شمانیوز
شما نیوز

این بمب رو برای صبحانه امتحان کن

شما می‌توانید خاگینه خرما را برای روز‌های سرد زمستانی تهیه و به همراه یک لیوان چای سرو کنید.

این بمب رو برای صبحانه امتحان کن

به گزارش شمانیوز: خاگینه خرما و گردو یکی انواع خاگینه‌ها است که خیلی راحت و ساده می‌توانید آن را بدون فر و داخل تابه تهیه کنید. شما می‌توانید از هر نوع خرمایی که دوست دارید برای تهیه این خاگینه استفاده کنید. برای تهیه خاگینه می‌توانید از شربت یا به دلخواه شیره انگور استفاده کنید. خاگینه خرما یکی از صبحانه‌ها و عصرانه‌های بسیار اصیل ایرانی است که بیشتر در استان‌های آذری زبان کشور تهیه می‌شود.

 

مواد لازم برای تهیه خاگینه خرما و گردو

تخم مرغ ۴ عدد

خرما ۱۸ عدد

ماست ۴ قاشق غذاخوری

وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری

بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری

آرد ۴ قاشق غذاخوری

زعفران ۲ قاشق غذاخوری

گردو و خلال پسته به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر ۱/۲ پیمانه

آب ۱ پیمانه

زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه خاگینه خرما و گردو

مرحله اول

ابتدا باید داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و بگذارید تا آب جوش بیاید. خرما را داخل آن بریزید و ۳ دقیقه بگذارید تا بجوشد و بعد روی آن آب سرد بگیرید. پوست خرما را به راحتی جدا و بعد هسته خرما را خارج کنید، بهتر است از خرما کم‌شیره استفاده کنید.

مرحله دوم

تخم مرغ‌ها را به همراه وانیل با همزن برقی بزنید تا مخلوط و کرم‌رنگ شود و حتما بین هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود. سپس ماست را اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا یکدست شود، آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و الک کرده و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم

در ادامه مواد را با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم بزنید تا گلوله‌های آرد باز شود. در انتها کمی زعفران به مواد اضافه کنید و هم بزنید. تابه مورد نظر را چرب کنید و نیمی از مواد را داخل تابه بریزید و در تابه را بگذارید تا مواد خودش را بگیرد، بعد از چند دقیقه دم‌کنی را بردارید و خرما‌ها و گردو را روی خاگینه قرار دهید و بعد باقی‌مانده مواد را روی خرما بریزید.

مرحله چهارم

برای تهیه شربت باید آب و شکر و زعفران را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا غلیظ شود و به قوام برسد و وقتی خاگینه پخت باید شربت خنک شده را روی خاگینه داغ بریزید و صبر کنید تا جذب آن شود.

 

نکات کلیدی در تهیه خاگینه خرما و گردو

از ماست سفت استفاده کنید.

شربت را ابتدا تهیه کنید و در انتها روی خاگینه بریزید.

می‌توانید به دلخواه کمی خلال پسته نیز روی مواد بریزید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied