شمانیوز
شما نیوز

یارانه نقدی

تکلیف یارانه نقدی سال آینده مشخص شد | پرداخت یارانه نقدی در سال جدید حذف می شود؟

وزیر کار امروز در حاشیه نشست هیات دولت گفت: دولت بنا ندارد تغییری در پرداخت یارانه نقدی داشته باشد.

تکلیف یارانه نقدی سال آینده مشخص شد | پرداخت یارانه نقدی در سال جدید حذف می شود؟

جزئیات یارانه نقدی اعلام خواهد شد. یارانه معیشتی به همه ایرانی ها برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرید. یارانه نقدی در سال جدید افزایش می یابد. یارانه نقدی بیش از بیست میلیون نفر فروردین ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. کالابرگ جایگزین  یارانه نقدی  خواهد شد.وزیر کار امروز در حاشیه نشست هیات دولت گفت: دولت بنا ندارد تغییری در پرداخت یارانه نقدی داشته باشد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از آغاز طرح کالابرگ الکترونیکی در سه استان گیلان، مرکزی و قزوین از امروز خبر داد.

سید صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: پس از هرمزگان از امروز طرح کالابرگ الکترونیکی در سه استان گیلان، مرکزی و قزوین نیز آغاز شد. با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هماهنگ شده که در آینده نزدیک بتوانیم به صورت سراسری طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنیم.

وی افزود: حتماً این طرح تا آخر سال به صورت سراسری اجرا می‌شود. دولت هیچ بنایی ندارد که یارانه نقدی را حذف کند، اما تکلیف قانونی است که کالابرگ‌ الکترونیکی هم باشد.

 

مرتضوی گفت: مردم می‌توانند کالابرگ‌ الکترونیکی انتخاب کنند یا یارانه نقدی و قیمت هم براساس شهریور سال ۱۴۰۰ است. دولت بنایش بر این است برای کالاهای اساسی از ارز نیمایی استفاده کند و افزایش قیمت در این زمینه معنا ندارد.

بر اساس قانون بودجه تکلیف دولت همین است و دولت باید به جای پرداخت یارانه نقدی به مردم کالای اساسی بدهد. اما دولت بارها اعلام کرده که توان مالی انجام چنین کاری را ندارد و حتی نمایندگان مجلس هم چنین مساله‌ای را پذیرفته‌اند. از طرف دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به تورم موجود، ارزش یارانه نقدی 300 هزار تومانی آب رفته و به 100 هزار تومان رسیده است. یعنی اگر دولت بخواهد سبد کالایی به مردم بدهد هزینه آن بیش از 300 تا 400 هزار تومان است و همین مساله علت فرار دولت از پرداخت یارانه نقدی است.

پیش از این هم مسعود میرکاظمی از پرداخت یارانه نقدی 400 هزار تومانی در سال 1402 خبر داده و گفته بود پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

به نظر می‌رسد که دولت اصرار بر پرداخت یارانه نقدی دارد و احتمالا در نظر دارد که نهایتا یکی دو ماه آینده را کالابرگ بدهد و سپس مجلس را در قانون بودجه 1402 مجاب به پرداخت یارانه نقدی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied