شمانیوز
شما نیوز

نقد سریال آخرین بازمانده از ما | معرفی سریال آخرین بازمانده از ما

آخرین بازمانده از ما در زمان خود بزرگترین بازی تمام دوران بود. تمام جنبه‌های آن تقریبا به بی‌نقص‌ترین شکل سازمان‌دهی شده بود.

نقد سریال آخرین بازمانده از ما | معرفی سریال آخرین بازمانده از ما

به گزارش شمانیوز: آخرین بازمانده از ما در زمان خود بزرگترین بازی تمام دوران بود. تمام جنبه‌های آن تقریبا به بی‌نقص‌ترین شکل سازمان‌دهی شده بود. این بازی که محصول شرکت توسعه‌دهنده بازی‌های ویدئویی ناتی داگ است با پویانمایی درجه یک و طراحی گرافیکی دقیق، مرزهای پلی ‌استیشن ۳ را ارتقا داد. در یک دهه بعد آخرین بازمانده از ما تنها یک دنباله به همراه داشت که از هر نظر از اولی پیشی گرفت. پس از سال‌ها انتظار، سرانجام با یک اقتباس لایو اکشن از این بازی روبرو شدیم. در این مطلب قصد داریم درباره این سریال بیشتر بدانیم.

 

خلاصه داستان آخرین نفرات بازمانده از ما

آخرین بازمانده از ما The Last of US یک درام/اکشن/ وحشت پساآخرالزمانی است. بنظر می‌رسد که فصل اول بخشی یا تمام بازی اول را پوشش می‌دهد. داستان این بازی، ۲۰ سال پس از اینکه گونه‌ای از قارچ‌های سرچماقی (نوعی از قارچ‌های کیسه‌ای) بشریت را آلوده می‌کنند اتفاق می‌افتد. زمانی که آدم‌ها با استنشاق هاگ‌های سمی به موجوداتی حیوانی و شبه زامبی تبدیل می‌شوند. بازی اول کنترل جوئل را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد.

جوئل گنگستری است که در یک منطقه قرنطینه در بوستون، ماساچوست – یکی از معدود نقاط تمدن است که هنوز تحت نظارت شدید و حکومت نظامی قرار دارد – زندگی می‌کند. جوئل و شریک زندگی‌اش تس، بطور منظم و روزانه دزدی، معامله و قاچاق می‌کنند تا میزانی از رفاه را در طاقت‌فرسا‌ترین زمان‌ها داشته باشند. آن‌ها مجبور می‌شوند که کودکی به نام الی – که ممکن است کلید نجات بشریت را در دست داشته باشد – را مخفیانه به بیرون از منطقه قرنطینه ببرند و همانطور که در خلاصه داستان رسمی آمده است:«آنچه که به عنوان یک شغل شروع می‌شود، به زودی به یک سفر طاقت‌فرسا و بی‌رحمانه تبدیل می‌شود، زیرا آن دو باید از سراسر ایالات متحده عبور کنند و برای بقا به یک‌دیگر وابسته باشند».

 

تعداد قسمت های فصل اول آخرین نفرات از ما

اچ‌بی‌او، آخرین بازمانده از ما را تولید کرده است. فیلمبرداری قسمت اول سریال در ماه آگوست ۲۰۲۲ به پایان رسید و تولید کل سریال تا پایان تابستان امسال ادامه داشت و  در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳ از اچ‌بی‌او و اچ‌بی‌او مکس پخش شد؛ یعنی به تاریخ ما ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱.

فصل اول آخرین بازمانده از ما ۹ قسمت است. در حالی‌که میانگین زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان بازی اول، حدود ۱۵ ساعت در نظر گرفته شده. خالق بازی توضیح داده؛ «تفاوت زمان سریال و بازی به این معنی است که سکانس‌های اکشن کاهش می‌یابد. این تفاوت بخاطر ماموریت سریال برای تمرکز بیشتر روی شخصیت‌ها و جنبه داستانگویی سریال ناشی می‌شود بجای اکشنی که بخش قابل توجهی از بازی‌ها را تشکیل می‌دهد.»

 

پشت صحنه و پادکست سریال The Last of Us در فیلیمو

دو آیتم جذاب در کنار انتشار قسمت‌های این سریال پرمخاطب، مخاطبان فیلیمو را شگفت‌زده خواهد کرد؛ اولی ترجمه پادکست اختصاصی HBO درباره سریال The Last of Us و حاشیه‌هایش است و دومی ترجمه و زیرنویس اختصاصی پشت صحنه سریال آخرین بازمانده از ما خواهد بود که در فیلیمو و همزمان با انتشار جهانی آن، مشاهده می‌کنید. فیلیمو را در این روزهای پرتب‌وتاب نمایش The Last of Us لحظه به لحظه دنبال کنید.

 

مقایسه ویدیو گیم آخرین بازمانده از ما با سریال

اینجا هر هفته مقایسه تصاویر بازی یا ویدئو گیم آخرین بازمانده از ما با سریال را اینجا مشاهده می‌کنید؛ نماهایی که در هر دو عنوان The Last of US مشابه هم هستند و و بر جذابیت این سریال می‌افزایند. این ویدئوها تولید فیلیمو نیست ولی برای شما مخاطبان این سریال، می‌تواند -هر هفته- دیدنی باشد.

 

خالقان  و بازیگران سریال The Last of US چه کسانی هستند؟

نیل دراکمن، نویسنده و کارگردان هنری آخرین بازمانده از ما و آخرین بازمانده از ما ۲، همراه با کریگ مازن (خالق چرنوبیل) به عنوان نویسنده، مدیر اجرایی تولید و کارگردان، این سریال را توسعه داده‌اند. دراکمن همچنین در کنار کارولین استراوس، رئیس ناتی داگ ایوان ولز، رز لام و کارتر سوآن از پلی‌استیشن پروداکشنز از تهیه‌کنندگان اجرایی سریال هستند.

سریال آخرین بازمانده از ما محصول مشترک سونی پیکچرز تله‌ویژن و پلی‌استیشن پروداکشنز است. این اولین سریال پلی‌استیشن پروداکشنز است. البته آن‌ها در حال حاضر اقتباس‌های تلویزیونی‌ای از هورایزن (Horizon)، فلز درهم تنیده (Twisted Metal) و گرن توریسمو (Gran Turismo) را در دست ساخت دارند.

 

اپیزودهای مختلف آخرین بازمانده از ما را چه کسانی کارگردانی کرده‌اند؟

اولین اپیزود سریال آخرین بازمانده از ما را خود تهیه‌کننده و نویسنده اصلی کار یعنی کریگ مازن (خالق چرنوبیل)، کارگردانی کرده است. قسمت دوم را کارگردان اصلی بازی، یعنی نیل دراکمن ساخته است. جرمی وب، پیتر هور، لیزا جانسون و علی عباسی هم قسمت‌های مختلف را کارگردانی کرده‌اند. دراکمن تنها چهره شناخته شده از بازی نیست که در این سریال همکاری دارد، زیرا در کنار او به آهنگساز برنده اسکار گوستاوو سانتائولایا می‌توان اشاره کرد.

 

بازیگران و نقش های سریال آخرین بازمانده از ما

بلا رمزی، بازیگر سریال بازی تاج و تخت، در نقش الی حضور دارد. الی یک دختر ۱۴ ساله است که در منطقه قرنطیه و زیر سایه حکومت نظامی زندگی کرده است. او کودک جسور و ماجراجویی است که جوئل و تس وظیفه دارند او را به صورت قاچاقی به گروهی مستقل از آخرین بازماندگان ایالات متحده که فایر‌فلایز نامیده می‌شوند برسانند. ممکن است اینگونه بنظر برسد که او نقش اصلی نخواهد بود، اما نیل دراکمن گفت:«این داستان او است». مشارکت دراکمن در این سریال نشان می‌دهد که داستان در جابجایی از پلی استیشن به تلویزیون تغییر زیادی نخواهد داشت. این شخصیت، که در هر ۲ قسمت بازی توسط اشلی جانسون به شکل باشکوهی صداپیشگی و  ضبط حرکت شد، به رمزی این فرصت بزرگ را می‌دهد که به عنوان یک بازیگر جوان آینده‌دار خود را نشان بدهد. البته رمزی تنها بازیگری نیست که در نقشی ستایش‌شده بازی کرده است.

 

پدرو پاسکال در نقش جوئل

پدرو پاسکال ستاره مندلورین، جوئل است. پاسکال و رمزی پس از همکاری در سریال بازی تاج و تخت در اینجا دوباره در کنار هم قرار گرفته‌اند، هرچند این ۲ هرگز در یک قاب در کنار هم حضور نداشته‌اند. جوئل یک راهزن جاده‌ای سابق، یک پدر سابق، یک برادر و یک قاچاقچی دردسرساز در داخل و اطراف منطقه قرنطینه بوستون است. او توسط مارلین استخدام می‌شود تا الی را به جایی که آن‌ها او را به فایر‌فلایز تحویل می‌دهند، برساند. تروی بیکر در یک اجرای خارق‌العاده شخصیت جوئل را در هر ۲ بازی تجسم بخشید. از آنجایی که جوئل و الی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین زوج‌های بازی را تشکیل می‌دهند، حتی پاسکال نیز فرصتی خوبی برای درخشش در اختیار دارد.

 

آنا تورو در نقش تس

آنا تورو، شخصیت شجاع و سخت‌کوش تس را در سریال به تصویر می‌کشد. تس شریک جوئل در جرم و جنایت و چیزهای دیگر است. او و جوئل با اکراه، تا حدی به عنوان لطفی به مارلین، کار قاچاق الی به خارج از بوستون را می‌پذیرند. مارلی دندریج که در بازی‌ها صداپیشگی و ضبط حرکت شخصیت مارلین را انجام داده بود، در اینجا هم در قالب این شخصیت حضور پیدا می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا سریال نقش جزئی و در عین حال معنی‌دار مارلین را گسترش خواهد داد یا خیر، اما دیدن اینکه این بازیگر چگونه از صفحه نمایشی به صفحه نمایش دیگری جهش می‌کند، برای طرفداران لذت‌بخش است.

 

جفری پیرس در نقشی جدید

گابریل لونا در نقش تامی برادر کوچک‌تر جوئل و نیکو پارکر در نقش دختر بیولوژیکی او، سارا، تکمیل‌کننده خانواده جوئل هستند. جفری پیرس که صداپیشگی تامی را در بازی‌ها به عهده داشت، در قالب یک شخصیت اصلی جدید به نام پری در سریال حضور دارد. نیک آفرمن و ماری بارتلت به ترتیب در نقش بیل، یک آدم بازمانده که در حومه شهر زندگی می‌کند و دوست او فرانک هنرنمایی می‌کنند. همچنین استورم رید در نقش رایلی آبل، بهترین دوست الی، حضور دارد. شخصیتی که اولین‌بار در بسته الحاقی قابل بارگیری برای آخرین بازمانده از ما – با عنوان آخرین بازمانده از ما: رها شده، ظاهر شد.

لامار جانسون در نقش هنری، کیوان وودوارد تازه‌ وارد در نقش سم، گراهام گرین در نقش مارلون، الین مایلز در نقش فلورنس، ملانی لینسکی در نقش کاتلین و برد لیلند در نقش آقای آدلر، از دیگر بازیگران سریال هستند. علاوه بر این، گفته می‌شود که تروی بیکر، اشلی جانسون (دو صداپیشه اصلی جوئل و الی در بازی) و روتینا وسلی در نقش‌های نامشخصی در سریال حضور دارند. همچنین نیل دراکمن فاش کرده است که شخصیت ماریا در سریال حضور خواهد داشت، اما هنوز مشخص نیست که چه کسی نقش او را بازی کرده است.

 

بودجه آخرین بازمانده از ما چقدر است؟

این سریال در حال حاضر به عنوان یکی از گران‌ترین سریال‌های تلویزیونی تمام دوران شناخته می‌شود. طبق گزارش‌های اولیه بودجه هر قسمت از سریال بیش‌تر از ۱۰ میلیون دلار تخمین زده شده است که در کل برای یک فصل به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد. البته نه اچ‌بی‌او و نه هیچ‌کدام از عوامل اصلی سریال بودجه آن را تایید نکرده‌اند. همچنین طبق گزارش ورایتی، ۶۰۰ هزار دلار از این مبلغ فقط دستمزد پدرو پاسکال برای هر قسمت است (در مجموع ۶ میلیون دلار).

منابع مختلف خبر داده‌اند که بودجه فصل اول سریال The Last of Us اندازه بودجه کل ۵ فصل اول سریال گیم آو ترونز است!

 

نظر منتقدان درباره سریال آخرین بازمانده از ما

The i | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

امیلی بیکر | سریالی که همزمان تکان‌دهنده، خشونت‌آمیز، دلپذیر و مفرح است. آخرین بازمانده از ما فقط یک بازسازی دیگر نیست، بلکه ادای احترامی شایسته است.

سان فرانسیسکو کرونیکل | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

کریس واگنر | سریال آخرین بازمانده از ما فقط یک اقتباس پیشرو از یک بازی ویدئویی نیست. بلکه همچنین یک سریال فوق‌‌العاده محسوب می‌شود.

ریدیو تایمز | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

راب لین | آخرین بازمانده از ما بهترین اقتباس از بازی‌های ویدئویی تاکنون است و همچنین در نوع خود یک درام تلویزیونی فوق‌العاده به حساب می‌آید. اگر برای تماشای آن مردد هستید، این لطف را در حق خود بکنید و در اولین فرصت به تماشای آن بنشینید.

مجله پیست | امتیاز: ۹۵ از ۱۰۰

تری ترونز | شخصیت‌های پیچیده در کنار بازی‌های عالی و داستانی با ریتمی فوق‌العاده و یک پیرنگ داستانی احساسی جذاب، آخرین بازمانده از ما را به سریالی درخشان تبدیل می‌کند. سریالی که اکنون الگویی برای تمام اقتباس‌های تلویزیونی بازی‌های ویدئویی است که باید از آن پیروی کنند.

The Playlist | امتیاز: ۹۱ از ۱۰۰

رودریگو پرز | مازن و همکار خالق و نویسنده‌اش نیل دراکمن – خالق بازی ویدئویی اصلی -، به کمک هنر برجسته عوامل خلاقانه خود، فیلمنامه منسجم، کارگردانی عالی – فیلمسازانی مانند جرمی وب، لیزا جانسون، علی عباسی و یاسمیلا ژپانیچ – فیلمبرداری مثال‌زدنی و موسیقی مالیخولیایی، سریالی ساخته‌اند که بدوی و غریزی است.

Pittsburgh Tribune-Review | امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

راب اوون | آخرین بازمانده از ما علی رغم شباهت‌های موضوعی به مردگان متحرک، به سریال فوق‌العاده تبدیل می‌شود.

مرکوری نیوز | امتیاز: ۸۸ از ۱۰۰

رندی مایرز | این سریال با جلوه‌های ویژه چشمگیر و برخی غرایز داستانگویی هوشمندانه، دنیای بازی را نه تنها برای سرویس استریم بلکه برای فیلم‌های بلاک‌باستری نیز ارتقا می‌دهد.

‌ای‌بی‌سی نیوز | امتیاز: ۸۵ از ۱۰۰

پیتر ترورز | اگر یک گیمر نیستید نگران نباشید، این مجموعه – بهترین اقتباس تلویزیونی که تاکنون از یک بازی ویدئویی انجام شده است – به شدت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ۲ بازیگر اصلی، پدرو پاسکال و بلا رمزی، سال تلویزیونی تازه را به چشمگیر‌ترین شکل ممکن آغاز می‌کنند و عناصر آشنا را به جشنی بی‌رحمانه و شورانگیز مبدل می‌سازند.

رولینگ استون | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

آلان سپینوال | آخرین بازمانده از ما با فیلمبرداری و تولید بهتر و بازیگران کوچک و قدرتمند‌تر خود، اساسا یک مردگان متحرک هوشمندانه‌تر و بسیار بهتر اجرا شده است. دراک و مازن آن را به چیزی تبدیل کرده‌اند که به عنوان یک نمایش تلویزیونی فوق‌العاده خوب عمل می‌کند.

ونتی فر | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

ریچارد لاوسون | از آنجایی که آخرین بازمانده از ما به رسانه‌ای وارد شده که پیش از این با نمونه‌های مشابه اشباع شده است، به هیچ وجه شبیه سریالی نیست که قرار است یک تحول انقلابی را ایجاد کند. این به سادگی یک مجموعه تلویزیونی خوش ساخت است که خود را کمی بالاتر از نمونه‌های ژانری مشابه قرار می‌دهد.

کانسیکوئنس | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

کلنیت ورثینگتون | چیزهای زیادی در سریال وجود دارد که کهنه و مبتذل بنظر می‌رسند. اما در درون این بازگویی تکراری، بارقه‌های از یک آینده خوب احساس می‌شود: بیان یک دست و آراسته آن، بازی‌های پرشور و احساس برانگیز پاسکال و رمزی و انحراف‌های متناوب سریال برای کامل کردن دنیایی که دراکمن و مازن راه‌اندازی کرده‌اند. آن‌هایی که به تازگی با جهان این داستان آشنا شده‌اند می‌توانند چیزهای زیادی برای دوست داشتن در سریال پیدا کنند، البته اگر بتوانند تله‌های خود ژانر و جلوه‌گری‌های آن را پشت‌سر بگذرانند. اما اگر با بازی آشنایی دارید، خودتان را برای تماشای دوباره آن با چند پیچش داستانی جدید آماده کنید.

Decider | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

کایلا کاب | آخرین بازمانده از ما، علی رغم همه چیزهای به وضوح شگفت‌انگیزش، هرگز نمی‌تواند از ریشه‌های خود فرار کند. این سریال به سادگی یکی از بزرگ‌ترین و الهام‌بخش‌ترین اقتباس‌های انجام شده از یک بازی ویدئویی است که تاکنون دیده‌ایم. اما این دقیقا مشکل سریال است. مهم نیست که فیلمنامه چقدر هوشمندانه، جلوه‌های بصری چقدر الهام‌بخش و بازی‌ها چقدر شایسته تقدیر هستند، این همیشه یک داستان تعاملی خواهد بود که در یک رسانه منفعل (تلویزیون) محدود می‌شود.

شیکاگو تریبون | امتیاز: ۶۳ از ۱۰۰

نینا متز | آخرین بازمانده از ما مطمئنا سریالی خوش ساخت و عمدتا جذاب است که به اجرای قدرتمند پاسکال و رمزی تکیه می‌کند. اما داستانی که در اینجا روایت می‌شود، چندان ظریف عمل نمی‌کند یا علاقه‌مند نیست برای کشف جزئیاتش مکث بیش‌تری از خود نشان بدهد.

Newsday | امتیاز: ۶۳ از ۱۰۰

ورن گی | مجموعه زامبی فوق‌العاده‌ای که کمی طول می‌کشد به آن چیزی که واقعا درباره آن است بپردازد.

 

نقد و بررسی سریال آخرین بازمانده از ما از سایت امپایر

جان نیوجنت | آخرین بازمانده از ما که در اصل در سال ۲۰۱۳ برای پلی استیشن منتشر شد، بدون شک یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی تمام دوران است. یک چرخش مبتکرانه در الگوی فیلم‌های زامبی-تریلر که با مضامین رسا، گیم‌پلی به شدت روان، میان‌پرده‌های خیره‌کننده و فیلمنامه‌ای بطرز فوق‌العاده‌ای آراسته، زمینه تازه‌ای را بنا می‌نهد. بازی‌ای احساسی، چشمگیر و غوطه‌ور کننده که تقریبا شبیه یک تجربه‌ سینمایی عمل می‌کند. همه این ویژگی‌ها در وهله اول دلیل خوبی برای اجتناب از اقتباس بودند. چرا باید ریسک خراب کردن یک چیز کامل را بپذریم؟ چرا باید آنچه را که پیش از این آمده است را لکه دار کرد؟‌ آنهم وقتی که بازی‌های ویدئویی به اقتباس‌های تلویزیونی و سینمایی شرم‌آور و حتی آزاردهنده مشهورند.

نیل دراکمن، یکی از شورانرهای (تهیه‌کننده اجرایی) سریال و کریگ مازن (نویسنده/تهیه‌کننده سریال آخرالزمانی مشابه و به همان اندازه عالی چرنوبیل) به شیوه‌ای قاطعانه و تماشایی به این سوال‌ها پاسخ می‌دهند. لایو اکشن آخرین بازمانده از ما نمونه‌ای عالی از نحوه ساخت یک اثر اقتباسی است. اینکه چگونه می‌توان عناصر کارآمد را حفظ کرد و در عین حال به دنبال کشف مسیرهای جدید جسورانه و گسترش جهان منبع اصلی بود تا در نهایت به اثری رسید که روی پای خود می‌ایستد.

اولین نکته بسیار برجسته درباره سریال این است که چقدر به منبع اصلی خود وفادار بوده است. دراکمن و مازن به وضوح می‌دانند که در حال کار روی یک الگوی بسیار قدرتمند هستند و نسبتا به روایت اصلی پایبند مانده‌اند – و شاید می‌دانند که باید طرفداران متعصب بازی را راضی نگه‌دارند -. مانند بازی، ما با جوئل (پدرو پاسکال) و الی (بلا رمزی) در سفر خطرناکشان در یک آمریکای پساآخرالزمانی، از بوستون تا وایومینگ، همراه می‌شویم. جایی که آن‌ها در تلاش برای یک درمان یا حداقل رسیدن به نوعی شفای درونی با زامبی‌ها و همچنین زندگی به همان اندازه وحشتناک، مقابله می‌کنند.

برای هر مخاطبی که این بازی را انجام داده است، دیدن مشهورترین لحظات آن (آسمان خراش ویران شده، زرافه‌ها) که در لایو اکشن به زبیایی تجسم پیدا کرده‌اند، تجربه‌ای سورئال است، اما با اینحال هرگز احساس نمی‌شود که در حال تماشای یک بازی ویدئویی هستید. یکی از نقاط قوت اصلی بازی، شخصیت‌پردازی عمیق آن بود که در اینجا این مسئله نیز تشدید شده است (با شخصیت پردازی قوی‌تری روبرو هستیم).

به طرز هیجان‌انگیزی این سریال احتمالا زمانی‌که از طرح داستانی اولیه خود منحرف می‌شود، در قدرتمندترین حالت خود قرار می‌گیرد. هیچ یک از نقاط عطف اصلی تغییر قابل‌ ملاحظه‌ای نمی‌کنند، اما چند اپیزود بطرز باشکوهی غیرمنتظره پیش می‌روند. جذاب‌ترین همه این‌ها، قسمت سوم خارق‌العاده و تقریبا مستقل سریال است که داستان کامل شخصیت بیل را روایت می‌کند. شخصیتی که قبلا بسیار جزئی بود و اکنون توسط نیک آفرمن به تصویر کشیده می‌شود. او در اینجا دوباره به عنوان آدمی که در راستای بقا مبارزه می‌کند و همچنین گاهی به عنوان فرد عجیب و غریبی که دسیسه‌ای در ذهن دارد مجسم می‌شود. کسی که در تمام زندگی‌اش خود را برای زامبی‌ها آماده کرده است و ثابت می‌کند که می‌توان یک دیستوپیای خوب را از درون ویرانه‌های جهان بیرون آورد. هر توضیحی بیش‌تر از این می‌تواند این تجربه ویژه را اسپویل کند. بنابراین کافی است بگوییم که این یک سریال تکان‌دهنده و بطرز شگفت‌انگیزی عاشقانه و یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی در سال‌های اخیر است.

نکته بسیار تاثیرگذار درباره این سریال این است که چقدر جهان خود را بطور کامل تحقق می‌بخشد. مقیاس عظیم آخرین بازمانده از ما که از بودجه سخاوتمندانه اچ‌بی‌او بهره می‌برد، حس حیرت‌انگیزی در خود دارد که از اشاره‌های ظریف – یک نفر پیراهن کارزار ریاست جمهوری ال گور را پوشیده که نشان‌دهنده این است که زمان در اوایل دهه ۲۰۰۰ متوقف مانده – تا CGI بی‌عیب و نقص، فیلمبرداری عالی و طراحی تولید مجلل را در برمی‌گیرد.

با اینحال سریال علی رغم همه صحنه پردازی‌های عظیمش و همه هیولاهایش، همیشه روی شخصیت‌های خود متمرکز می‌ماند. بطور خاص می‌توان به شخصیت الی با بازی بلا رمزی اشاره کرد که به شکل قانع‌کننده‌ای میان حیرت زدگی معصومانه‌اش (او که تمام زندگی خود را در منطقه قرنطینه گذرانده و حتی پیش از این سوار ماشین نشده بود) و شجاعت پرشور و حتی حماقت‌های خود تعادل ایجاد می‌کند. در همین حال، پدرو پاسکل نیز یک بازیگر کامل است. او اگرچه با چهره درهم و سنگی خود صلابت و سرسختی یک گاوچران را نشان می‌دهد، اما این فقط ظاهر بیرونی او است که آسیب‌های روحی عمیق و وحشت محض او از پدر بودن را می‌پوشاند. پاسکال هرگز بهتر از این نبوده است. اینکه سریال همانند بازی به پایان می‌رسد – با جوئل که تصمیمی مبهم و تکان‌دهنده می‌گیرد -، نشان‌دهنده درک ضمنی این شخصیت‌ها، تیرگی اخلاقی آن‌ها و انسانیت مغشوش آن‌ها است. آخرین بازمانده از ما دقیقا مانند بازی ویدئویی، هرگز جواب‌های ساده و قطعی‌ای به ما نمی‌دهد.

 

امتیازهای سریال آخرین بازمانده از ما (تا زمان انتشار مطلب)

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۹.۶
کاربران متاکریتیک هنوز امتیازی ثبت نشده است
منتقدان راتن تومیتوز ۹۸ درصد بر اساس ۸۲ نقد
کاربران راتن تومیتوز هنوز امتیازی ثبت نشده است
منتقدان متاکریتیک ۸۴ درصد براساس ۳۶ نقد

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied