شمانیوز
شما نیوز

کالابرگ

عیدی فوق العاده دولت برای کالابرگ بگیران | کالابرگ این دهک افزایشی شد

مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی اطمینان دارد که با اجرای این طرح یارانه هیچ کسی قطع نخواهد شد و کالابرگ الکترونیکی به منظور حمایت از معیشت و کمک به سبد غذایی خانوار در حال اجراست.

عیدی فوق العاده دولت برای کالابرگ بگیران | کالابرگ این دهک افزایشی شد

نحوه خرید ۱۰ قلم کالای پیش‌بینی شده در  کالابرگ  الکترونیکی به این نحو است که در این طرح، اعتبار واریزی قابل برداشت به شکل نقدی نیست و صرفا با آن می‌توان ۱۰ قلم کالای اساسی را خریداری کرد.طیبه حسینی از توزیع طرح آزمایشی  کالابرگ  خبر داد و گفت: هفته گذشته وزارت رفاه در استان هرمزگان به صورت آزمایشی توزیع  کالابرگ  را برای تمامی یارانه بگیران که شماره حساب یارانه آنها مربوط به استان هرمزگان است، آغاز کرده است. پس از بحث‌های متعددی که پیرامون حذف ارز ترجیحی به وجود آمد، در نهایت دولت تصمیم به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفت. برای حذف ارز ترجیحی دو مسیر اصلی مطرح می‌شد، یکی پرداخت یارانه نقدی به مردم و دیگری تخصیص  کالابرگ  الکترونیک.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور شامگاه سه شنبه در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان در نشست مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان حضور یافت و با قدردانی از تمام نمایندگان استان برای حضور تمام وقت در این سفر، افزود: حجم اقدامات انجام شده در زمینه‌های اشتغالزایی، گازرسانی و آب در دولت سیزدهم و در این استان بی سابقه است، با این حال هنوز از گذشته مشکلات بسیاری بر زمین مانده که باید برای حل آنها برنامه‌ریزی کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم با جدیت موضوع حق آبه هیرمند را از افغانستان و در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کند، در این جلسه دستور داد تا در پروژه انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، لوله گذاری‌های مرتبط با خطوط انتقال آب به شهرهای مسیر هر چه سریع‌تر آغاز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied