شمانیوز
شما نیوز

شب یلدا

طرز تهیه کدو سوخاری خوشمزه برای شب یلدا | شب رویایی بساز با این غذا

کدو سوخاری یک نوع فست فود سوخاری خلالی خوشمزه است که به راحتی در خانه تهیه و سرو می شود. برای تهیه این کدو خوشمزه نیاز دارید تا کدوها را خلالی خرد کنید و با پودر سوخاری و … روی آن را بپوشانید. کدو سوخاری یکی از سوخاری های خوشمزه با طعم متفاوت می باشد. در این مطلب طرز تهیه کدو سوخاری با طعمی عالی قرار گرفته است.

طرز تهیه کدو سوخاری خوشمزه برای شب یلدا |  شب رویایی بساز با این غذا

کدو سوخاری همچون قارچ سوخاری و گل کلم سوخاری یک پیش غذا و یا وعده اصلی عالی است که در کم ترین زمان ممکن و با کمتریم مواد اولیه تهیه می گردد. برای سرو کردن آن از انواع سس های خوشمزه می توان استفاده کرد و یا حتی از انواع سبزیجات در کنار آن استفاده نمایید.

مواد لازم

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • کدو سبز ۴ عدد
  • پودر سوخاری ۱ پیمانه
  • آرد ۱/۲ پیمانه
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کدو سوخاری با طعمی عالی

ابتدا برای تهیه کدو سوخاری، کدوها را بشویید و آن ها را با پوست کن پوست کنید. می توان از پوست کن استاده نکرد اما برای اینکه فقط پوست آن جدا شود بهتر است از پوست کن استفاده شود. در ادامه کدوها را به شکل دلخواه برش دهید چه دایره ای چه خلالی و بعد در ظرف مناسب بریزید.

برای مغز پخت شدن کدوها بهتر است چند دقیقه ای آن ها را بجوشانید. برای جوشاندن یک قابلمه مناسب برداشته و درون آن را تا نیمه کمتر آب کنید. سپس مقداری نمک اضافه و کدوها را هم درون قابلمه بریزید. شعله گاز را روشن نمایید و صبر کنید تا چندین دقیقه بپزد. ممکن است حدود ۵ الی ۸ دقیقه طول بکشد.

حالا نوبت شروع مراحل سوخاری کردن کدو است. برای این منظور یک کاسه مناسب بردارید و تخم مرغ را درون آن بشکنید. سپس با یک چنگال و یا همزن دستی آن را تا حدی که از لختگی خارج شود هم بزنید. در ادامه آرد، نمک و فلفل را به آن بی افزایید و دوباره مخلوط کنید.

در مرحله آخر یک قابلمه مناسب بردارید و درون آن به مقدار لازم روغن برای سرخ کردن کدوها بریزید. حالا کدوهای سبز را به خوبی به مخلوط تخم مرغ آغشته کرده و بعد از آغشته کردن به مخلوط تخم مرغ آن ها را در پودر سوخاری بغلتانید. بعد از اینکه تمامی آن ها آغشته به هر دو شدند سرخ کنید تا زمانی که طلایی رنگ شود.

پس از سرخ شده آن ها را درون یک دستمال حوله ای کاغذی بپیچید تا روغن آن ها گرفته شود و در ادامه همراه سس و سبزیجات مورد علاقه سرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied