شمانیوز
شما نیوز

تعطیلی تهران

آلودگی هوای تهران تا چه روزی ادامه دارد | تعطیلی تهران در روز های آینده؟

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان کمی ابری تا نیمه‌ابری، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا، بارش‌های پراکنده و بارش برف در ارتفاعات و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

آلودگی هوای تهران تا چه روزی ادامه دارد  | تعطیلی تهران در روز های آینده؟

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی وضعیت جوی استان طی امروز تا صبح شنبه آینده (۲۴ تا ۲۶ آذر) آسمان کمی ابری تا نیمه‌ابری و در مناطق پر تردد شهری با توجه به پایداری نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه شرایط ادامه انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها و به‌دنبال آن کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از روز شنبه با نزدیک شدن سامانه جدید بارشی به استان افزایش ابرناکی، بارش‌های پراکنده و در ارتفاعات بارش برف و باران و برای روز یکشنبه(۲۷ آذر) در بعضی ساعات در ارتفاعات استان بارش برف گاهی همراه با مه قابل پیش‌بینی است.

از بعد از ظهر شنبه کاهش تدریجی آلودگی و افزایش کیفیت هوا و از صبح یکشنبه تا اواخر هفته آینده روند افزایش تدریجی آلاینده‌های جوی در شهر تهران مناطق غربی جنوبی و مرکزی استان مورد انتظار است.

 طی امروز و فردا افزایش نسبی و از شنبه کاهش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۵ آذر ) کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲۶ آذر ) ابری با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

در این میان محسن دهنوی، نماینده تهران، در توییتی نوشت با استاندار تهران صحبت کرده و خواستار تشکیل زودهنگام کارگروه آلودگی هوا شده تا اگر لازم شد زودتر تعطیلی‌ها اعلام شود.​

این نماینده تهران در توییت خود نوشت: اگر قرار است اوایل هفته آینده تعطیل شود، الان اعلام کنید.

اما وضعیت هوای تهران در روزهای آینده چگونه است؟ پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد آلودگی هوای تهران طی روزهای آینده ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران هم درباره این وضعیت گفت: تنها چیزی که در این شرایط می‌تواند به کاهش انباشت آلاینده‌ها کمک کند، وزش باد قابل ملاحظه است. البته تا اواسط هفته آینده باد قابل ملاحظه‌ای نداریم.بر این اساس انتظار می‌رود که روند آلودگی هوا در روزهای هفته آینده هم پابرجا باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied