شمانیوز
شما نیوز

پاناکوتا

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

پاناکوتا از دسرهای محبوب در کشور ایتالیا است که با طعم های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی میریتو همراه باشید.

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

پاناکوتا از دسرهای محبوب در کشور ایتالیا است که با طعم های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام  طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی  در ادامه با  سایت آموزشی میریتو  همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر ۴ لیوان
پودر ژلاتین ۴ قاشق غذاخوری
آب سرد نصف لیوان
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
شکر ۲۰۰ گرم
وانیل به میزان کم
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

 
 

مرحله اول

ابتدا  همگی مواد را از داخل یخچال بیرون می آوریم و در دمای محیط قرار می دهیم. شیر را داخل قابلمه ای می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم. بعد روی حرارت ملایم رو به کم می گذاریم و با همزن دستی مداوم هم می زنیم تا کاملا شکر در آن حل شود، ولی شیر نجوشد.

مرحله دوم

سپس خامه را به ترکیب شیر می افزاییم و همگی مواد را مجددا مخلوط می کنیم. آنوقت پودر ژلاتین را داخل کاسه ای می ریزیم و ۱/۳ آب سرد به آن اضافه می کنیم و با قاشق آنها را هم می زنیم تا ژلاتین در آب حل شود و کنار می گذاریم تا حالت اسفنجی شود.

 
 

مرحله سوم

بعد از آنکه ژلاتین اسفنجی شد،کاسه را روی بخار کتری در حال جوشیدن قرار می دهیم تا بن ماری و شفاف شود. حالا به مایه شیر ژلاتین را می افزاییم.

 
 

مرحله چهارم

آنوقت قالب مورد نظرمان را با فرچه آغشته به کمی روغن مایع کاملا کاور می کنیم و نیمی از مایه دسر را داخل آن می ریزیم.

مرحله پنجم

بعد برای نیمه دیگر مایه دسر پودر کاکائو را به آن اضافه می کنیم و با قاشق آن را می زنیم و روی پاناکوتا سفید رنگ می ریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم. بعد از ۲ ساعت از یخچال بیرون می آوریم و در ظرف مورد نظر بر می گردانیم و نوش جان می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied