شمانیوز
شما نیوز

کم خونی در آی کیو کودک تاثیر دارد؟

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که اصل و پایه مرکز فوق تخصصی کم خونی پیشگیری است، اظهار کرد: کم خونی IQ کودک را تا ۱۵ واحد پایین می آورد.

کم خونی در آی کیو کودک تاثیر دارد؟

به گزارش شمانیوزعلی اکبر حقدوست ظهر امروز ۱۳ بهمن ماه در آئین افتتاح اولین مرکز فوق تخصصی کم خونی کشور در کرمان گفت: همه از عدم وجود زیرساخت های مناسب در استان کرمان بخصوص زیرساخت های حوزه سلامت رنج می برند اما با توجه به روند رو به جلوی سالمندی جامعه، دولت توان تامین زیرساخت های سلامت را ندارد.

او، ادامه داد: خیریه ها و انجمن های در حوزه سلامت باید رشد کنند و بخش خیریه باید تقویت شود؛ خدمات محدود به مسائل مالی نیست و همدلی، همراهی، مشاوره و ... نیز شامل این خدمات خیرخواهانه می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه یاس کرمان، اظهار کرد: این انجمن امانتدار خوبی است و شفافیت و پاسخگویی از ویژگی های برجسته انجمن است و حرکت به جلو و رو به رشد در راستای تقویت زیرساخت های سلامت از اهداف و سیاست های انجمن یاس کرمان است.

او هدفمندبودن و دارای نقشه راه مشخص را از دیگر ویژگی های انجمن یاس کرمان دانست و بیان کرد: پیشگیری از درمان مهمتر است و این مهم حلقه مفقوده جامعه ماست.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که اصل و پایه مرکز فوق تخصصی کم خونی پیشگیری است، اظهار کرد: کم خونی IQ یک کودک را تا ۱۵ واحد پایین می آورد.

او گفت: خیرین به حوزه سلامت ورود پیدا کنند و به این انجمن کمک کنند تا پروژه‌های ناتمام آن تکمیل شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied