شمانیوز
شما نیوز

پرجمعیت ترین خانواده اوگاندایی؛

مرد اوگاندایی با داشتن ۱۲ زن، ۱۰۲ فرزند و ۵۶۸ نوه رکورد زد! + فیلم و تصاویر

مرد اوگاندایی که دارای پرجمعیت ترین خانواده در اوگاندا است می گوید به دلیل مشکلات اقتصادی قصد ازدواج مجدد ندارد.

 مرد اوگاندایی با داشتن ۱۲ زن، ۱۰۲ فرزند و ۵۶۸ نوه رکورد زد! + فیلم و تصاویر

" موسی هسادجی"، یک کشاورز ۶۷ ساله اوگاندایی، با داشتن ۱۲ همسر، ۱۰۲ فرزند و ۵۶۸ نوه، یکی از استثنایی‌ترین مردان چندهمسری تاریخ است.

موسی حتی بر اساس استاندارد‌های روستای زادگاهش، لوساکا، که در آن چندهمسری قانونی است، دارای خانواده بزرگ محسوب می‌شوند.

 او علیرغم اینکه در فقر شدید بزرگ شد، توانست از آن وضعیت خارج شود و ثروت و اعتبار کافی در محل زادگاهش به دست آورد. او برای چندین دهه است که، ریاست دهکده لوکاسا را بر عهده دارد.

موقعیت اجتماعی موسی موجب شد تا او هر زمان برای ازدواج به هر خانواده‌ای مراجعه کرد با پاسخ مثبت آن‌ها مواجه شود.

موسی در سال ۱۹۷۱ در سن ۱۶ سالگی با همسر اول خود ازدواج کرد. جالب اینجاست که بزرگترین فرزند مزی موسی ۲۱ سال از کوچکترین همسرش، زبینای ۲۸ ساله، بزرگتر است.

از آنجایی که پدر موسی تنها دو فرزند داشت که همین امر تهدیدی برای انقراض قبیله موسی به شمار می‌رفت، او با ازدواج‌های متعدد و بچه دار شدن زیاد، برای همیشه این خطر را از خانواده و قبیله اش دور کرد.

موسی در این باره گفت: «پدر فقید من، موامادی مودومبا، دو همسر داشت، اما فقط صاحب دو فرزند شد. این خطری برای انقراض خانواده و قبیله ما محسوب می‌شد و من خوشحالم که با داشتن این همه فرزند و نوه این خطر را از بین بردم.»

حدود یک سوم فرزندان موسی با او و همسرانش در یک خانه زندگی می‌کنند و بقیه از آنجا نقل مکان کرده‌اند. کشاورز ۶۷ ساله ادعا می‌کند با وجود این داشتن این همه فرزند، می‌تواند تشخیص دهد کدام یک از فرزندانش متعلق به کدام همسر است.

چند همسری

موسی با خنده در مورد همسرانش ادامه می‌دهد: «همه همسران من دستپخت خوبی دارند و خوب آشپزی می‌کنند. ما با هم در یک خانه زندگی می‌کنیم و نظارت بر آن‌ها برای من آسان است.»

با این حال موسی اعتراف می‌کند که همه چیز در خانواده بزرگ او کامل نیست. افزایش هزینه‌های زندگی موجب شده است که او برای تامین زندگی اش با دشواری مواجه شود. همین مشکلات باعث شده نیمی از همسرانش او را ترک کنند. او در حال حاضر تنها با شش زن از دوازده همسر اصلی خود زندگی می‌کند.

"بومارو هیفوند"، یکی از پسران بزرگ موسی در این باره گفت: «پدرم پول زیادی داشت، اما چهار سال پیش، تجارت گاو او از بین رفت و زنان یکی پس از دیگری شروع به ترک وی کردند تا اینکه شش نفر باقی ماندند.»

به دلیل مشکلات مالی موسی و همسرانی که اکنون با او زندگی می‌کنند با عهم توافق کرده اند که دیگر صاحب فرزند نشوند.

یکی از همسران موسی در این باره گفت: «من دیگر بچه دار نمی‌شوم. من وضعیت بد مالی را تجربه کردیم و اکنون قرص ضد بارداری مصرف می‌کنم.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied