شمانیوز
شما نیوز

ملکه رنجبر

زیبایی منحصر به فرد ملکه رنجبر در اوج جوانی | کسی فکراش را نمی‌کرد این خانوم ملکه رنجبر باشد

ملکه رنجبر متولد 10 شهریور 1317 در رشت، بازیگر است. ملکه رنجبر تا مقطع سوم دبیرستان تحصیل کرد و بازیگری را قبل از انقلاب شروع کرد.

زیبایی منحصر به فرد ملکه رنجبر در اوج جوانی | کسی فکراش را نمی‌کرد این خانوم ملکه رنجبر باشد

ملکه رنجبر متولد 10 شهریور 1317 در رشت، بازیگر است. ملکه رنجبر تا مقطع سوم دبیرستان تحصیل کرد و بازیگری را قبل از انقلاب شروع کرد تا اینکه بعنوان اولین کوزت ایران مشهور شد و حالا تنها یک فرزند پسر و یک نوه دارد. پدرم عبادالله رنجبر از اولین بنیانگذاران تئاتر است که 120 سال قبل از قفقاز به ایران مهاجرت کرد و در شهر رشت ساکن شد. ملکه رنجبر  در این مسیر خانواده‌اش را هم با خود همراه کرد و من هم همراه چهار خواهرم از همان روزهای اول در مسیر تئاتر بودم و روی صحنه و در طول نمایش‌ ها بزرگ شدم.

ملکه رنجبر

البته آنها در تئاتر ماندند و فقط من به سینما راه پیدا کردم، در این راه فدا شدیم و جانمان را برای تئاتر گذاشتیم.

شروع فعالیت + شهرداری

بازیگری رو نزد پدرش یاد گرفت و از شش سالگی با ایفای نقش کوزت در تئاتر بینوایان کارش رو آغاز کرد تا اینکه در سال 1327 به تهران برای نمایش های تئاتری مهاجرت کرد.

از اولین افرادی بود که در افتتاح تلویزیونی ملی حضور داشت و از گروه برنامه سازان آن بود سپس در سال 1335 وقتی 18 ساله بوددر رادیو هم شروع بکار کردایشان مدتی نیز از کارمندان شهرداری بود. ملکه رنجبر و کیومرث ملک مطیعی .

ازدواج

ملکه رنجبر در سال 1345 وقتی 28 سال داشت ازدواج کرد.

وخامت بیماری

فریبرز ایروانی، پسر وی، در اسفند 1395  اظهار داشت :

مادرم خانوم رنجبر به دلیل کهولت سن، به افسردگی و بیماری پارکینسون مبتلا شده‌ است و در حال حاضر به دلیل وخامت حال در بیمارستان بستری می باشد

فوت ملکه رنجبر

ملکه رنجبر در نهایت بعد از سال ها تحمل بیماری سرانجام 8 اسفند 1398 در لیله الرغائب (شب آرزوها) وقتی 81 ساله بود دار فانی را وداع گفت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۰۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • مسعود

    خدا رحمتشون کنه تو قطعه هنرمندان سر خاکشون رفتم روحشون شاد