شمانیوز
شما نیوز

حسین فرهیدزاده خبر داد

تعیین ضرب‌الاجل سازمان حمایت به خودروسازان | جریمه تاخیر خودروسازها باید پرداخت شود

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تعیین ضرب‌الاجل تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری برای اجرای تعهدات معوق شرکت‌های خودروساز خبر داد

تعیین ضرب‌الاجل سازمان حمایت به خودروسازان | جریمه تاخیر خودروسازها باید پرداخت شود

مهدیه اسلامی - خبرنگار شمانیوز، حسین فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: با ورود به معوقات شرکت‌های خودروساز در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده و برگزاری جلساتی با معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت در این خصوص مقرر شد؛ خودروسازان تعهدات معوق خود بابت فروش خودرو در سال ۱۴۰۱ و پیش از آن را تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ تحویل دهند، همچنین خودروسازان ملزم شدند تعهداتی که از این تاریخ به بعد است را حداکثر تا زمان اعلام شده در قرارداد، تحویل مشتری بدهند.

حسین فرهیدزاده تصریح کرد: اگر خودروسازان به تعهدات خود عمل نکنند، علاوه بر سود مشارکت، باید جریمه تاخیر نیز پرداخت کنند. در راستای مصوبه هیات دولت با موضوع آیین‌نامه حمایت از مصرف‌کننده خودرو، این سود مشارکت و جریمه تاخیر باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در قرارداد‌ها سود مشارکت با جرایم تاخیر ارتباط دارد، تاکید کرد: شرکت‌های خودروساز موظفند با حداقل نرخ سود بانکی متناسب با مدت قرارداد سود مشارکت را در قرارداد لحاظ کنند.

فرهیدزاده در پایان بیان داشت: مشابه این ابلاغ و آیین‌نامه جدید در گذشته نیز وجود داشته است، اما با توجه به شرایط تصمیم گرفته شده بود تا این سود مشارکت پرداخت نشود، ولی در حال حاضر در قرارداد‌های جدید، خودروسازان باید سود مشارکت را لحاظ کنند و تا نیمه بهمن امسال هم باید همه تعهدات خود را اجرایی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied