شمانیوز
شما نیوز

لباس نامرئی

لباسی که افراد را در مقابل دوربین امنیتی، نامرئی می کند!

دانشجویان چینی لباسی را طراحی کرده اند که مانع شناسایی افراد توسط دوربین‌های امنیتی هوش مصنوعی می شود.

لباسی که افراد را در مقابل دوربین امنیتی، نامرئی می کند!

دانشجویان چینی لباسی را طراحی کرده اند که مانع شناسایی افراد توسط دوربین‌های امنیتی هوش مصنوعی می شود. چین یکی از کشورهای جهان است که نظارت های پیچیده ای بر مردم کشورش اعمال می کند.

دوربین های مجهز به هوش مصنوعی تقریبا همه چیز مردم را تحت نظر دارند؛ از نظارت بر تعداد دفعات استفاده از سرویس بهداشتی توسط کارمندان گرفته تا زیر نظر گرفتن دانشجویان در کلاس های درس! اما هر چقدر هم که این سیستم های نظارتی پیشرفته باشند، مطمئنا کامل و بدون ایراد نیستند.

اخیرا گروهی از دانشجویان فارغ التحصیل چینی از اختراع جالبی خبر داده اند که به آنها پوششی نامرئی در برابر دوربین های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی به شمار می رود. این تیم دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه ووهان چین از یک "شنل نامرئی" رونمایی کرده اند که به راحتی دوربین های امنیتی مجهز به هوش مصنوعی را دور می زند. این شنل استتاری که «InvisDefense» نامیده می‌شود ظاهراً به هر کسی که آن را می‌پوشد اجازه می دهد بدون اینکه دیده شود، از دوربین‌های نظارتی مجهز به هوش مصنوعی در امان بماند.

لباس نامرئی

"وی هوی"، یک دانشجوی فارغ التحصیل علوم کامپیوتر که الگوریتم اصلی این کت را طراحی کرده است، به یکی از رسانه ها گفت: « ما انرژی و وقت زیادی را صرف آماده‌سازی این کار کردیم، از جمله طراحی و توسعه این محصول. ما از الگوریتمی استفاده کردیم تا تصویری با کمترین وضوح طراحی کنیم که بتواند دید دوربین را بی اثر کند.» این دانشجویان که جایزه اول مسابقات هوآوی کاپ، یک مسابقه نوآوری در امنیت سایبری را کسب کردند، گفتند که یکی از بزرگترین چالش‌های این پروژه، ایجاد سیستمی بود که بتواند هم انسان و هم چشم هوش مصنوعی را فریب دهد.

 

لباس نامرئی در حالی که چنین به نظر می رسد که InvisDefense راهی برای مبارزه با سیستم نظارت دوربین دولت چین باشد وی هوی و همکارش به طور روشن بیان کردند که اختراع آنها دقیقا برعکس است. طبق گزارش ها، کت InvisDefense تنها 500 یوان (71 دلار) قیمت دارد، که برای منسوخ کردن سیستم های نظارتی پیشرفته، روشی ارزان تلقی می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied