شمانیوز
شما نیوز

زلزله ترکیه

جزئیات زلزله ترکیه | آخرین آمار کشته های زلزله ترکیه

زمین‌لرزه‌ای به قدرت 7.8 ریشتر در مرکز ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد و تاکنون دست‌کم 140کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

جزئیات زلزله ترکیه | آخرین آمار کشته های زلزله ترکیه

مرکز لرزه نگاری مدیترانه ای اروپا دقایقی پیش اعلام کرد که زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ( ریشتر)‌ مرکز ترکیه را لرزاند.

این زمین لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازیانتپ ترکیه رخ داده است.

تا این لحظه، گزارش‌هایی از احساس این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... ثبت شده است. 

مردم، شبانه در بسیاری از شهرهای ترکیه، سوریه و لبنان، از ترس ریزش ساختمان‌ها و پس‌لرزه‌ها، در سرمای زمستان به خیابان‌ها آمده‌اند. 

زلزله

گزارش‌های اولیه، از کشته‌شدن صدها و مجروحیت هزاران نفر در شهرهای مختلف ترکیه و سوریه در پی زمین‌لرزه امشب حکایت دارد. همچنین برخی از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه و سوریه، در حال پخش زنده تصاویر دلخراشی از بیرون‌کشیدن اجساد از زیر آوار ساختمان‌ها هستند. 

انفجار خط لوله گاز در استان ختای ترکیه

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش کرد که در پی وقوع زمین‌لرزه 7.8 ریشتری، انفجاری در خطر لوله گاز استان ختای ترکیه به وقوع پیوسته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied