شمانیوز
شما نیوز

محسن شکاری

محسن شکاری: با چاقو مامور را زدم انگار رفتم مرحله بعدی!

جریان تروریستی- رسانه‌ای معاند و ضد انقلاب که تا دیروز به‌صورت عیان و عریان آدمکشی و جنایت را تبلیغ می‌کردند، حالا که نوبت مجازات این جانیان رسیده هیاهو به راه‌ انداخته‌اند.

محسن شکاری: با چاقو مامور را زدم انگار رفتم مرحله بعدی!

به گزارش شمانیوز : «با چاقوی قصابی‌ام که اسمش دانته بود، وقتی مامور را زدم، انگار مثل بازی‌ها رفتم مرحله بعدی!»، اینها عبارت بخشی از اقاریر محسن شکاری از اغتشاشگران آشوبهای اخیر است که روز هفدهم آذرماه به جرم محاربه اعدام شد. 

براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران، محسن شکاری به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور بسیج حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه به اعدام محکوم شده بود.

محسن شکاری فرزند مسعود سوم مهرماه دستگیر شده بود و اولین جلسه دادگاه وی در مورخه ۱۰ آبان‌ماه برگزار شد.این فرد، سوم مهر ماه در منطقه ستارخان تهران ضمن بستن خیابان با در دست داشتن «قمه» مردم را تهدید به هم‌صدایی و همراهی با خود می‌کرد.

وی در ادامه اقدامات مجرمانه با حمله مسلحانه به یکی از نیروهای حافظ امنیت با قمه ضرباتی را به بدن وی وارد کرد و کتف سمت چپ این نیروی حافظ امنیت را به نحوی مورد ضربه قرار داد که منجر به بخیه خوردن محل زخم به تعداد ۱۳ عدد شد.

متهم پس از وارد کردن ضربه به نیروی حافظ امنیت، قصد فرار از مهلکه را داشت که در نهایت توسط ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد. محسن شکاری در اقاریر خود درخصوص چگونگی شرکت در اغتشاشات عنوان کرده است که بعد از اتمام کارمان به همراه علی(همدست خود) از محله نارمک ابتدا به میدان ولی‌عصر(عج) آمدیم و از آنجایی که این محل شلوغ نبود به محله ستارخان آمده و در تقاطع خیابان بهبودی راه را بر مردم بستیم.

در اقاریر متهم آمده است: علی به من گفت که برویم در تجمعات شرکت کنیم. با موتور علی رفتیم و او به من هم از قبل یک قبضه قمه داد تا ماموران را با آن بزنم. متهم همچنین در اقاریر خود عنوان کرده است: «علی گفت اگر ماموری را بزنی پول خوبی می‌دهم و با این وعده آمدیم و در اغتشاشات شرکت کردیم»

 

روایت شاکی پرونده از روز حادثه

همان‌طور که اشاره شد، محسن شکاری در روزحادثه با قمه به یکی از ماموران حافظ امنیت حمله کرده و او را مجروح کرده است. شاکی پرونده در اظهارات خود در رابطه با روز حادثه گفته است: روز سوم مهرماه بود و طبق ماموریتی که به ما ابلاغ شده بود برای گشت‌زنی در محدوده راهی محل شدیم. ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه بود که وارد محدوده خیابان بهبودی در محله ستارخان شدیم.به گفته شاکی، در زمان حضور در محل تعداد زیادی خودرو بالغ بر ۱۰۰ الی ۱۵۰ ماشین در ترافیک مانده بودند که کمی جلوتر رفتیم و دیدیم که دو نفر درشت هیکل با حضور در تقاطع بهبودی اقدام به بستن خیابان کرده و یکی از آنها قمه در دست داشت و مردم را تهدید به همکاری و شعار دادن می‌کرد. شاکی اظهار می‌کند: از موتور پیاده شدم و به سمت متهم رفتم. به وی گفتم داری چکار می‌کنی؟ که به من حمله کرد و قصد داشت ضرباتی را بزند، یک‌بار با قمه زد که نگرفت، بار دوم ضربه متهم به کتف من برخورد کرد

شاهد حادثه: متهم اجازه عبور به مردم وحشت‌زده را نمی‌داد 

یکی از شاهدان حاضر در صحنه حادثه نیز ماجرا را این‌گونه تشریح می‌کند: مردم خیلی ترسیده بودند. حدود ۱۵۰ ماشین در ترافیک گیر کرده بودند، هیچ ماشینی رد نمی‌شد. متهم در خیابان ایستاده بود و در حالی‌که قمه در دستش بود اجازه عبور از آن محل را به کسی نمی‌داد.

 

دیوان عالی کشور: اقدامات محسن شکاری مصداق اخافه ناس بوده است

پس از برگزاری جلسات دادگاه این متهم، ۲۹ آبان ماه و بر اساس مستندات متقن پرونده و اظهارات شهود حاضر در صحنه‌، حکم بدوی این پرونده صادر می‌شود که براساس آن محسن شکاری فرزند مسعود به اتهام محاربه به مجازات اعدام محکوم می‌گردد. دادگاه انقلاب تهران بر اساس شواهد موجود علت محارب تشخیص دادن محسن شکاری را، کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور حافظ امنیت حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه اعلام کرده بود.در این مرحله پرونده پس از فرجام‌خواهی متهم برای بررسی‌های دقیق‌تر، به دیوان عالی کشور ارسال گردید در نهایت، حکم صادره پس از بررسی در دیوان عالی کشور‌، مورد تایید قرار گرفت و صبح روز ۱۷ آذرماه حکم اجرا شد.

 

فضا ‌‌سازی جریان تروریستی- رسانه‌ای برای تطهیر یک جانی! 

به‌دنبال اجرای حکم این فرد جانی که جنایت را به مثابه یک سرگرمی و بازی یارانه‌ای گرفته بود و از وحشت آفرینی و خشونت عریان لذت می‌برد، جریان تروریستی - رسانه‌ای معاند و ضد انقلاب که تا دیروز به صورت عیان و عریان آدمکشی و جنایت را تبلیغ می‌کردند و نتیجه آموزش آنلاین ساخت کوکتل‌مولوتف و جنگ خیابانی آنها به پادوهای داخلی‌شان قتل فجیع ده‌ها مدافع امنیت و انسان بی‌گناه در کف خیابان‌ها بود‌، حالا که نوبت مجازات این جانیان رسیده هیاهو به راه‌انداخته‌اند. 

جریانی که در روزها و هفته‌های اخیر هرآنچه در توان داشتند برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی به میدان آوردند و از هیچ رذالت و شناعتی فروگذار نکردند و با تحمیق مخاطبان خود وعده سرنگونی نظام در ۱۶ آذر را داده بودند، طبیعی است برای سرپوش گذاشتند بر شکست مفتضحانه خود و خالی نماندن عریضه به فضا‌‌سازی علیه اجرای حکم این جانی و تطهیر آن پرداختند. 

از سوی دیگر تمرکز برخی رسانه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب در تقبیح اجرای حکم این فرد جنایتکار دقیقاً هم‌صدایی با رسانه‌های معاند است. این نوع فضا‌‌سازی چیزی نیست جز تقلا برای تنفس مصنوعی به آشوب و تیز کردن قمه اوباش و اغتشاشگران.

 

جنایت کن، آدم بکش‌، تخریب کن ما قهرمانت می‌کنیم! 

گفتنی است از ابتدا اغتشاشات جریان تروریستی رسانه‌ای ضدانقلاب با همراهی و هماهنگی رسانه‌های طیف موسوم به مدعیان اصلاحات سعی در تطهیر رفتارهای داعشی‌گونه اغتشاشگران داشته و در تلاشند که در رسانه‌های خود از این جنایتکاران قهرمانانی دروغین بسازند تا به‌زعم خود هم دستگاه قضا را از محاکمه آنان عقب بنشانند و هم با نفرت‌پراکنی علیه حاکمیت اوباش را به ادامه ارتکاب جنایت ترغیب کنند.

اقدامی مسبوق به سابقه که به تطهیر اغتشاشگرها و آشوبگران داخلی خلاصه نشده و در نهایت وقاحت و بی‌شرمی به توجیه و تطهیر اقدام رذیلانه و شنیع، گروهک تکفیری تروریستی داعش در حرم مطهر حضرت شاهچراغ‌(ع) که به شهادت ۱۵ زن و کودک و پیر و جوان و مجروحیت ۲۳ نفر انجامید، کشیده است.

در واقع کسانی که برای اجرای حکم این فرد جانی هیاهوی دروغین راه‌انداخته‌اند همان کسانی هستند که پس از جنایت فجیع و بی‌رحمانه مزدوران گروهک تروریستی تکفیری داعش در حرم شاهچراع‌(ع) به جای محکومیت این اقدام تروریستی‌، گروهک جنایتکار داعش را تطهیر و بزک کردند.

از سوی دیگر تلاش برای تقبیح مجازات عاملان جنایت، آدمکشی و آشوب و اغتشاش و قهرمان‌سازی از آنها از سوی این جریان تروریستی- رسانه‌ای به‌ویژه طیف مدعی اصلاحات با هشتگ‌سازی و ایجاد کمپین‌های مجازی و همچنین القای این مسئله که نظام درباره این جنایتکاران مرتکب ظلم شده‌، در واقع لبه دوم قیچی اغتشاشات و اعمال تحریم علیه کشورمان از سوی غرب و به عبارتی تیز کردن چاقوی تحریم‌های ضدایرانی نیز هست‌، مسئله‌ای که در مواضع مقامات کشورهای غربی علیه کشورمان به خوبی نمایان است. 

 

مطالبه مردم برخورد قاطع با اغتشاشگران و جانیان

همچنین فضا‌‌سازی رسانه‌های معاند و مدعیان اصلاحات درباره مجازات عاملان جنایت‌، آدمکشی خیابانی و تخریب و اغتشاش در کشور در حالی است که اگر به مطالبه مردم در راهپیمایی‌ها و تجمعاتی که علیه اغتشاشگران داشتند و همچنین مطالبه خانواده‌های شهدا و مجروحین اغتشاشات اخیر توجه کنیم، مطالبه همه آنها برخورد شدید و قاطع با از بین برندگان امنیت جامعه و اغتشاشگران است.

بدون شک مطالبه میلیونی مردم کشورمان این است که دستگاه قضا با قاطعیت نسبت به این جنایتکاران برخورد کرده و آنها را به عنوان محارب، معاند و لشکر دشمنان کشور و مردم مورد مواخذه و کیفر قرار دهد.

بر این اساس قوه قضائیه باید بدون هیچ ترسی با اغتشاشگران برخورد کند؛ انتظار می‌رود دستگاه قصا تحت تاثیر فضا‌‌سازی‌ دشمنان انقلاب قرار نگیرد و حکم اسلامی را بدون هیچ دغدغه و ترس و واهمه اجرا کند.

 

تاکید رئیس‌جمهور بر محاکمه و مجازات قاطعانه قاتلان شهدای مدافع امنیت 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور نیز عصر پنجشنبه در آیین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع امنیت که در مسجد سلمان ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه فضا‌‌سازی‌ها تمام می‌شود و باطل از بین می‌رود و حق پایدار خواهد ماند، در واکنش به درخواست خانواده معظم شهدای مدافع امنیت برای شناسایی، محاکمه و مجازات عوامل شهادت نیروهای حافظ امنیت تاکید کرد که این مسئله با قاطعیت از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری خواهد شد.

 

محسن شکاری

 

بیوگرافی محسن شکاری اغتشاشگر خیابان ستارخان و علت اعدام

محسن شکاری کیست و اهل کجاست و چند سال سن دارد و چرا اعدام شد بیوگرافی محسن شکاری اغشتاشگر خیابان ستارخان با عکس ماجرای دستگیری و علت اعدام محسن شکاری از بازداشت تا دستگیری و اتهامات و جرم وی + عکس های محسن شکاری و پیج اینستاگرام و زندگینامه وی تا اعدام که در ۱۷ آذر ۱۴۰۱ اعدام شد همراه جزئیات از شمانیوز میخوانید

 

بیوگرافی محسن شکاری کیست

محسن شکاری متولد سال ۱۳۷۸ در نارمک تهران یکی از بازداشت شدگان و دستگیر شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در خیابان ستارخان تهران بود  که در سن ۲۳ سالگی بامداد ۱۷ آذر ۱۴۰۱ به جرم محاربه اعدام شد . او به جرم بستن خیابان ستارگان و حمله به یکی از ماموران در ۳ مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت و دستگیر شد

 

فیلم علت اعدام محسن شکاری

 

 

جرم محسن شکاری چه بود

محسن شکاری روز سوم مهر امسال (۱۴۰۱) در جریان اعتراضات خیابانی در خیابان ستارگان تهران دستگیر شد و دادگاه انقلاب اسلامی در تهران، به دلیل بستن خیابان ستارخان و مجروح کردن یک مامور بسیج، حکم محاربه برایش صادر شد. اولین جلسه دادگاه او در ۱۰ آبان ماه برگزار شد و پس از صدور حکم اعدام این حکم در دیوان عالی نیز تایید و اتهام او را «مصداق اخافه ناس» تشخیص داد.

به گزارش میزان: « چندی پیش حکم اولیه پرونده یکی از اغتشاشگران صادر شد. براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران، محسن شکاری به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور بسیج حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه به اعدام محکوم شده بود.

ماجرای دستگیری و بازداشت

 

محسن شکاری

 

محسن شکاری فرزند مسعود سوم مهر ماه ۱۴۰۱ دستگیر شده بود و اولین جلسه دادگاه وی در مورخه ۱۰ آبان ماه برگزار شد. این فرد، سوم مهر ماه در منطقه ستارخان تهران ضمن بستن خیابان با در دست داشتن «قمه» مردم را تهدید به هم‌صدایی و همراهی با خود می‌کرد. وی در ادامه اقدامات مجرمانه با حمله مسلحانه به یکی از نیروهای حافظ امنیت با قمه ضرباتی را به بدن وی وارد کرد و کتف سمت چپ این نیروی حافظ امنیت را به نحوی مورد ضربه قرار داد که منجر به بخیه خوردن محل زخم به تعداد ۱۳ عدد شد. متهم پس از وارد کردن ضربه به نیروی حافظ امنیت، قصد فرار از مهلکه را داشت که در نهایت توسط ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

 

 

دادگاه و اعترافات

محسن شکاری در خصوص چگونگی شرکت در اغتشاشات عنوان کرده است که بعد از اتمام کارمان به همراه علی (رفیقش) از محله نارمک ابتدا به میدان ولیعصر (عج) آمدیم و از آنجایی که این محل شلوغ نبود به محله ستارخان آمده و در تقاطع خیابان بهبودی راه را بر مردم بستیم.

این متهم ذکر کرد: علی به من گفت که برویم در تجمعات شرکت کنیم. با موتور علی رفتیم و او به من هم از قبل یک قبضه قمه داد تا ماموران را با آن بزنم.علی گفت اگر ماموری را بزنی پول خوبی می‌دهم و با این وعده آمدیم و در اغتشاشات شرکت کردیم

 

محسن شکاری

 

روایت شاکی پرونده از روز درگیری

شاکی پرونده در اظهارات خود در رابطه با روز حادثه گفته است: روز سوم مهر ماه بود و طبق ماموریتی که به ما ابلاغ شده بود برای گشت زنی در محدوده راهی محل شدیم. ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه بود که وارد محدوده خیابان بهبودی در محله ستارخان شدیم. در زمان حضور در محل تعداد زیادی خودرو بالغ بر ۱۰۰ الی ۱۵۰ ماشین در ترافیک مانده بودند که کمی جلوتر رفتیم و دیدیم که دو نفر درشت هیکل با حضور در تقاطع بهبودی اقدام به بستن خیابان کرده و یکی از آن‌ها قمه در دست داشت و مردم را تهدید به همکاری و شعار دادن می‌کرد.

از موتور پیاده شدم و به سمت متهم رفتم. به وی گفتم داری چکار می‌کنی؟ که به من حمله کرد و قصد داشت ضرباتی را بزند، یکبار با قمه زد که نگرفت، بار دوم ضربه متهم به کتف من برخورد کرد. مردم خیلی ترسیده بودند

 

محسن شکاری

 

روایت شاهدان حاضر در صحنه حادثه

شاهدان حاضر در صحنه حادثه اینگونه توضیح دادند: مردم خیلی ترسیده بودند. حدود ۱۵۰ ماشین در ترافیک گیر کرده بودند، هیچ ماشینی رد نمی‌شد. متهم در خیابان ایستاده بود و در حالیکه قمه در دستش بود اجازه عبور از آن محل را به کسی نمی‌داد

 

اعدام محسن شکاری

محسن شکاری بامداد روز پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ اعدام شد. پس از برگزاری جلسات دادگاه این متهم، ۲۹ آبان ماه و بر اساس مستندات متقن پرونده و اظهارات شهود حاضر در صحنه ، حکم بدوی این پرونده صادر می شود که براساس آن محسن شکاری فرزند مسعود به اتهام محاربه به مجازات اعدام محکوم می گردد.

 

محسن شکاری

 

دادگاه انقلاب تهران بر اساس شواهد موجود علت محارب تشخیص دادن محسن شکاری را، کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور حافظ امنیت حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه اعلام کرده بود.

در این مرحله پرونده پس از فرجام‌خواهی متهم برای بررسی های دقیق تر، به دیوان عالی کشور ارسال گردید. در نهایت، حکم صادره پس از بررسی در دیوان عالی کشور ، مورد تایید قرار گرفت و صبح امروز، ۱۷ آذرماه حکم اجرا شد.

دیوان عالی کشور در پاسخ به فرجام خواهی حکم اولیه صادر شده که توسط وکیل متهم محسن شکاری به این مرجع قضایی ارجاع شده بود اعلام کرده است:

فرجام خواهی وکیل محکوم علیه محسن شکاری نسبت به رای صادره وارد و موجه نیست زیرا اقدامات مرتکب یعنی حضور در جمع اغتشاشگران و تلاش برای بستن خیابان‌ و تهدید مردم با سلاح سرد و نیز درگیر شدن با برخی از نیروهای حافظ امنیت و مجروح کردن آن‌ها با سلاح سرد از مصادیق (من شهر السلاح لاخافه الناس) یعنی بزه محاربه است و دادنامه صادره از این جهت منطبق با موازین شرعی و قانونی است، لذا به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تایید و ابرام می‌شود.»

/منبع: فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied