شدیم. در زمان حضور در محل تعداد زیادی خودرو بالغ بر ۱۰۰ الی ۱۵۰ ماشین در ترافیک مانده بودند که کمی جلوتر رفتیم و دیدیم که دو نفر درشت هیکل با حضور در تقاطع بهبودی اقدام به بستن خیابان کرده و یکی از آن‌ها قمه در دست داشت و مردم را تهدید به همکاری و شعار دادن می‌کرد.

از موتور پیاده شدم و به سمت متهم رفتم. به وی گفتم داری چکار می‌کنی؟ که به من حمله کرد و قصد داشت ضرباتی را بزند، یکبار با قمه زد که نگرفت، بار دوم ضربه متهم به کتف من برخورد کرد. مردم خیلی ترسیده بودند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied