شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه گراتن مرغ و قارچ | آموزش مرحله به مرحله

گراتن مرغ از غذاهایی است که شباهت ظاهری زیادی به لازانیا دارد، اما این شباهت فقط در ظاهر است و در باطن مواد این دو غذا کاملا متفاوت هستند، برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه گراتن مرغ و قارچ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه گراتن مرغ و قارچ | آموزش مرحله به مرحله

گراتن مرغ از غذاهایی است که شباهت ظاهری زیادی به لازانیا دارد، اما این شباهت فقط در ظاهر است و در باطن مواد این دو غذا کاملا متفاوت هستند، برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه گراتن مرغ و قارچ در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه ای نصف ۱ عدد
سینه مرغ ۱ عدد
قارچ ۱۰ عدد
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
زردچوبه نصف قاشق چایخوری
پاپریکا نصف قاشق چایخوری
پنیر پیتزا به میزان لازم
مواد لازم سس
کره ۵۰ گرم
شیر ۱/۵ لیوان
آرد ۱/۵ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، جوزهندی به میزان لازم

 

مرحله اول

برای تهیه گراتن مرغ و قارچ ابتدا سینه مرغ را می شوییم و روی تخته آشپزخانه به شکل مکعب های ۲ سانتیمتری خرد می کنیم و کنار می گذاریم. قارچ ها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله دوم

سیب زمینی ها را با چاقو پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه ای برش می دهیم. تابه ای را روی حرارت قرار می دهیم و روغن مخصوص سرخ کردنی داخل آن می ریزیم با حرارت کم اجازه می دهیم تا داغ شود.

مرحله سوم

بعد سیب زمینی ها را داخل تابه می ریزیم و کمی تفت می دهیم تا سرخ شوند. پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و زمانیکه سیب زمینی ها سرخ شدن، آنها را در بشقابی می ریزیم و پیاز ها را داخل تابه می ریزیم.

 مرحله چهارم

سپس کمی زردچوبه، پاپریکا روی آن می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم و سبک شود. آنوقت مرغ خرد شده را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. فلفل دلمه ای را سریع می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و به مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا کمی که فلفل دلمه و مرغ را تفت دادیم، قارچ ها را می افزاییم و بلافاصله نمکف فلفل سیاه روی مواد می ریزیم و تفت می دهیم. صبر می کنیم تا آب مواد کاملا کشیده شود و تابه را کنار می گذاریم.

مرحله ششم

قابلمه ای کوچک را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره را داخل آن می گذاریم تا آب شود. بعد آرد را اضافه می کنیم و مداوم تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله هفتم

آنوقت شیر را کم کم اضافه می کنیم و مداوم با مواد اضافه که می کنیم هم می زنیم تا سس غلظت یابد. نمک، جوزهندی و فلفل سیاه روی سس می پاشیم و مجددا به هم زدن ادامه می دهیم تا سس طعم دار شود.

مرحله هشتم

حالا در سینه فر مسطتیل شکلی که لبه داشته باشد، مقداری از سس بشامل کف سینی می ریزیم و با پشت قاشق آن را در سینی پخش می کنیم و بعد یک لایه سیب زمینی ها را کنار یکدیگر می چینیم و لایه بعد ترکیب گوشت مرغ را می ریزیم.فر را روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله نهم

سپس لایه بعدی مجددا سیب زمینی می چینیم و روی آن را با پنیر پیتزا کاملا کاور می کنیم و مجددا سس بشامل می ریزیم و در آخر دوباره پنیر پیتزا می ریزیم و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

مرحله دهم

پس از اینکه سینی را آماده کردیم، داخل فر قرار می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه پنیر ذوب شود. بعد ۵ دقیقه آخر گریل را روشن می کنیم تا روی آن طلایی شود و با سس مورد نظرتان گراتن مرغ و قارچ را نوش جان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied