شمانیوز
شما نیوز

رنگ رژ لبتو با رنگ پوستت ست کن

نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، انتخاب رنگ رژ لب است. فرقی نمی‌کند رژ لب خود را به صورت حضوری انتخاب می‌کنید یا آنلاین. در هر دو صورت، شما با سونامی عظیمی از انواع رنگ رژ لب مواجه می‌شوید که انتخاب را برایتان سخت می‌کند.

رنگ رژ لبتو با رنگ پوستت ست کن

به گزارش شمانیوز: نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، انتخاب رنگ رژ لب است. فرقی نمی‌کند رژ لب خود را به صورت حضوری انتخاب می‌کنید یا آنلاین. در هر دو صورت، شما با سونامی عظیمی از انواع رنگ رژ لب مواجه می‌شوید که انتخاب را برایتان سخت می‌کند. اما با یادگیری چند ترفند سریع و کلیدی، به راحتی می‌توانید این مشکل را پشت سر بگذارید و در کم‌ترین زمان ممکن، رژ لب دلخواهتان را پیدا کنید.

در گذشته، طیف رنگی رژ لب‌ به تناژهای قرمز و قهوه‌ای محدود می‌شد و گزینه‌های زیادی برای انتخاب محصول مناسب وجود نداشت. اما با پیشرفت‌های اخیر در صنایع آرایشی، تنوع و گستردگی طیف رنگی رژ لب‌ها، به چیزی فراتر از تصور ما تبدیل شده است. این امر اگرچه مزایایی بسیاری دارد، اما گاهی، کار ما را برای انتخاب رژلب مناسب سخت می‌کند.

برای انتخاب بهترین رنگ رژ لب، لازم نیست جای دوری بروید.کافی است چند دقیقه وقت بگذارید و بیشتر با خودتان آشنا شوید. بله درست شنیده‌اید! تعیین رنگ رژ لب، تا حد زیادی به ویژگی‌های فردی شما مانند: رنگ و تناژ پوست، رنگ مو و...  بستگی دارد.

 

تعیین رنگ پوست

اولین قدم برای انتخاب رنگ رژ لب مناسب، تعیین رنگ پوست است. رنگ پوست در مبانی زیبایی شناسی به چهار دسته کلی: پوست سفید، گندمی، برنز و تیره تقسیم می‌شود.

اگر در تعیین رنگ پوستتان دچار تردید هستید، می‌توانید از نکات زیر بهره بگیرید:

برای تعیین رنگ پوست، بهتر است پوستتان را در نور طبیعی بررسی کنید. نور طبیعی بهترین شاخص برای تعیین رنگ دقیق پوست شما است. دستتان را برای چند لحظه زیر نور آفتاب بگیرید و با توجه به راهنمای زیر، رنگ پوستتان را تعیین کنید:

 

پوست سفید

پوست سفید در زیر نور، رنگ پریده و شفاف به نظر می‌رسد. افرادی که پوست سفید دارند، پیش از برنزه شدن، دچار التهاب پوستی و آفتاب سوختگی می‌شوند. وجود کک و مک‌های قرمز و قهوه‌ای روی پوست این افراد، بسیار شایع است.

 

پوست گندمی

افرادی که پوست گندمی دارند، به محض قرار گرفتن در معرض آفتاب برنزه می‌شوند و حساسیت کمتری نسبت به رنگ پوست‌های روشن‌تر دارند. افرادی که پوست گندمی دارند، به ندرت ممکن است دچار آفتاب سوختگی و التهاب پوستی ناشی از آن ‌شوند.

 

پوست برنز

پوست برنز یا زیتونی، طیف رنگی گرمی دارند و معمولا دچار آفتاب سوختگی، حساسیت، التهاب پوستی و کک و مک نمی‌شوند.

 

پوست سبزه

 پوست سبزه، شامل طیف تیره رنگ پوست است. این افراد معمولا موهای مشکی یا قهوه‌ای تیره دارند و احتمال آفتاب سوختگی و حساسیت در این رنگ پوست‌، بسیار کمتر از دیگر رنگ‌ها است.

حالا که با ویژگی‌های هر رنگ پوست آشنا شده‌اید، می‌توانید به سراغ تعیین رنگ رژ لب مناسب بروید:

رنگ‌های مرجانی، هلویی، نود و قرمز متوسط، رژ لب‌هایی هستند که با پوست‌های خیلی روشن و سفید هارمونی جذابی ایجاد می‌کنند.

رژ لب‌هایی با طیف ارغوانی و قرمز گیلاسی، پیشنهاد خوبی برای پوست‌های گندمی به شمار می‌آیند.

طیف رنگ قرمز روشن، صورتی تیره و مرجانی نیز برای پوست‌های سبزه مناسب هستند. اگر پوست تیره‌ای دارید، توصیه می‌شود با انتخاب رژ لب‌های قهوه‌ای، بنفش و کاراملی جذابیت لب‌های خود را تضمین کنید.

 

توجه به تناژ پوستی

گستره تنوع رژ لب و امکان سردرگمی برای انتخاب این محصول آرایشی، با تعیین دقیق رنگ پوست کمی کاهش می‌یابد. در این مرحله، توجه به تناژ پوستی می‌تواند شما را به هدفتان نزدیک‌تر و انتخاب رژ لب مناسب را تسهیل کند.

ابتدا توجه داشته باشید که تناژ پوستی را با رنگ پوست اشتباه نگیرید. رنگ پوست، منعکس کننده عمق تیرگی پوست شما است و ممکن است در فصول مختلف سال دچار تغییر شود. رنگ پوست در فصول سرد سال روشن‌تر و در روزهای گرم، تیره‌تر به نظر می‌رسد.

اما تناژ پوست، منعکس کننده پایه اصلی رنگ پوست شما است. برای مثل، فردی با پوست سبزه، ممکن است تناژ پوستی سردی داشته باشد یا برعکس. اگر به جدول طبقه‌بندی تناژهای پوستی نگاهی بیندازید، به راحتی متوجه تفاوت این دو مورد می‌شوید. هر رنگ پوست، می‌تواند در یکی از دسته‌های اصلی تناژ: سرد، گرم و خنثی قرار بگیرد. برای تعیین تناژ پوست خود، می‌توانید راهکارهای زیر را دنبال کنید:

 

توجه به رنگ رگ‌های مچ دست

رنگ رگ‌ها در قسمت داخلی مچ دست شما، می‌تواند شاخص مناسبی برای تعیین تناژ پوست باشد. برای استفاده از این راهکار، مچ دستتان را در نور طبیعی بگیرید و به رنگ رگ‌ها دقت کنید:

اگر رگ‌های مچ دستتان بنفش یا آبی به نظر می‌رسند، احتمالا تناژ پوستی سردی دارید.

رنگ سبز رگ‌ها در این ناحیه، نشان دهنده تناژ پوست گرم است.

افرادی که تناژ پوست خنثی دارند، معمولا در تشخیص سبز یا آبی بودن رنگ رگ‌های خود دچار مشکل می‌شوند و ممکن است هر دو رنگ را مشاهده نمایند.

 

استفاده از جواهرات طلا و نقره

رنگ طلایی یا نقره‌ای اکسسوری‌ها و جواهرات، می‌تواند مقیاس مناسبی برای تعیین تناژ پوستتان باشد. کافیست از گوشواره یا دستبند طلایی و نقره‌ای استفاده کنید و جلِوه آن را روی پوست دست یا صورتتان مقایسه نمایید:

اکسسور‌های طلایی، با تناژ پوستی گرم عالی به نظر می‌رسند.

جواهرات نقره‌ای رنگ، مکمل‌های بی‌نظیری برای پوست‌هایی با تناژ سرد هستند.

اگر هر دو رنگ اکسسوری با پوستتان هارمونی دارد، احتمالا تناژ پوستی شما خنثی است.

بعد از اینکه تناژ پوستتان را تعیین کردید، می‌توانید اطلاعات قبلی خود درباره بهترین رنگ رژ لب را با موارد زیر ترکیب کنید و یک قدم جلوتر بروید:

اگر تناژ پوستی سردی دارید، بهتر است به سراغ رنگ‌هایی با پایه آبی و بنفش بروید. دقت کنید که منظور از این پایه رنگ‌ها، خود رنگ‌های آبی یا بنفش نیست. به عنوان مثال، زمانی که به دنبال رژ لب قرمز هستید، به سمت طیف رژ لب‌های قرمز مایل به آبی، مثل قرمز گیلاسی یا شرابی بروید.

رژ لب‌هایی با رنگ گرم برای پوست‌هایی با تناژ گرم! اگر تناژ پوستی گرمی دارید، برای انتخاب رژ لب این اصل مهم را به یاد داشته باشید. به سمت انتخاب رژ لب‌هایی با تناژ نارنجی پررنگ، قهوه‌ای و آجری بروید و از امتحان کردن تناژهای روشن و آتشین رنگ قرمز غافل نشوید.

پوستی با تناژ خنثی دارید؟ پس بدون تعلل، هر رژ لبی که دوست دارید را امتحان کنید. از رنگ‌های نود روشن و نارنجی گرفته تا ارغوانی و شرابی، می‌توانند با پوست خنثی هارمونی ایجاد کنند و ظاهری درخشان و جذاب به وجود بیاورند.

 

توجه به رنگ دندان‌ها

نکته مهمی که معمولا نادیده گرفته می‌شود، تاثیر طیف‌های مختلف رژ لب بر رنگ دندان‌ها است. رنگ‌های سرد و تیره رژ لب، می‌توانند دندان‌های شما را سفیدتر نشان دهند. اما اگر دندان‌هایتان آنطور که می‌خواهید سفید نیستند، بهتر است از رژ لب‌هایی با تناژ نارنجی استفاده نکنید. این رنگ‌ها باعث زرد به نظر رسیدن دندان‌هایتان می‌شوند.

 

به رنگ موهایتان فکر کنید

تاثیر رنگ مو بر ظاهر چهره و تناژ پوستی، واقعیتی غیر قابل انکار است. در واقع، اهمیت رنگ موی شما به قدری زیاد است که می‌تواند در انتخاب سبک میکاپ و استایل لباس پوشیدنتان هم تعیین کننده باشد. با وجود چنین اهمیتی، انتخاب رنگ رژ لب نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای ایجاد هماهنگی بین رنگ مو و رژ لب خود، می‌توانید از این راهنمای رنگ کمک بگیرید:

 

برای موی تیره:

موی تیره + پوست سفید: رژ لب‌های قرمز روشن، گیلاسی، هلویی، صورتی روشن

موی تیره + پوست برنز و سبزه: رژ لب‌های آجری، بژ، مسی، قهوه‌ای متوسط

 

برای موی بلوند و طلایی:

موی بلوند + پوست سفید: رژ لب‌های صورتی تیره و متوسط، صورتی مایل به قرمز، ارغوانی

موی بلوند + پوست برنز و سبزه: رژ لب‌های صورتی گرم، صورتی سالمون، کاراملی، آجری

 

برای موی قهوه ای:

موی قهوه‌ای + پوست گندمی: رژ لب‌های بژ، مرجانی، ارغوانی، صورتی مات

 

برای موی شرابی و قرمز:

موی شرابی و قرمز + پوست سبزه: صورتی متوسط، مرجانی، قهوه‌ای، آجری

 

از افراد مشهور الگو بگیرید 

الگویابی یکی از کاربردی‌ترین ترفندها برای انتخاب محصولات آرایشی و رنگ موی مناسب است. در این ترفند، می‌توانید از سلبریتی‌های معروف الگو بگیرید. رنگ مو، رنگ رژ لب، سبک میکاپ و ... هریک از سلبریتی‌ها، به طور اصولی توسط کارشناسان و متخصصان صنعت زیبایی تعیین می‌شود. به همین خاطر است که سبک آرایش این افراد، می‌تواند الگوی مناسبی برای شما باشد. برای انتخاب رنگ رژ لب به کمک این ترفند، کافی است سلبریتی با رنگ پوست مشابه خودتان را پیدا کنید.

 

روی کمک هوش مصنوعی حساب کنید

حتما شما هم متوجه گسترش چشمگیر فیلترهای آرایشی در پلتفرم اینستاگرام شده‌اید. فیلترهایی که برای تعیین محل کانتور، آموزش خط ابرو، تعیین رنگ رژ لب و .. فراگیر شده‌اند. اما این قضیه به اینستاگرام ختم نمی‌شود .این روزها، کاربرد هوش مصنوعی در صنعت زیبایی به فناوری شگفت انگیزی تبدیل شده و هر روز در حال گسترش است.

استفاده از این فناوری، به سایت‌های فروش لوازم آرایشی هم رسیده و با استقبال کم‌نظیر مردم روبرو شده است. هوش مصنوعی، امکان تست آنلاین رنگ رژ لب و سایر محصولات آرایشی را برای کاربران فراهم می‌کند. یکی از پیشتازان استفاده از این فناوری، سایت فروش لوازم آرایشی fenty beauty است که خط تولید آن متعلق به خواننده و بازیگر سرشناس هالیوودی، ریانا است. فنتی بیوتی، با امکان تست آنلاین محصولاتی مانند رژ لب، فونداسیون، کانسیلر و.. برای کاربران طراحی شده است.

 

برای برند خوب هزینه کنید

تاثیر برند محصولات آرایشی را در کیفیت رژ لب‌ها دست کم نگیرید. برندهای سرشناس و معروف، از بهترین مواد اولیه برای تولید رژ لب‌های خود استفاده می‌کنند. به شکلی که عمق رنگ، قدرت پخش و مرغوبیت این رژ لب‌ها با انواع معمولی قابل مقایسه نیستند. برای انتخاب و خرید رژ لب مناسب توصیه می‌شود به نکات زیر دقت کنید:

 

از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

 از اصل بودن محصول مورد نظر اطمینان حاصل نمایید و سریال، بارکد و هولوگرام رژ لب را چک کنید.

به بخش نظرسنجی سایت برندها بروید و از تجربیات سایر کاربران کمک بگیرید.

قبل از خرید، با استفاده از نمونه‌های تستر، رنگ و بافت رژلب را امتحان کنید.

استفاده از تستر روی پوست لب ممکن است باعث انتقال آلودگی شود. برای جلوگیری از چنین مشکلی، بهتر است نمونه تست را روی نوک انگشتان یا ساعد خود امتحان کنید.

پالت رنگی گسترده و جذاب لاین مت استایلو، یکی از پرطرفدارترین سری رژ لب‌های برند رژبزه به شمار می‌رود. این برند فرانسوی، این بار رژ لب‌هایی جامد با بافت مات و مخملی ارائه کرده است. مت استایلو، رنگدانه‌های بسیار غنی با قدرت پوشش فوق‌العاده دارد. بافت سبک، عدم ایجاد حس سنگینی و قدرت نرم کنندگی بالا، از ویژگی‌های اصلی این محصول به حساب می‌آیند.

ساختار پیشرفته مت استایلو، حاوی ذرات ریز کلاژنی است و مانع از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز روی پوست لب می‌شود. این رژ لب، به هیچ عنوان پخش نمی‌شود و ایجاد چسبندگی نمی‌کند. فرمولاسیون ایمن و ضد حساسیت رژ بزه، آن را به انتخابی مطمئن برای پوست‌های حساس تبدیل کرده است.

سری رژ لب‌های نود لوک از برند ترکیه‌ای گلدن رز، محصول با کیفیتی است که طیف‌های نود و پرطرفدار رژ لب را به خوبی پوشش می‌دهد. این محصول، به صورت مایع طراحی شده و جلوه براقی روی لب ایجاد می‌کند.

رژ لب نود لوک، با استفاده از ویتامین E ، روغن جوجوبا و آووکادو فرموله شده است. ساختار مغذی این رژلب، نیازهای تغذیه‌ای سلول‌های پوست لب را تامین می‌کند و رطوبت مورد نیاز آنها را فراهم می‌نماید. همچنین، از پوسته پوسته شدن و خشکی لب‌هایتان نیز جلوگیری می‌کند.

نود لوک، بافت بسیار سبکی دارد و باعث ایجاد چسبندگی و سنگینی روی لب‌ها نمی‌شود. این رژ لب، به صورت یکدست روی لب پخش می‌شود و رد و لکه‌ای از خود به جا نمی‌گذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied