شمانیوز
شما نیوز

دلار

خبر مهم برای خریداران دلار | روش های تشخیص دلار تقلبی از اصل

اغلب افراد برای خرید دلار اصل دچار شک و تردید هستند و از اصل بودن دلار مطمئن نیستند، برای تشخیص دلار اصل از تقلبی روش هایی وجود دارد که بسیار کاربردی است و کمک شایانی به شما می کند.

خبر مهم برای خریداران دلار | روش های تشخیص دلار تقلبی از اصل

هر کشوری برای حفظ امنیت و اسکناس های خود تدابیر امنیتی امنیتی را اندیشیده است که جعل اسکناس را سخت می کند. اکثر جاعلین اسکناس نمی توانند کاملا بی نقص اسکناس ها را جعل کنند و معمولا چندین اشتباه در کار خود دارند . با چند بررسی ساده که در این بخش از نمناک برایتان آورده ایم می توانید اسکناس دلار اصل را از اسکناس دلار تقلبی تشخیص دهید.

دلار در حال حاضر به صورت هفت اسکناس یک، دو، پنج 10، 20، 50 و 100 دلاری چاپ می شود که همه شان دارای هفت فاکتور امنیتی هستند. 100 دلاری با ارزش ترین پول چاپ شده آمریکا می باشدکه روی آن تصویر بنجامین فرانکلین سیاستمدار، مخترع، و دیپلمات اهل ایالات متحده آمریکا و در پشت این اسکناس یک تصویر از سالن استقلال نقش بسته است. بر روی یک دلاری آمریکا تصویر جرج واشینگتن و بر پشت آن نشان آمریکا نقش بسته است.

روش های کاربردی و سریع تشخیص اصل بودن دلار:

تکراری نبودن شماره سریال ها:

چاپ اسکناس های تقلبی با شماره سریال های مختلف کار سختی است بنابراین بیشتر اسکناس های تقلبی با شماره سریال هاییکسان چاپ می شوند . برای تشخیص اسکناس اصل از تقلبی می توان از این ویژگی استفاده کرد و با بر زدن اسکناس ها شماره سریال ها را کنترل کرد تا همه از یک نوع نباشند. در صورتی که دسته اسکناس کاملا نو باشد شماره سریال ها از 00 تا 99 خواهند بود و اگر نو نباشند نیز به صورت تصادفی می باشند.

اگر اسکناس اصل 100 دلاری را کج کنید عدد 100 در گوشه پایین سمت راست روی اسکناس از رنگ مسی به سبز تغییر می کند.

رنگ و شماره سریال یکسان در دو طرف اسکناس

دو شماره سریال یکسان در دو طرف اسکناس 100 دلاری به رنگ سبز چاپ شده است . اگر این دو رنگ غیریکسان باشند، دلار تقلبی است.

حاشیه اسکناس

حاشیه اسکناس در دلار تقلبی به طور معمول ناهموار، تار و شکسته است اما در دلار اصل با طرح خاصی چاپ شده است.

ضخامت اسکناس دلار

ضخامت اسکناس دلار اصل، نازک تر از دلار تقلبی است.

استفاده از آهنربا

برای تشخیص اسکناس اصل از نوع تقلبی آن به نقاط پر جوهر اسکناس دلار یک آهنربای قوی نزدیک کنید ، اگر اسکناس اصل باشد ، جوهر اسکناس به علت داشتن ذرات بسیار ریز آهن جذب آهنربا می شود.

براق بودن یکی از عددها:

یکی از عدد های نوشته شده 100، 50، 20 و ...در هر چهار گوشه اسکناس دلار حالت طلاکوب و براق دارد و در مقابل نور برق می زند.

برجسته بودن برخی نوشته ها

برخی از نوشته های اسکناس های 100 دلاری برجسته هستند. عبارت United States of America در اسکناس 100 دلاری برجسته است.

تصویر نامرئی:

تصویر رییس جمهور موردنظر در قسمت سفید رنگ اسکناس وجود دارد که در نور می توانید او را ببینید.

نوار امنیتی:

در صورتی که اسکناس را در مقابل نور بگیرید می توانید یک نوار امنیتی درون آن مشاهده نمایید. نوارامنیتی زیر نور فرابنفش رنگ متفاوت و درخشانی با بقیه نقاط اسکناس دارد. نخ امنیتی اسکناس 5 دلاری آبی، 10 دلاری نارنجی، 20 دلاری سبز، 50 لاری زرد و 100 دلاری صورتی خواهد بود. اگر اسکناس زیر فرابنفش سفید بماند پس دلار تقلبی است.

جنس اسکناس:

برای تشخیص دلار اصل از نوع تقلبی آن آن را در دست بگیرید و لمس کنید زیرا ساخته شده از نوعی کتان است که در بازار به صورت تجاری فروخته نمی شود. اگر زمان زیادی با دلار سر و کار داشته باشید می توانید با لمس آن به راحتی متوجه کاغذی بودن اسکناس جعلی و کتانی بودن اسکناس اصل شوید.

وضوح بالا:

در اسکناس های تقلبی گوشه های اعداد و شکل ها به شکل گرد چاپ می شوند و دارای وضوح و دقت کافی نیستند اما در دلار اصل گوشه های اعداد و شکل ها دارای نوک تیزی هستند. پایین بودن کیفیت پرینتر ها سبب می شود که چاپ این تیزی ها با وضوح و دقت کافی نباشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied