شمانیوز
شما نیوز

ژله انار

طرز تهیه ژله انار مخصوص شب یلدا | خانم‌های با سلیقه حتما بخوانند

طرز تهیه دسر کدو حلوایی دسر کدو حلوایی یکی از انواع دسرهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست.

طرز تهیه ژله انار مخصوص شب یلدا | خانم‌های با سلیقه حتما بخوانند

ژله انار یکی از انواع دسرهای شیک و مجلسی شب یلدا است که به سلیقه خود می توانیم آنرا تزیین کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه ژله انار در ادامه با  سایت آموزشی میریتو  همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

پودر ژله انار

۱ بسته

آب جوش

۱ لیوان

بستنی وانیلی

۱ عدد

طرز تهیه ژله انار

مرحله اول

ابتدا بستنی وانیلی را ۱۵ دقیقه جلوتر از داخل یخچال بیرون می آوریم و در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا به مرور زمان آب شود.

مرحله دوم

پودر ژله را داخل کاسه ای می ریزیم و آب جوش را به آن اضافه می کنیم و با قاشق خوب هم می زنیم تا کاملا پودر داخل آب حل شود.

مرحله سوم

حالا اگر احساس کردید خوب حل نشده است می توانید کاسه را روی بخار کتری در خال جوش قرار دهید و با قاشق مجددا هم بزنید تا بخار کتری کاملا پودر را حل کند و مایع شفافی داشته باشیم.

مرحله چهارم

سپس اجازه می دهیم اگر مایه ژله داغ است خنک شود و بستنی وانیلی آب شد را به آن اضافه می کنیم. (اگر ژله داغ باشد بستنی چون از دسته لبنیات است می برد و ژله ای با ظاهر بد خواهید داشت.

مرحله پنجم

زمانیکه بستنی را اضافه کردیم با قاشق آن ها را در حدی که مخلوط شوند هم می زنیم. قالب مورد نظرمان را با فرچه آغشته شده با کمی روغن مایع کاملا چرب می کنیم و ژله بستنی را داخل آن می ریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم.

 

مرحله ششم

حدودا ۳۰ الی ۴۵ دقیقه دیگر بسته به دمای یخچال ژله بستنی ما خودش را می گیرد. قالب را بیرون می آوریم و کمی تکان می دهیم.

مرحله هفتم

اگر راحت از داخل قالب ژله خارج نشد چاقو را با آب سرد خیس می کنیم و به دیواره های قالب می کشیم و یک بشقاب روی قالب قرار می دهیم و قالب را بر می گردانیم. روی ژله را با پاستیل یا انواع میوه می توانید تزئین کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied